Problemen met een nieuw systeem(A7M, 957P, radeon)

Pagina: 1
Acties:

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04
Hi all,

Het is het systeem van een vriend van mij.

specs:
Asus A7M
TB 1.4
256 mb DDR
Radeon ViVo
Samsung 957 P (19")
win 98 / straks XP

Ik heb dus een Abit en hij een Asus mobo, ik snap geen hout van het Asus bios waardoor ik 'm niet goed kan helpen.

Het 1ste probleem is dit:
De TB wil niet op 133 mhz fsb, en in de bios zijn 2 instellingn volgens mij om dat in te stellen. Nou had ik ze best allebei willen proberen maar ik kna de bios reset jumper niet vinden dus als er wat fout gaat kna ik niet resetten om de ander te proberen. Bovendien staat er in de manual ook niet duidelijk hoe ik de jumpers in moet stellen.

Kan iemand mij met dit probleem helepen?

Nu het 2de probleem:
In windows geeft de monitor niet een volledige desktop weer maar moet dmv de muis heen en weer schuiven het andere deel van de desktop opgehaald worden.

iemand enig id hoe dit kan?

THX

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:23 schreef [TLT]Lynx het volgende:
Het 1ste probleem is dit:
De TB wil niet op 133 mhz fsb, en in de bios zijn 2 instellingn volgens mij om dat in te stellen. Nou had ik ze best allebei willen proberen maar ik kna de bios reset jumper niet vinden dus als er wat fout gaat kna ik niet resetten om de ander te proberen. Bovendien staat er in de manual ook niet duidelijk hoe ik de jumpers in moet stellen.
je hoeft geen jumpers te gbruiken. Kunt alles via je BIOS doen (als je de dipjes op default laat staan)
Nu het 2de probleem:
In windows geeft de monitor niet een volledige desktop weer maar moet dmv de muis heen en weer schuiven het andere deel van de desktop opgehaald worden.
heb je dit na standaard Windoos installeren ? Of instaleer je iets van een desktopmanager ?

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:26 schreef pret het volgende:

[..]

je hoeft geen jumpers te gbruiken. Kunt alles via je BIOS doen (als je de dipjes op default laat staan)
[..]

heb je dit na standaard Windoos installeren ? Of instaleer je iets van een desktopmanager ?
Let wel datop dat het moederboard op de jumperless setting staat (weet niet welke jumper dit is, zit op het werk en niet thuis), anders heeft het zetten van de bios geen effect betreffende de fsb. Default is de instelling wel jumperless.

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:04
Op vrijdag 02 november 2001 11:26 schreef pret het volgende:

[..]

[..]

Als ik 'm goed begreep kwam het probleem met de desktop na het installeren van z'n printer. uninstallen hielp niet

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:24

DaRoot

Some say...

Dat probleem van je desktop doet waarschijnlijk je videokaart met zijn drivers... moet je kunnen instellen... Kon dat al met een oude Trident 9420 VLB >:)

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!