Toon posts:

Opstartproblemen met Athlon XP 1700+ en Epox 8KHA+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds eergisteren heb ik dan eindelijk mijn nieuwe spulletjes binnen, te weten:
- Athlon XP 1700+
- Epox 8KHA+
- 2 * Crucial PC2100 256mb

Alle oude zooi eruit, alle nieuwe zooi erin, zo gezegd zo gedaan.
Aanzetten -> niks ? (*%^#@)(*$!!!
Ten eerste krijg ik geen beeld ( monitor springt niet aan ) en ten tweede spint mijn HD niet op. Het vreemde is dat als ik de IDE kabel lostrek, mijn IDE opeens wel begint te draaien.
Diverse dingen heb ik al geprobeerd:
- CMOS clear -> niks
- Mijn oude TB900 erin -> niks
- Alles los, alleen vidkaart -> niks
- Alle 2 de geheugenreepjes in alle banken geprobeerd -> niks
- Andere voeding geprobeerd ( 300 Watt ) -> niks

Ik werd een beetje wanhopig en toen heb ik maar naar de winkel gebeld waar ik hem besteld had. Die gozer daar zei dat ie van de enorme hoeveelheid Epox borden die ie ingebouwd had, dit de eerste zou zijn die stuk zou zijn.
Ik mocht het wel terugsturen, maar als het niet kapot zou zijn, zou het alleen maar verzend- en onderzoekskosten kosten. Hmmm... nog ff op GoT kijken, dacht ik zo!

Nu wilde ik graag 2 dingen weten:
- Eigenaren van een 8KHA+ : Wat geeft je display op je mobo aan als alles goed is? FF? 00?
Ik kom niet verder dan FF, iets anders heeft ie nog nooit weer gegeven.
- Andere mensen : weten jullie raad? Ik word een beetje radeloos.......

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Lijkt toch echt een probleem met je moederbord als ik je verhaal zo lees...op je oude T-Bird draait ie ook al niet.

Die-hard Brexiteer

• Borry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Achter in je boekje staat wat FF betekend.
Volgens mij is hij dan aan het booten.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat had ik al door :)

"boot attempt"

Maar issie dan nog maar net bezig, of heeft ie alles al gechecked?
Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk, want als ik het geheugen eruit haal, zou ik toch een foutmelding moeten krijgen "check memory"
ofzoiets.....

• Borry
  • Laatst online: 21-08 09:56

Borry

prutsen is mijn leven

Dan denk ik toch echt dat je MOBO niet lekker is.

The fact that Jellyfish have survived for 650 million years despite not having a brain is GREAT NEWS for stupid people!

Verwijderd

Topicstarter
ja *zucht* :'(

ik denk het ook, maar voordat ik de boel terugstuur wil ik nog ff informeren bij de L33T-Tweakers :)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 19:58
Iets op je MB reageerd niet zo te zien. FF betekent dat ie probeert aan te gaan maar aangezien die dat niet doet is ie dus doa. Geen lekker nieuws aangezien ik op de HCC net een Epox 8KHA+ wou halen maar goed.....

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Heb je de nieuwste bios geflasht?

Hij geeft trouwens ook FF aan als hij volledig is opgestart.

Verwijderd

Topicstarter
ik kan geen bios flashen...

ik krijg niet eens beeld :'(

FF -> hmmm.... dat is helemaal vaag dan!

• Liggie
Andere videokaart proberen? Misschien dat die brak is of niet goed aangedrukt?

Verwijderd

Moet je je IDE kabel omdraaien

Werkte bij mij ook

Verwijderd

Topicstarter
in mijn oude systeem doet ie het prima ( ik heb nu mijn oude spul er weer ingeschroefd ).....

ook niet goed aandrukken kan eigenlijk niet, er zit zo'n klemmetje op, dat zit vastgeklikt... als ik hem er nog verder in douw, komt ie er aan de andere kant van mijn mobo weer uit denk ik :P

maar goed dat je er aan dacht :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 12:09 schreef Mr_Elmo het volgende:
Moet je je IDE kabel omdraaien

Werkte bij mij ook
die van tegenwoordig kunnen er niet andersom meer in ( ATA66/100 )

