Wie kan het uitleggen

Pagina: 1
Acties:

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
Ik moet voor een bedrijf een netwerk bouwen.
Nu willen ze een agenda functionaliteit hebben en die moet gedeeld zijn net zoals de contactlijst.
Maar ik hoef de mail functie die in Exchange zit niet te gebruiken. Die is dus niet van belang omdat dat door een linux bak geregeld wordt.
Wie weet hoe Exchange in elkaar steekt. En kan me helpen met dit probleem.

Alvast bedankt

Ja je weet het niet

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Een gedeelde agenda funcionaliteit :?
Lotus notes lijkt dan wel een geschikt pakket, of moet het perse onder exchange valle ?

• wdulli
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-05-2024
ze willen het graag onder exchanga ja waar al sla je me dood maar je kent het he als de baas iets wil
|:(

Ja je weet het niet

Verwijderd

Voor Exchange? Nou dat lijkt me duidelijk: Outlook..

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 12:30 schreef mbitnl het volgende:
Voor Exchange? Nou dat lijkt me duidelijk: Outlook..
Je bedoelt lookOut :+

Verwijderd

Je denkt dat iemand hier in een klein stukje tekst de werking van Exchange kan uitleggen. Heb je die cursusboeken wel eens gezien.

Ik zal als je Exchange gaat gebruiken ook de mailfunctionaliteit gaang gebruiken. Dan zien de mensen ook dat er een agenda is gepland en kunne ze daar via mail accepteren of weigeren.

Moet de mail op de Linux machine blijven draaien dan zou ik voor een derde party software kijken, die de mailfunctie van je Linux machine kan gebruiken.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Wie weet hoe Exchange in elkaar zit? Heb je even? Nee, dit zou teveel tikwerk zijn.

Exchange heeft een goede Agenda-deel functie. Met Outlook kun je de standaard meegeleverde agenda (Calender) gebruiken. Op deze calender kun je verschillende gebruikers rechten geven. Als ze nou bijvoorbeeld een vergadering hebben, kun je daar mensen voor uitnodigen. Indien een of meerdere mensen dan bezet zijn, dan geeft Outlook daar melding van. Ook vergaderkamers kun je daar mee indelen.
Met de Contacts is dit hetzelfde principe.
Zeer simpel dus. :)

Ik zou meteen die Exchange Server ook de mail laten behandelen, dan houdt je alles centraal (Gebruikers en agenda's) en hoef je niet iedereen 2x aan te maken.

Verwijderd

Ik zou Exchange hier toch echt niet voor gaan gebruiken, of je moet de E-mail ook binnenkort gaan toepassen.

je kan het zelfs gratis doen !!!

In office zit schedule+ namelijk nog steeds meegeleverd, tot 15 pc's is dit nog goed te doen.

Als je baas echt niet liever een gratis agenda heeft, maar perse voor Exchange wilt gaan betalen (vergeet de TCO niet), dan weet ik het ook niet meer.
Pagina: 1