internet rechtstreeks forwarden en ipchains

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe stel ik onder slackware 8.0 in(in de linux server zitten 3 netwerkkaarten: eth0 heeft internetIP1,eth1 heeft internetIP2, eth2 heeft lokaalIP 192.168.0.1), dat al het internet verkeer dat de server binnenkrijg van eth0 (waar de kabelmodem op is aangesloten en via dhcp een ip heeft gekregen) doorstuurt(forwarden) naar eth2, maar alleen naar de pc die als ip heeft 192.168.0.5

En hoe stel ik ipchains in om van eth2 niet voor een heel 192.168.0.x internet te delen maar alleen voor 192.168.0.2-192.168.0.4 op eth2?

De huidige situatie is dat er 2 netwerkkaarten inzitten, eentje van @home en 1 lokale, ipchains deelt het internet voor iedereen. Komt dus nu 1 netwerkkaart bij.

De vraag is dus, hoe stel ik dit in?

Verwijderd

Hmm, alweer een topic over hetzelfde probleem?
Ik heb je in een van de andere topics hierover al een klein voorzetje gegeven. Misschien toch maar even de ipchains howto lezen op www.linuxdoc.org.

• robbertb
  • Niet online
ja want ik kom er niet uit :( ik zoek ff een goed voorbeeld waarmee ik fijn kan rommelen

Verwijderd

Ok, op deze site vind je een heel uitgebreid firewall script wat ik zelf ook heb gebruikt als basis. http://www.ecst.csuchico.edu/~dranch/LINUX/TrinityOS/cHTML/TrinityOS-c-10.html#ss10.7

Er staan ook voorbeelden in van port forwards. Voor uitleg van de syntax verwijs ik je alsnog naar de ipchains howto.

Draai je slackware 8 met 2.2 of met 2.4 kernel? In geval van 2.4 kun je misschien beter gebruik maken van iptables ipv ipchains.

• robbertb
  • Niet online
kijk thanx... daar heb ik wat aan :)

Ik weet dat ik met al die posts irritant ben, maar wil et zo snel mogelijk oplossen, ook op last van anderen.

Ik ga thuis vanavond ff slackware helemaal opnieuw installen, en dan de 2.2 kernel.

port forwards is het zelfde als internet doorsturen zo kan ik dus ervoor zorgen dat er geinternet wordt?
En wat ik als topicstarter heb beschreven kan wel??

• robbertb
  • Niet online
?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Lees de ip-chains howto.. daar staan ook die kant en klare voorbeelden in waar je mee wilt gaan spelen.

En ja.. wat je wil kan!

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Inderdaad linux = veel lezen

Wen er maar aan. De meesten hier hebben het geleerd door man pages en HOWTO's lezen, dus waarom zou jij dat niet doen :?

• robbertb
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 15:08 schreef Creepy het volgende:
Lees de ip-chains howto.. daar staan ook die kant en klare voorbeelden in waar je mee wilt gaan spelen.

En ja.. wat je wil kan!
okeej thanx dat wilde ik weten :)
Ik ben best bereid howwto's te lezen, heb ik ook al veel met andere dingen gedaan, en ik weet dat het veel lezen is :)
Maar ik wil niet voor niks lezen.. dat ik niet uren met iets bezig ben wat niet eens kan ofzo :)

Enneh dat ipchains is ook voor het direct forwarden ?
Moet i kdaar ook ipchains voor gebruiken? (dan weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken :))

• robbertb
  • Niet online
hoe geeef ik een range ipadressen aan van 192.168.0.3-255 ?

• robbertb
  • Niet online
Ik kan eigenlijk nog steeds niks vinden.. alles wat op die sites staat is nog vrij algemeen en is hoe je een gewoon netwerk deelt enzo, of hij is 200 pagina;s, wordt je ook niet vrolijk van :S iemand nog een duidelijke url?
Pagina: 1