• Liggie
ohwja dat klemmetje die heb ik er zelf natuurlijk ook op :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik ga nu weer schroeven....

berichtjes post ik op mijn kamergenoot zijn pc :)

• Liggie
succes

Verwijderd

Topicstarter
ok,
de boel zit er nu weer in... zelfde probleem als daarnet, geen beeld, en HD spint niet op. Code -> FF

ik ga nu mijn kamergenoot zijn pc ff slopen om daar zijn vidkaart uit te halen....

to be continued

Verwijderd

Topicstarter
hmm... met die andere videokaart had ook geen nut. Ook heb ik gelijk nog even een oude PCI kaart geprobeerd.... precies hetzelfde resultaat....

geen beeld, geen HD activiteit.... ledjes op FF

()!$^!)($*^!(*&!!

• Rene59
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-07 20:34
Dit is de derde keer dat ik dit verhaal met de Epox hier voorbij zie komen. In beide andere gevallen kwam iedereen tot de conclusie dat het mobo defect was. Dus ik vermoed ook hier hetzelfde.

Bij mij staat hij nu op FF trouwens. Dat is de laatste stand waar hij op komt als hij gaat booten.

Verwijderd

Topicstarter
mja, tot die conclusie kwam ik ook al zo langzamerhand :'(

Verwijderd

Topicstarter
net gemaild naar Epox:

Geachte heer/mevrouw,

ik ben sinds vorige week de trotse eigenaar van een van uw moederborden, namelijk een 8KHA+. Hierbij heb ik gelijk een AMD Athlon XP 1700+ aangeschaft, samen met wat Crucial PC2100 geheugen.

Deze combinatie in mijn kast geschroefd, aangezet.... en wat blijkt...... het werkt niet.
Ten eerste krijg ik geen beeld, terwijl de grafische kaart ( een ATI Radeon 64mb DDR VIVO ) er toch goed ingedrukt zit ( dit kan niet anders, het klemmetje op het moederbord zorgt daarvoor ). Ten tweede spint mijn harde schijf niet op ( Maxtor 20,4 Gb 7200 toeren, ATA100 ).
Het displaytje op het moederbord geeft aan: FF. De betekenis hiervan heb ik opgezocht in mijn boekje, daarbij staat "boot attempt". Tsja.... dat snapte ik ook nog wel. Iets anders als FF heb ik trouwens nog niet gezien op het displaytje.

Ik heb al diverse dingen geprobeerd om het euvel te verhelpen, waaronder:
- Alle IDE kabels los, geheugen erin ( elke bank geprobeerd ) -> niks
- Mijn oude processor, een Thunderbird 900, geprobeerd -> niks
- Een zwaardere voeding erop ( 300 Watt ) -> niks
- Een andere videokaart geprobeerd ( AGP zowel als PCI ) -> niks
- CMOS geflashed dmv de jumper op het moederbord -> niks
- Jumper "CPU clock select" op het moederbord verzet -> niks

Eigenlijk kan ik, en de mensen die mij geprobeerd hebben te helpen, geen andere conclusie trekken dan dat het moederbord niet functioneert naar behoren.

Of weten jullie hier misschien raad op?

In afwachting van uw antwoord verblijf ik,
Goblin ;)

ben benieuwd!

• a6amt
  • Laatst online: 18:37

a6amt

Nostalgie

Heb effe op wat forums rond geneuzeld.

: EPOX 8KHA+ bootet net - Fehlercode: FF

falsch , gerhard .
da ich ja auch das baugleiche enmic habe , weis ich das zb. bei fehlenden tachosignal am cpu oder chipsatzlüfteranschluss das board einfach auf ff oder 26 stehen bleibt !
ein weiteres phänomen ist das bei manchen xp prozis das board ebenfalls net bootet und auf ff stehen bleibt , vielmals hilft das reseten des systems , meistens klappt das dann mit den booten und man kann im bios die cpu korrekt einstellen .
wenn dies getan ist tritt der ff stop nur noch selten auf .
am besten man flasht sofort das bios auf die vers. vom 17.10. !
hätte ich dies proplem nicht auch schon hinter mir , könnte ich es auch net glauben .
aber laut enmic kommt das nur bei einigen boards vor .
schau mal ins enmic forum , da haben sich auch schon einige gemeldet .

