Toon posts:

A7V doet helemaal niets meer! HELP!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu iets langer dan een jaar (je zult het altijd zien) een A7V, die heeft altijd relatief probleemloos gedraaid met een TB800 erin, maar nadat ik laatst dat berichtje las dat ze stoppen met de TB dacht ik nog even slim te zijn en een laatste keer te upgraden naar een TB1.4ghz. Ik dat ding dus besteld bij Gistron en binnen een dag binnen, ik erin gestopt en opstarten en hij liep meteen. Maar na een minuutje of 10 sprong hij spontaan uit en het powerledje ging knipperen, ik dacht "das de temperatuur ofzo", dus ik dat ding op 1000 geklokt, maar nogsteeds hetzelfde probleem. Oh ja, en om opnieuw te kunnen starten moest eerst de stekker uit de voeding (een keer de aan-knop indrukken hielp niet). Bij de 4e keer dacht ik "laat ik nou de powerknop eens langer dan 4 tellen indrukken en kijken wat er gebeurt". Dat bleek dus een fatale fout, want nu doet hij helemaal niets meer, ook niet als ik de stekker eruit trek. Heb al geprobeerd de cmos te resetten, batterijtje vannacht eruit gelaten, stekker de hele nacht eruit, maar vanochtend deed hij weer niets. De oude processor erin stoppen biedt ook geen soelaas. Ik moet ook opmerken dat er op de processor, het moederbord of andere onderdelen geen brandplekken te zien zijn en het ruikt ook niet verbrand. De processor was ook zeker niet te heet, altijd rond de 50-52 graden.

Het enigste wat brandt en aangeeft dat er spanning op het systeem staat (want er gaan ook geen fannetjes of wat dan de voeding gecontroleerd, maar die is nog goed. ook draaien) dat is het ledje onder het agp-slot, zodra je spanning op de voeding zet. Verder heb ik de zekering van

Ik wil overigens nog wel opmerken dat ik deze pc ook zelf inelkaar gezet heb en dat het me echt sterk lijkt dat ik iets fout gedaan heb in de trand van statische elektrischiteit of thermische oververhitting.

HELP

• MTops
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09-2020

MTops

Just being me...

Had die TB 1,4 een FSB van 266Mhz?
Een A7V kan maar max 200Mhz aan...

Nostalgie is ook niet meer wat het geweest is...

Verwijderd

Maakt niets uit. Zet de Vcore hoger... trekt je voeding het wel? Moederbord lijkt me ok als hij het uiteindelijk wel doet, in welke vorm dan ook. De CPU wil teveel.

Denk dat je voeding het gewoon niet trekt...

Verwijderd

Topicstarter
Is de 200mhz versie, als het goed is, ik heb in het mailtje naar Gistron specifiek vermeld dat ik een A7V mobo heb, dus ik mag aannemen dat dat zo is. Verder herkende gaf hij in de post aan dat hij op 1400mhz draaide, dan is het gewoon een 200-versie toch?

De vcore staat al (via de jumpers en het mobo in jumpermode) ingesteld op 1.85, het hoogste voltage wat er mogelijk is. Zou hij lager moeten?

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 21:00

4POX

Everybody is wired

Je moet het voltage op default zetten.. Bij mij doet het systeem het niet als die op een voltage staat ingesteld. Best wel vaag

AKA Rinkel weblog

Verwijderd

Topicstarter
Heb jij ook deze kloteplank, en geeft hij dan hetzelfde probleem of is het toch weer iets anders?

Wat denken jullie, is dit een probleem met een van de instellingen, of is het gewoon echt m'n moederbord wat aan yoghurt is?

• gnimmeL_kraD
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
(overleden)
Op vrijdag 02 november 2001 11:16 schreef HVB het volgende:
Heb jij ook deze kloteplank, en geeft hij dan hetzelfde probleem of is het toch weer iets anders?

Wat denken jullie, is dit een probleem met een van de instellingen, of is het gewoon echt m'n moederbord wat aan yoghurt is?
hoezo klote plank... heb deze plank nu al bijna ander half jaar zonder problemen...

dit bord ruled :)

Xbox360 gamerprofile

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, ALS het draait is het inderdaad goed, maar het is elke keer raak als de pc opnieuw geïnstalleerd moet worden, spontaan resetten en rebooten alom. Da's gewoon ff jammer, maar verder mogen we niet klagen inderdaad, want als het draait is het pretty damn stable!

• uniquorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:51

uniquorn

Wat blijft komt nooit terug

probeer het eens met de vcore op default of een wat sterkere (merk) voeding misschien dat dit helpt

It's just a donkey

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Ik heb het zelfde gehad.
Bij mij was de oplossing dat ik de ouwe 850 er weer in heb gezet.
Hij ging toen wel weer aan. :o
Daarna weer de 1.4 erin,...En draaien met die hap. :)
Aanraader,...Draai jumperless. En gooi je voltages niet te hoog.

suc6

[MarZialE] 8-)

PS de A7v rulez

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja, bij mij gaat hij dus ook niet meer aan als ik de oude 800 erin zet, maar ik ga als ik vanavond thuis ben in ieder geval even proberen om de spanning op default te zetten, hopen dat dat werkt...

op de asussite zeggen ze trouwens dat je alles met jumpers moet instellen, omdat het anders niet kan, maar jij zegt dat ik juist wel alles met jumperfree moet instellen?

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op vrijdag 02 november 2001 10:09 schreef HVB het volgende:
Ik heb nu iets langer dan een jaar (je zult het altijd zien)
Ik heb juist een A7V omdat die 3 jaar garantie had (was om een 1,2 jaar oud kapot board met 1 jaar garantie te vervangen...).

• altec
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

altec

Plop

Op vrijdag 02 november 2001 10:30 schreef MTops het volgende:
Had die TB 1,4 een FSB van 266Mhz?
Een A7V kan maar max 200Mhz aan...
Dat is niet waar ik heb nu ook een TB 1400 mhz op een a7v266 bordje dussuh???

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar we hebben het nu over de A7V, niet de A7V266...

Verwijderd

Topicstarter
Maar die 3 jaar garantie zou wel flex zijn, nieteens aan gedacht dat dat erop zou zitten joh! Thanx for the tip!

• [MarZialE]
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Als je een TB1400/200 (locked/unlocked) heb kan je hem gewoon jumperless zetten.
Heb je een TB1400/266 (unlocked) dan moet je inderdaad met jumpers werken.

[MarZialE] 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Maar uit dat ledje wat gaat branden mag ik toch concluderen dat m'n voeding in principe niet de oorzaak is toch? Hoewel verder niets aan gaat, lijkt me dat ook logisch, dat wordt immers vanuit het moederbord gestuurd.

Verwijderd

ik vind het altijd moeilijk om zo te zeggen wat er met dat ding aan de hand is. voeding kapot zou kunnen. als bv. het 12 volt gedeelte van de voeding kapot is doet je mobo nog weinig. (ik weet niet hoe een voeding werkt maar ik neem aan dat er gewoon verschillende trafo's in zitten.)

als ik jouw was zou ik ff een nieuwe voeding proberen. btw. hoeveel watt voeding heb je?
Pagina: 1