Services verdelen over 2 linux servers

Pagina: 1
Acties:

• Glival
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:36
Sinds kort ben ik de gelukkige eigenaar van 2 extra computers die ik als server voor LAN's wil gaan gebruiken. Het gaat om een Abit BP6 met dual celly 466, en Asus P5A met een AMD K6-3 450. De volgende services (of hoe noem je zoiets) wil ik draaien:

* Dedicated Counter-Strike server
* FTP server
* Web server
* DDNS/DHCP server

Ik zou niet weten hoe ik deze services het best kan verdelen. DNS en DHCP op 1 pc lijkt me gemakkelijk ivm de dynamische DNS-updates. Ik vind het het belangrijkst dat de Counter-Strike server soepel draait, dan wachten ze maar even met zooi downloaden ;) . Iemand tips voor het verdelen van deze taken?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Ik zou ftp en http bij elkaar nemen of en dat is misschien beter voor je performance van Counterstrike:

ftp + http + DNS + DHCP op eerste bak.
Dedicated Counter Strike Server op tweede bak.

En dan is nog de vraag hoe fanatiek je Counter Strike speelt.

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Glival
Zou ik op een K6-3 450 goed een 16-player CS server kunnen draaien? Of twee? >:)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-08 14:28

Apache

amateur software devver

Op vrijdag 02 november 2001 11:47 schreef willemj het volgende:
Zou ik op een K6-3 450 goed een 16-player CS server kunnen draaien? Of twee? >:)
als je hem voorziet van 256MB ram zullen 2 16 speler cs servers geen probleem zijn, maar ik raad je aan om er dan voor te zorgen dat de mapchanges op de server niet samenvallen, anders kan het zijn dat enkele mensen een timeout krijgen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Als je 2 processen van de spelservers wilt draaien, is dat misschien wel handig op de dual celeron.

Simpel ftp, http, dns, dhcp zou goed moeten kunnen op een 400 Mhz pc. Of je moet erg aparte dingen gaan doen ermee.

• Glival
Op vrijdag 02 november 2001 13:44 schreef Apache het volgende:

[..]

als je hem voorziet van 256MB ram zullen 2 16 speler cs servers geen probleem zijn, maar ik raad je aan om er dan voor te zorgen dat de mapchanges op de server niet samenvallen, anders kan het zijn dat enkele mensen een timeout krijgen.
Hij heeft 256MB ram. Zou het met de mapchanges een stuk beter gaan op de dual celeron ipv de K6-3?

• Glival
Op vrijdag 02 november 2001 16:29 schreef MarcelP het volgende:
Als je 2 processen van de spelservers wilt draaien, is dat misschien wel handig op de dual celeron.

Simpel ftp, http, dns, dhcp zou goed moeten kunnen op een 400 Mhz pc. Of je moet erg aparte dingen gaan doen ermee.
Dat dacht ik ook al. Ik was nog vergeten dat 'ie dan ook firewall en gateway wordt, maakt dat veel uit? Het is trouwens een 450MHz cpu.

Verwijderd

Het algemene advies is dan om de firewall/gateway geen services te laten draaien, en alle services op de andere machine te draaien. Zo is de firewall (de 450 Mhz machine) ingezet als extra drempel tegen inbrekers.
In principe zou de dual celeron de rest aan moeten kunnen.
Het enige wat er op tegen zou kunnen zijn is dat je het jammer vindt om 450 Mhz zo goed als niks te laten doen. Een pentium 100 of een 486 kan al zo'n firewall functie vervullen.

Voor de mapfuncties maakt het niet uit of je een dual of single processor hebt. Wat wel uitmaakt is dat een dual machine lekker soepel draait. Als er een zwaar proces draait op de ene processor, is de andere processor nog vrij voor alle andere processen.

• Glival
Ik heb nog wel een 486 DX2-80 met heel weinig geheugen (16MB ofzo) staan, die zou ik dus als firewall/gateway kunnen gebruiken? Kan ik daarmee ook inkomend verkeer doorsturen naar een andere pc (bijvoorbeeld alle binnenkomde connecties op poort 80 naar de webserver) ?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

Op zaterdag 03 november 2001 17:51 schreef willemj het volgende:

Ik heb nog wel een 486 DX2-80 met heel weinig geheugen (16MB ofzo) staan, die zou ik dus als firewall/gateway kunnen gebruiken? Kan ik daarmee ook inkomend verkeer doorsturen naar een andere pc (bijvoorbeeld alle binnenkomde connecties op poort 80 naar de webserver) ?
Tuurlijk.. :)

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

Pagina: 1