Misschien een tip, gewoon meerdere keren het systeem resetten en in de BIOS de juiste CPU aangeven.

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:19

ferno

Oops da's precies mijn config :o
Ik heb ook net een Epox 8KHA+ en twee PC2100 Crucial dimmetjes gekocht en vrijdag ga ik een Athlon XP 1700+ op de beurs halen.
Ik begin nu toch wel een beetje te zweten na alle postings met problemen omtrent de 8KHA+ .

Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Ferno.

PS. Is de Volcano 6CU een goede koeler voor deze config en is een 300W + voeding echt noodzakelijk? Ook als je niet wilt gaan OC?

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• a6amt
  • Laatst online: 18:37

a6amt

Nostalgie

Dit is oud nieuws. MB moet laatste BIOS rom hebben met N+ opsticker. Lees maar na in het Forum!!

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:11 schreef ferno het volgende:
en vrijdag ga ik een Athlon XP 1700+ op
wat denk je dat de prijs zal zijn? ik heb precies dezelfde cpu nodig.. en ik heb ook een epox 8KHA+ en 2x256ddr van crucial

• ferno

ferno

Bij pricewatch staat hij voor 470,- dus maximaal dat.
Maar ik hoop onder de 450,-

• ferno

ferno

Ik kan nergens een N+ sticker vinden er staat wel een U= op een silver kleurige sticker op het chipie wat volgens mij de bios chip moet zijn (effe gekeken in het boekje en inderdaad het is de bios).
Wat betekent dit dan?
Ik heb de mobo dinsdag gehad en het komt van de distributeur vandaan (via een vriend van mij) het is een verse want ik had hem al maandag moeten hebben en toen waren ze op en die vriend is expres dinsdag deze gaan halen omdat ze net weer binnen waren.
Het is een Rev. 2.0 maar ik kan nergen de productie datum vinden, wet iemand waar dat staat?

ik ga morgen een Athlon XP 1700+ halen en knijp hem best wel een beetje na alle spook verhalen.
Wel een beetje een domper na alle goede reviews.

Ik zit tevens met de keuze van Koeler, ik ga niet OCen dus hoef niet zo'n beest en daarom dacht ik aan de CoolerMaster ep5-6i11 of i51 ik had eerst de Thermaltake Volcano 6CU op het oog maar die maakt teveel herrie volgens mij is de Coolermaster als je niet wilt OCen wel voldoende en redelijk stil maar ik heb nog nergens gelezen of hij werkelijk geschikt is voor de 1700+ , heeft iemand hem draaien met een 1700+?

• Rick2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

De productie datum kun je direct zien.
Deze staat namelijk op de doos van je board.
Kijk naar de streepjescode sticker.
De mijne is bijv. 8KHA+ -011031000087
Dit betekend 01=2001 10=October 31=de 31ste
Mijn board is dus van 31 october 2001 en heeft een N+ op de bios chip wat niet meer betekend dan dat er standaard de bios van 17 october in geflashed stond.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• ferno

ferno

Bij mij 8KHA+ -011112000581 dat zal wel goed zitten dan?

12 November, alleen die U= dat heb ik nog nergens voorbij zien komen, ik heb ook op de onderste PCI slot een sticker met Phoenix bios zien staan, ik dacht dat er een award bios op zat? :?

• Rick2001

Rick2001

Ja die zijn samen gegaan.
Maar je hebt dus inderdaad een nieuwere bios versie in je chipje standaard. Je zult dan de 2/11 bios hebben, klopt dit ?
Die heb ik overigens ook nu, maar ook is er weer een nieuwe. Heb ik nog niet geflashed. (Nieuwste is van 20/11)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• ferno

ferno

Ik weet het niet. :(
Ik ga vandaag pas mijn Athlon XP 1700+ halen.

Moet ook nog een nieuwe voeding die van mij is een Powerman met 235W dus ik ben bang dat hij het niet trekt. :(

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:10 schreef Goblin het volgende:
- Eigenaren van een 8KHA+ : Wat geeft je display op je mobo aan als alles goed is? FF? 00?
HAAAAALLLLOOOO :z
FF betekend dat alles OK is !!!!!!!!!!!
Daar eindigt het bord zijn self-test mee
C1 is een geheugenprobleem, en dat is het ook niet dus..
Ik gok op video

• ferno

ferno

Jongens het werkt!
Bedankt voor de info!

