Toon posts:

[VBA] Access Listbox

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Access 2000 een formulier gemaakt met daarin 3 Listbox-en (List1, List2, List3) en een knop.
Nu heeft Listbox 1 as rijbron: SELECT SjabloonWijzers.ID, SjabloonWijzers.lijstnaam, SjabloonWijzers.mergefield FROM SjabloonWijzers; en bestaat (dus) uit 3 kolommen.
Nu wil ik graag dat de lijstnaam in List2 terecht komt, en mergefield in List3. Mijn probleem daarbij is dat, als de onderstaande code gebruik, in List2 het ID terecht komt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Private Sub Knop22_Click()
Dim lst1 As ListBox, lst2 As ListBox
    Dim itm As Variant
    Set lst1 = Me!List1
    Set lst2 = Me!List2
    ' Check selected items.
    For Each itm In lst1.ItemsSelected
      ' Set RowSource property for first selected item.
      If lst2.RowSource = "" Then
        lst2.RowSource = lst1.ItemData(itm)
      Else
        ' Check whether item has already been copied.
        If Not InStr(lst2.RowSource, lst1.ItemData(itm)) > 0 Then
            lst2.RowSource = lst2.RowSource & ";" & lst1.ItemData(itm)
        End If
      End If
    Next itm
End Sub

Hoe kan ik hierbij de kolom aangeven :? Ik zat zelf aan .Column(1) te denken, maar wat ik ook probeer hetwil niet werken. Als dat zou kunnen herhaal ik die code eronder gewoon nog een keer voor List3.

Iemand die me een duwtje kan geven?

Verwijderd

Je moet de property bound column van de listbox op de goede kolom zetten. Dan krijg je de waarde van de desbetreffende kolom terug.
Standaard zal dit de eerste kolom zijn. In jouw geval het ID

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 12:53 schreef watnou het volgende:
Je moet de property bound column van de listbox op de goede kolom zetten. Dan krijg je de waarde van de desbetreffende kolom terug.
Standaard zal dit de eerste kolom zijn. In jouw geval het ID
Ah.. Idd, als ik die query aanpas en ID en lijstnaam omdraai pakt hij lijstnaam. Maar de query aanpassen binnen me code werkt ook niet, waarschijnlijk omdat dan die "selected listbox items" vervallen als ik requery. Kan ik die property bound column niet binnen die code aanpassen? Ik kan daar niets over vinden :?