Adaptec 2940 & LVD SCSI disk

Pagina: 1
Acties:

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
Ik heb 'n Adaptec 2940 U/UW controller waarop al een Plexwriter 4x2x20 op aangesloten is.

Ik heb nu een 9.1 LVD Scsi schijfje op de kop kunnen tikken (250 befjes / 25 guldentjes)

Vraagje, kent er iemand een mogelijkheid / converter om die LVD disk op mijn SCSI controller te hangen ?

.K

This space intentionally left blank.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:38
Op je 2940UW zit een 68p en een 50p connector, en je LVD is ook 68p. Als je de schijf op single-Edge(?) zet, werkt deze dus op UW snelheid. Ik weet alleen niet uit mijn hoofd of je de 68p en 50p connector tegelijkertijd mag gebruiken.

Verwijderd

Daar de search als je op back drukt niet altijd je searchresultaten teruggeeft (en je dat dus constant opnieuw moet intikken) het volgende:
Heb je een LCV connector (soort van mini centronics) waardoor je voedingsspanning ook je drive binnenkomt?
Zo ja, doe even een search op LCV. Er zijn in de afgelopen weken topics geweest over dat soort converterideen.

• UTMachine
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:38
Dan bedoel je een 80p (SCA) connector, waarin ook de voeding zit. LVD is meestal gewoon een 68p connector, waar naast nog een voedingsstekker zit.

• iworx
De schijf heeft gewoon een 68 pins zonder apparte voedings-stekker.

Op m'n UW steekt 'n 80 pins stekker (denk'k).

'k zal dus 'n converter nodig hebben, als het daarmee uberhaupt lukt.

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 13:11 schreef dot.K het volgende:
De schijf heeft gewoon een 68 pins zonder apparte voedings-stekker.

Op m'n UW steekt 'n 80 pins stekker (denk'k).

'k zal dus 'n converter nodig hebben, als het daarmee uberhaupt lukt.
Daarmee lukt het. Ik gebruik ze dagelijks.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Die 80-pins connector heet "SCA", en bevat naast de gebruikelijke 68 SCSI-lijntjes ook de lijntjes voor spanning en SCSI-id selectie. Deze aansluiting wordt met name in disk-arrays gebruikt, dan hoeft je bij verwisselen (wat bij arrays vaak kan zonder het array uit te zetten : hot swap) niet te klooien met SCSI-connector + power-connector + id-settings.
Converters zijn ruim beschikbaar, maar kosten gauw een paar tientjes.
Het gaat wel werken, want als je een Low-Voltage Differential apparatuur mengt met Single-Ended apparatuur ("klassieke" SCSI), dan gaat de LVD zich als SE gedragen (met bijbehorend verlies van snelheid).
LVD is niet compatible met HVD (High Voltage Differential), wat gebruikt wordt/werd om disk-arrays en tape-robots op afstand (meerdere meters) van systemen te zetten (wat met SE niet meer lukt).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• iworx
Op vrijdag 02 november 2001 14:56 schreef Dirk_Hendrik het volgende:

[..]

Daarmee lukt het. Ik gebruik ze dagelijks.
Linkje naar 'n webshop toevallig ?

Pagina: 1