Toon posts:

CABLE ADSL ROUTER PROB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heej mensen .. ik heb gisteren me router gehad van xs4all omdat ik dus 3 ip adressen heb ingeleverd
alles werkt goed en me ping is echt stabiel .. maar euhh
op het momment dat ik wil gaan CS'N met battlecom ( een soort roger en wilco ) kan ik nie naar buiten connecten en niemand kan ook bij mij joinen heel vaag
me interne ip is 192.168.1.X me extrene 213.55.X.X
kan ik dat nie koppelen ofzo ?
iemand een idee hoe ik dat moet instellen in de router ?

tnx

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Dan moet je de server port forwarden naar je interne ip in je netwerk in je ADSL router.

Hier staat kort uitgelegd hoe dat moet:

http://www.adslguide.org.uk/qanda.asp?faq=GDMT#Q98

Verwijderd

Topicstarter
will forward ALL ports from the outside world to a single machine - word of warning - this would expose the machine to potential exploits, since all ports would be accessible, so should be used with care.

wil dat nie zeggen dat alles wat van buiten naar binnen wil .. langs 1 machine moet gaan ?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ehm, zou je met NAT niet het zwikje aan mekaar kunnen koppelen (weet niet of die functie in de router zit, maar hier bij een intel router wel) :?

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:00

MAZZA

Barbie is er weer!

Op vrijdag 02 november 2001 13:20 schreef Annemieke_K het volgende:
will forward ALL ports from the outside world to a single machine - word of warning - this would expose the machine to potential exploits, since all ports would be accessible, so should be used with care.

wil dat nie zeggen dat alles wat van buiten naar binnen wil .. langs 1 machine moet gaan ?
Jij geeft op de router aan welke port er geforward moet worden. Dat kan all zijn maar dat lijkt mij niet slim. Gebruik de listening port van je gameserver en laat die forwarden naar je interne ip adres waar de server ook daadwerkelijk draait.

Alles wat op die poort connect vanaf internet zal worden geforward naar jou server op je interne netwerk.

Voor diegene hierboven: Ja NAT wordt ook op de Alcatel ADSL router ondersteund.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan alles doet het nu tnx
Pagina: 1