Toon posts:

Wake on Lan (WOL) probleem...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het klopt dat wanneer je je pc 'hard' uitzet dat wol niet werkt :( en wannner je je pc 'netjes' uitzet dat het wel werkt? :) is hier een oplossing voor?? :?

TIA

Verwijderd

Zolang er stroom loopt naar een ATX-voeding, doet ie het.
Oftewel: gewoon de stekker in de voeding laten, en de computer via windows of via de computer zelf (power/reset, stekker eruit halen en weer terugdoen) uitzetten.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 14:00 schreef BBL the 2nd het volgende:
Zolang er stroom loopt naar een ATX-voeding, doet ie het.
Oftewel: gewoon de stekker in de voeding laten, en de computer via windows of via de computer zelf (power/reset, stekker eruit halen en weer terugdoen) uitzetten.
lol ja zonder stroom doet tie weinig....

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat is het probleem juist als de stekker eruit geweest is of wannner ik tijdens windows kneppelhard de pc uit knal werkt wol niet meer.. dus de pc heeft gewoon stroom enkel werkt het wanneer is hem netjes afsluit...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

wees blij... bij jou werkt het in ieder geval op sommige momenten... bij mij dus niet :(

Kweet niet welke netwerkkaart je gebruikt? en wat voor moederbord je hebt?

Ik heb hier een realtek (edimax) 10/100 kaartje met WOL-connector (en kabel) erop....
Verder een A7V waar ik het wol kabeltje op heb geprikt. Maar booten ho maar...
Kep in het bios uiteraard WOL wel ingeschakeld
Kep getracht de pc te laten booten vanuit een volledige -uit-stand-, vanuit suspend, vanuit standby........ nja... alles geprobeerd wat dat betreft
kep het ook geprobeerd op m'n P2B moederbordje... werkt ook niet...

Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met het signaal wat de netwerkkaart moet versturen naar het moederbord....
Ik kan hier kiezen uit:
active low
active high
pulse low
pulse high

ook alles geprobeerd... maar tot op heden nog zonder resultaat...

Please fill me in met jouw settings... misschien kan je mij er wat verder mee helpen....

Verwijderd

een aantal dagen geleden heb ik hetzelfde probleem gehad en opgelost :P
kijk er maar eens naar, want eenvoudig is het niet!

klik op mijn naam en klik dan wake on lam werkt niet.
Ik hoop dat het helpt.

Verwijderd

Had dan de link geplaats, want nu ken ik alleen je posts van de afgelopen 60 dagen zien en heb er nu geen zak aan.
Tnx en Grz koen (om ff wat mensen te irriteren :D)
Pagina: 1