Sinds eergisteren heb ik dan eindelijk mijn nieuwe spulletjes binnen, te weten:
- Athlon XP 1700+
- Epox 8KHA+
- 2 * Crucial PC2100 256mb
Alle oude zooi eruit, alle nieuwe zooi erin, zo gezegd zo gedaan.
Aanzetten -> niks ? (*%^#@)(*$!!!
Ten eerste krijg ik geen beeld ( monitor springt niet aan ) en ten tweede spint mijn HD niet op. Het vreemde is dat als ik de IDE kabel lostrek, mijn IDE opeens wel begint te draaien.
Diverse dingen heb ik al geprobeerd:
- CMOS clear -> niks
- Mijn oude TB900 erin -> niks
- Alles los, alleen vidkaart -> niks
- Alle 2 de geheugenreepjes in alle banken geprobeerd -> niks
- Andere voeding geprobeerd ( 300 Watt ) -> niks
Ik werd een beetje wanhopig en toen heb ik maar naar de winkel gebeld waar ik hem besteld had. Die gozer daar zei dat ie van de enorme hoeveelheid Epox borden die ie ingebouwd had, dit de eerste zou zijn die stuk zou zijn.
Ik mocht het wel terugsturen, maar als het niet kapot zou zijn, zou het alleen maar verzend- en onderzoekskosten kosten. Hmmm... nog ff op GoT kijken, dacht ik zo!
Nu wilde ik graag 2 dingen weten:
- Eigenaren van een 8KHA+ : Wat geeft je display op je mobo aan als alles goed is? FF? 00?
Ik kom niet verder dan FF, iets anders heeft ie nog nooit weer gegeven.
- Andere mensen : weten jullie raad? Ik word een beetje radeloos.......
- Athlon XP 1700+
- Epox 8KHA+
- 2 * Crucial PC2100 256mb
Alle oude zooi eruit, alle nieuwe zooi erin, zo gezegd zo gedaan.
Aanzetten -> niks ? (*%^#@)(*$!!!
Ten eerste krijg ik geen beeld ( monitor springt niet aan ) en ten tweede spint mijn HD niet op. Het vreemde is dat als ik de IDE kabel lostrek, mijn IDE opeens wel begint te draaien.
Diverse dingen heb ik al geprobeerd:
- CMOS clear -> niks
- Mijn oude TB900 erin -> niks
- Alles los, alleen vidkaart -> niks
- Alle 2 de geheugenreepjes in alle banken geprobeerd -> niks
- Andere voeding geprobeerd ( 300 Watt ) -> niks
Ik werd een beetje wanhopig en toen heb ik maar naar de winkel gebeld waar ik hem besteld had. Die gozer daar zei dat ie van de enorme hoeveelheid Epox borden die ie ingebouwd had, dit de eerste zou zijn die stuk zou zijn.
Ik mocht het wel terugsturen, maar als het niet kapot zou zijn, zou het alleen maar verzend- en onderzoekskosten kosten. Hmmm... nog ff op GoT kijken, dacht ik zo!
Nu wilde ik graag 2 dingen weten:
- Eigenaren van een 8KHA+ : Wat geeft je display op je mobo aan als alles goed is? FF? 00?
Ik kom niet verder dan FF, iets anders heeft ie nog nooit weer gegeven.
- Andere mensen : weten jullie raad? Ik word een beetje radeloos.......