Alles in een keer werken, gewoon super.

Alleen het onboard geluid wil nog niet, niet dat dat nou zo jammer is maar ik wil het wel een keer zien werken voordat ik het disable >:)

Het board en de Athlon zijn lekker snel maar ik moet de boel nog naar de nieuwe HD ghosten dus de hardeschijf houd de boel een beetje op, wat ook irritant is (maar dit heb ik al een stuk langer maar nooit aandacht aan geschonken) is dat als er een CD in de CDrom zit elke explorer die ik open de boel gaat zitten wachten op het opspinne van dat ding, super irritant! :r

Anyways ik ben blij! :9~

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Door ferno - zaterdag 24 november 2001 09:46

--------------------------------------------------------------------------------
Jongens het werkt!
Bedankt voor de info!
Alles in een keer werken, gewoon super.

Ferno,waarom wou hij eerst niet draaien dan?
Moet er ook nog een inelkaar zetten,wat ben je allemaal tegen gekomen?

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

• ferno

ferno

Nee het werkte out of the box maar na alle spook verhalen hier in dit forum begon ik hem een beetje te knijpen.
Het moeten gebruiken van mosnterlijke krachten om de koeler op de CPU te zetten heeft ook niet echt geholpen om me te sussen.
Uiteindelijk bleek het gelukkig erg mee te vallen en draaide alles in een keer op de onboard sound na.

• RaDKiLL
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-03-2023

RaDKiLL

Revived

Sorry voor de crosspost (staat ook in een ander topic..) maar dit zit me absoluut niet lekker!

Ik heb gisteren op de HCC een combi gekocht : MSI K7T 266 Pro2 / AMD XP 1700+ / 256mb DDR / Koeler.
Als ik nu mijn PC opstart en hij leest de processorsnelheid (fractie van een seconde) dan zegt hij AMD Athlon 1100.
Hebben jullie dit ook of moet ik die kerel zijn nek breken!!!! (en ik ben ertoe in staat! ).

"Ik huiver de fluister, daarom schreeuw ik!"

• ferno

ferno

Ha! :+

Effe je frontbus speed op 133 zetten (had ik ook eerst, ik was hem ook vergeten) staat nu op 100 (factory default) opnieuw booten en voila Athlon XP 1700+!
Je moet alleen effe kijken in je boekje of je dit mbv een jumper (dat is het geval bij een Epox) of in je bios.

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

Thnx..Kga nu ff rebooten... :P

• ferno

ferno

Nog gelukt?

• RaDKiLL

RaDKiLL

Revived

=)

Daaank u Sinterklaaaaasjuuuuuuhhhh!

• ferno

ferno

Die kerel op de HCC is me nu wel effe een Colatje schuldig!
:+ :+

Verwijderd

Hallo

Van de week even een test gedaan met voeding
zit nu een brakke godegen 350 watt in loopt hij tot 143FSB prima omdat 5v bij hogere fsb inklapt.toen omdat ik niet hoger kwam dan 143fsb een 235watt geprobeert als test liep ook maar die wou wel op 146fsb tot in windows xp 5v wederom te laag (235watt was dus als test)
Toen een splinter nieuwe enlight 300watt voeding (en ja die werkt wel goed alleen niet een AMD reccomended)en wat denk je alleen wat lampies gaan aan en uit dus bij niet booten van comp kijk ook naar de voeding.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:10 schreef Goblin het volgende:
Sinds eergisteren heb ik dan eindelijk mijn nieuwe spulletjes binnen, te weten:
- Athlon XP 1700+
- Epox 8KHA+
- 2 * Crucial PC2100 256mb

