Is mijn Hd kapot ??

Pagina: 1
Acties:

• KunDun
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-04 23:55
Ik heb een Maxtor 27 Gig die ik niet meer kan accessen .
In windows 2000 wordt hij aangegeven als lokaal station ,
En als ik hem selecteer zegt windows dat hij geformateerd moet worden , alleen als ik hem in windows wil formatteren zegt hij dat het is mislukt na het formatteren.

In partition magic geeft hij wel de juiste groote weer en partition magic kan ook de data die erop staat nog zien .
Alleen kan ik hem daar ook niet formatteren .

Is mijn HD kapot ?

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Klopt de groote in je bios wel ?
Kan je met hexedit wel sector 0 bekijken en de fat ??
Heb je al een virus scanner gedraaid ?
En is je mbr niet beveiligd in bios ?
Ik zou anders in dos eens een format proberen met opstart floppy ?
Mischien als je niet als administrator bent ingelogd heb je niet het recht om de schijf te formateren.
Je kan natuurlijk ook als laaste red middel nog in de bios een low-format doen als het helemaal niet lukt.

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Download de diagnostics tool eens van Maxtor (of hoe die dan ook heet) en laat daar je harde schijf eens mee controleren.
Daar wordt je vaak een heleboel wijzer van :) (en als het fout is een boel geld armer :( )

Wanbeleid is ook beleid.

Verwijderd

op een 27 gb schijf zal vast nog wel garantie zitten. Probeer inderdaad even die tool. ik had een schijf die leuk leek te werken, maar toch 'n defect bleek te hebben.. geen punt, opgestuurd na 2 jaar en 3 jaar opnieuw garantie hebben is phun! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

of de schijf even debuggen.