Welke is beter/heeft minder probs. : Asus A7V266-E Of Epox 8KHA+??
Ik heb een nieuw MB nodig want mijn Asus A7M266 (Amd761) is naar de eeuwige jacht velden....:'(
Ik heb verder een Asus V8200 en ga een Enermax van 430W a 450W kopen. Ik heb Twinmos PC2100 (2 x 256) maar als dat niet goed werkt neem ik Mushkin Cas 2 PC2100 (ook 2 x 256) erbij.
Over de Asus A7V266 zijn een aantal topics met problemen maar de Epox lijkt ook niet altijd goed te werken. Wat wel opvalt is dat de voeding altijd 300W is en die heb ik nu ook en ook problemen dus mischien is dat wel de oplossing al maar ik wil toch een nieuw MBtje erbij...
Heeft iemand een duidelijke voorkeur? Waarom? Waarom juist niet? Laat hier weten wat je er van vind zodat ik een beetje een beeld krijg wat anderen vinden. Momenteel zou ik voor puur stabiliteit de Epox kiezen want die heeft al heel wat laten zien maar de Asus heeft leuke onboard dingen maar die zijn voor wat meer geld ook wel los te koop.
Klein opsommingetje : Epox 8KHA+
+ Punten :
- Testen met fsb tot 180 bleken redelijk stabiel
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=a5d2e06b2d21447256d8123269e06a3f&threadid=66259
- Prijs is niet zo hoog.
- Genoeg ruimte voor kooler (maar dat heb ik niet nodig).
- Punten :
- Epox.com ligt er veel uit.
- Drivers bios updates duren soms iets lang.
- Geen C-media onboard sound of Raid
----------------------------------------------------------------------------
: Asus A7V266-E
+ Punten :
- Asus (duitse site dan) heeft redelijk snel Updates
- Is makkelijk tee krijgen in nederland
- Heeft 5.1 Audio onboard van goede kwalitieit.
- Heeft raid onboard
- Heeft veel leuke kleine extradingetjes onboard
- Punten :
- Niet veel ruimte voor koeler
- Asus MB zijn wel eens instabiel
- Mijn eigen Asus A7M266 is na 1,5 maand stuk
- Prijs ligt erg hoog.
- FSB wil nog stabiel tot 165
Conclusie : Moeilijk kiezen.
Ik heb een nieuw MB nodig want mijn Asus A7M266 (Amd761) is naar de eeuwige jacht velden....:'(
Ik heb verder een Asus V8200 en ga een Enermax van 430W a 450W kopen. Ik heb Twinmos PC2100 (2 x 256) maar als dat niet goed werkt neem ik Mushkin Cas 2 PC2100 (ook 2 x 256) erbij.
Over de Asus A7V266 zijn een aantal topics met problemen maar de Epox lijkt ook niet altijd goed te werken. Wat wel opvalt is dat de voeding altijd 300W is en die heb ik nu ook en ook problemen dus mischien is dat wel de oplossing al maar ik wil toch een nieuw MBtje erbij...
Heeft iemand een duidelijke voorkeur? Waarom? Waarom juist niet? Laat hier weten wat je er van vind zodat ik een beetje een beeld krijg wat anderen vinden. Momenteel zou ik voor puur stabiliteit de Epox kiezen want die heeft al heel wat laten zien maar de Asus heeft leuke onboard dingen maar die zijn voor wat meer geld ook wel los te koop.
Klein opsommingetje : Epox 8KHA+
+ Punten :
- Testen met fsb tot 180 bleken redelijk stabiel
http://forums.overclockers.co.uk/showthread.php?s=a5d2e06b2d21447256d8123269e06a3f&threadid=66259
- Prijs is niet zo hoog.
- Genoeg ruimte voor kooler (maar dat heb ik niet nodig).
- Punten :
- Epox.com ligt er veel uit.
- Drivers bios updates duren soms iets lang.
- Geen C-media onboard sound of Raid
----------------------------------------------------------------------------
: Asus A7V266-E
+ Punten :
- Asus (duitse site dan) heeft redelijk snel Updates
- Is makkelijk tee krijgen in nederland
- Heeft 5.1 Audio onboard van goede kwalitieit.
- Heeft raid onboard
- Heeft veel leuke kleine extradingetjes onboard
- Punten :
- Niet veel ruimte voor koeler
- Asus MB zijn wel eens instabiel
- Mijn eigen Asus A7M266 is na 1,5 maand stuk
- Prijs ligt erg hoog.
- FSB wil nog stabiel tot 165
Conclusie : Moeilijk kiezen.