Alle oude zooi eruit, alle nieuwe zooi erin, zo gezegd zo gedaan.
Aanzetten -> niks ? (*%^#@)(*$!!!
Ten eerste krijg ik geen beeld ( monitor springt niet aan ) en ten tweede spint mijn HD niet op. Het vreemde is dat als ik de IDE kabel lostrek, mijn IDE opeens wel begint te draaien.
Diverse dingen heb ik al geprobeerd:
- CMOS clear -> niks
- Mijn oude TB900 erin -> niks
- Alles los, alleen vidkaart -> niks
- Alle 2 de geheugenreepjes in alle banken geprobeerd -> niks
- Andere voeding geprobeerd ( 300 Watt ) -> niks

Ik werd een beetje wanhopig en toen heb ik maar naar de winkel gebeld waar ik hem besteld had. Die gozer daar zei dat ie van de enorme hoeveelheid Epox borden die ie ingebouwd had, dit de eerste zou zijn die stuk zou zijn.
Ik mocht het wel terugsturen, maar als het niet kapot zou zijn, zou het alleen maar verzend- en onderzoekskosten kosten. Hmmm... nog ff op GoT kijken, dacht ik zo!

FF

Draait prima hier :)
Mijn 8KHA+ is van 23 oktober 2001. Nooit problemem mee. Alleen toen met het onboard sound. Die zuigt echt big time.

Verwijderd

ik zit ook tegen een FF aan te kijken op dit moment (werkt perfect), maar bij een kapot bord geeft ie ook FF aan.

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op zondag 25 november 2001 17:48 schreef Ragonite het volgende:

[..]

FF

Alleen toen met het onboard sound. Die zuigt echt big time.
Dat je dat nog probeerd te doen ,algemeen bekent dat het kninkt alsof je in een ruim uitgevallen plee zit :D

FF is trouwens (Fucking Fast)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• ferno

ferno

Geluid doet het nu ook!
Mooi want nu kan ik het weer met een gerust hart uitzetten :+ , wat erg zeg, ga maar gauw een nieuwe geluidskaart halen.
Ik had er nog een Soudblaster 16 ASP :) (de meeste van jullie kennen hem niet eens meer denk ik) met een Yamaha Dochterboard, maar die is isa en die sloten zitten niet op de Epox.

Iemand nog tips voor een leuke betaalbare Geluidskaart?
Geen audigy of dat soort fratsen want geluid is niet echt erg belangrijk voor moi, maar er zijn grenzen en die onboard kaart is where i draw the line.
Ik zit te denken aan een soundblaffer live 5.1 is dat wat?

• DutchPlayer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-11-2025
Vrienden, effe off topic maybe een stupid question maar bij welke optie moet ik zijn om de Multiplier en de FSB in te stellen?
Ik zag alleen dat men FSB uitgegrijst was en dan kon je nog de multiplir instellen ergens en daarboven iets met een waarde van 100 t'm 200.

Maar dat had verder geen effect.

Tell me, want men 1600 XP draaid nu op 1500, en dat hoort niet echt.

Alvast bedankt...

AMD 7800X3D - Lian Li HydroShift - Asus TUF X670E - Corsair Vengance 2x16GB 6000Mhz- Gigabyte RTX4070 Super 12GB - Kingston 1TB M2 - Crucial MX100 512GB - Lexar 2TB M2 - Lian Li O11D Evo RGB - Corair RM750Watt - LG 38

• Michel Kalf
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 01:18
Epox 8kha+ geeft bij mij ook de melding 'FF' alles werkt prima, dus ik neem aan dat het goed is.
Heb CDM Raid controller in systeem zitten (ATA100) werkt goed met Win XP, alleen Raid 0 (Stripped) krijg ik niet aan de praat. (Drivers?)
Voor de rest een prima boardje.

Mika

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Ik heb het zelfde probleem als de topicstarter, maar bij mij deed de pc het eerst wel.

Ik heb hem gewoon uitr gezet, toen weer aan en er gebeurde niks. Beeldscherm krijgt geen signaal, geen piep. Wel gaan de fans draaien.

specs
AMD 1700+
Epsx 8hka+

Hoe kan dat nou weer??

• Rick2001

Rick2001

Als je je pc aanzet en er verschijnt direct FF op het display, dan heeft het in ieder geval met je processor te maken.
Is deze unlocked ?
Heb je de processor al opnieuw geplaatst ?

• AMDtje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-01 00:13
Nee, eerst andere codes, daarna pas FF. Niet unlockt, helemaal standaard.
Pagina: 1