Nadat gisteren UPS aan de deur stond met mijn nieuwe ibm-harddisks ben ik vrolijk aan de gang gegaan om mijn pc'tje weer in orde te maken. Helaas niet zonder enige problemen. Allereerst wilde XP niet installeren. De installatie stopte de hele tijd tijdens het formateren van een door XP aangemaakte partitie als beide schijven elk aan een van de twee highpoint controllers hing als master. Dit heb ik opgelost door de beide schijven aan een controller te hangen. Hier is dus een schijf als master en de andere als slave ingesteld. Dit loste het formateringsprobleem op. Nadat XP was geinstalleerd leken de problemen dus op gelost. Niets is minder waar
. Als ik mp3's wilde luisteren viel na een minuut of 5 het geluid weg om voorgoed niet meer terug te keren tenzij er opnieuw werd opgestart. Tevens schoot de CPU-belasting om hoog van gemiddeld 4% naar 50% in idle. Na de vortex2 geluidskaart in verschillende pci-sloten te hebben gehad, wat natuurlijk niets oploste. Toen heb ik de vortex2 vervangen door een SB16 pci kaartje. Dit bleek dus de oplossing want ik heb nu het probleem niet meer dat het geluid weg valt.
Dit lijkt natuurlijk aardig want alles draait nu dan toch. Echter heeft er iemand de oplossing of suggesties zodat ik de twee harddisks elk op een controller kan draaien als master in combinatie met mijn vortex2 onder windows XP.
Dit lijkt natuurlijk aardig want alles draait nu dan toch. Echter heeft er iemand de oplossing of suggesties zodat ik de twee harddisks elk op een controller kan draaien als master in combinatie met mijn vortex2 onder windows XP.