Dual kan single?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:35
Kan je ook maar één processor zetten op een dual bord als de Tyan S2460 Tiger MP?

En er dan gewoon mee werken tot je weer geld hebt om de tweede er bij te zetten?

Ik ben dat nl van plan met dit bordje en een XP-1800+ met één reepje 512 MB geheugen.

Dit tegelijk kopen kan nu even niet jammergenoeg :)

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Meestal zit er bij dual boardjes een terminatortje voor de tweede socket, of anders kan je op het bord met een jumpertje instellen dat je een single CPU systeempje wilt gebruiken... succes ermee!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ik heb er zelf niet een, maar herinner me dat Femme uhm met 1 CPU draaiende heeft (gehad?) (las een post daarover, een Tbird 1100)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• BenJoep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 23:06
1 reepje 512mb is totaal niet over te klokken. Dan weet je het vast. Kan je beter 2 reepjes van 256mb nemen van Crucial.

Enneuh als het goed is kan je idd gewoon er eerst 1 in doen, en dan later de 2e.

| I've got permission to color outside the lines |

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op vrijdag 02 november 2001 11:40 schreef Genotix het volgende:
1 reepje 512mb is totaal niet over te klokken. Dan weet je het vast. Kan je beter 2 reepjes van 256mb nemen van Crucial.

Enneuh als het goed is kan je idd gewoon er eerst 1 in doen, en dan later de 2e.
De tyan is toch niet over te klokken.. behalve als je er 2 morgans 1Ghz op plugt en ze het toevallig allebij op 1.333 doen
(yeah right)

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Heb zelf de Thunder K7 thuis, en ik ga er van uit dat het met de Tiger niet anders zal zijn, je kan gewoon 1 processor erop draaien, geen probleem, heb onlangs mijn 2e eraf gehad ivm met te hoge temperatuur (imo dan)

Er is tevens ook geen terminator nodig voor de lege socket, bij de PIII dual systemen is dat nog wel het geval dacht ik, maar bij mijn thunder niet iig....... 8-)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 02 november 2001 11:46 schreef Sundead het volgende:
Er is tevens ook geen terminator nodig voor de lege socket, bij de PIII dual systemen is dat nog wel het geval dacht ik, maar bij mijn thunder niet iig....... 8-)
Hm? Neen dat geldt ook niet voor Dual P3, laat staan voor mijn Dual Celeron. Als je single wil gaan, dan moet je het wel in een bepaald socket duwen. Een BP6 met 1 CPU'tje start alleen op als het ding in Socket nummer 2 is geprikt. De andere socket hoeft niet worden gevuld.

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:34

Hu9o

Schokkend

Op vrijdag 02 november 2001 11:36 schreef Procyon for life het volgende:
Kan je ook maar één processor zetten op een dual bord als de Tyan S2460 Tiger MP?

En er dan gewoon mee werken tot je weer geld hebt om de tweede er bij te zetten?

Ik ben dat nl van plan met dit bordje en een XP-1800+ met één reepje 512 MB geheugen.

Dit tegelijk kopen kan nu even niet jammergenoeg :)
Ja dat kan, maar als je de 2e erbij koopt moet hij wel van dezelfde serie zijn!!!

Heb ik ooit eens gehoord, leek me wel belangrijk om te melden. Ik weet ook niet wat er gebeurd als het van en andere serie is.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Sundead
Uitereraard moet je de eerste CPU socket gebruiken, dit staat wel aangegeven in je manual...

Over die Dual PIII systemen: dan varieert dat per fabrikant, wij hebben hier Intel Dual PIII mobo's, en daar wordt wel een terminator op geplaatst, ach, ieder wat ie wil zullen we maar zeggen :)

• Sundead
Op vrijdag 02 november 2001 11:52 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Ja dat kan, maar als je de 2e erbij koopt moet hij wel van dezelfde serie zijn!!!

Heb ik ooit eens gehoord, leek me wel belangrijk om te melden. Ik weet ook niet wat er gebeurd als het van en andere serie is.
Is bij de AMD Dual boards niet meer het geval... :9

• demisoft
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-11-2021
Ik meen me te herinneren dat de dual althlon uniet is omdat hij de bus niet deelt, het zou hierdoor dus ook mogelijk zin om 2 verschillende cpu erop te prikken. ik heb dit ooit 2 jaar geleden helezen uit de tijd van de athlon classic. Heeft iemand dit al een geprobeert ??

Acer 1501 : P4 bak

• Sundead
Op vrijdag 02 november 2001 12:02 schreef demisoft het volgende:
Ik meen me te herinneren dat de dual althlon uniet is omdat hij de bus niet deelt, het zou hierdoor dus ook mogelijk zin om 2 verschillende cpu erop te prikken. ik heb dit ooit 2 jaar geleden helezen uit de tijd van de athlon classic. Heeft iemand dit al een geprobeert ??
Ja...... en het werkt prima :)

• procyon
Bedankt voor alle reacties!

Wat ik uit de posts opmaak is dat ik er later eventueel een 1600+MHz processor bij kan zetten? (bij die 1,3GHz?

• Sundead
Lees anders nog ff deze topic door, dan moet je voldoende weten dacht ik ;)

• procyon
Op vrijdag 02 november 2001 13:19 schreef Sundead het volgende:
Lees anders nog ff deze topic door, dan moet je voldoende weten dacht ik ;)
Aan die link heb ik niet echt veel..

Nog een vraagje, Ik heb nu een 133a Chipset en ben niet van plant ooit nog een moederbord met een via chipset te kopen.

Die MP chipset van AMD zelf is mag ik aannemen een stuk stabieler??

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op vrijdag 02 november 2001 12:46 schreef Procyon for life het volgende:
Bedankt voor alle reacties!

Wat ik uit de posts opmaak is dat ik er later eventueel een 1600+MHz processor bij kan zetten? (bij die 1,3GHz?
Dus je wilt een XP1800+ en een 1600+ gaan combineren?? misschien is het technisch mogelijk.. Ik zou het alleen niet doen.. Dan kun je toch beter twee 1800's gebruiken..
Bij de BP6 kun je ook verschillende celerons gebruiken, maar om echt effectief gebruik te maken van de SMP kun je beter twee gelijke procs hebben!
Pagina: 1