Toon posts:

BP6 met converter?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zat vanmorgen eens te denken(en dat valt s'ochtends niet mee :) ) het wordt weer eens tijd om mijn pctje te upgraden, kheb een bp6 mobo en vraag me af of er mensen zijn die zon converter gekocht hebben zodat er ook een processor sneller dan 533 op gezet kan worden.
Is dit wel handig? (qua kosten/upgraden)
Ook de bussnelheid van de bp6 is maar 100 mhz, misschien dat dat een goede reden is om toch een nieuw mobo te kopen maar ik wil graag een aantal meningen hierover horen voordat ik weer eens lukraak iets ga kopen.

gtz sossa

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ehm zomaar even een vraagje.. Wil je nu single-processor gaan draaien met de BP6 of dual?

Die powerleap converter (ik neem aan dat je die bedoelt!) schijnt in ieder geval gewoon goed te werken als je alleen maar een single systeem wilt.. Je kunt er dan een PIII met 100MHz bus opzetten (dus een 1000 of 1100 maximaal!), of een celeron (ook max. 1100). De celerons draaien overingens nooit in dual setup!

Voor dual systemen wordt het iets moeilijker, maar er het schijnt mogelijk te zijn.

Neem eens een kijkje op www.bp6.com . Daar kun je genoeg info vinden!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
De celerons draaien overingens nooit in dual setup!
heb een stel vage japanners dat wel s zien doen hoor, gewoon ff wat contactjes omleggen (solderen)

maar idd niet haalbaar.

Wat heb je er nu in?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 02 november 2001 10:34 schreef GKLQuake het volgende:

[..]

heb een stel vage japanners dat wel s zien doen hoor, gewoon ff wat contactjes omleggen (solderen)

maar idd niet haalbaar.

Wat heb je er nu in?
Tuurlijk, Intel heeft de SMP mogelijkheden van de FCPGA Celeron uitgeschakeld, dus je zult het met P3 moeten doen wil je Dual gaan.

De genoemde Jap is Yoiochiro Yoichiro. Hij heeft alles hier beschreven.

Uiteraard zijn http://bp6.gamesquad.net en http://www.bp6.com/forum waardevolle bronnen van informatie :)

[edit]ff de naam van die Jap gecorrigeerd..[/edit]

Verwijderd

Topicstarter
GKL Quake

Kheb er nu een celly 433@598 inzitten :) . (niet zelf gedaan hoor). het waren er 2 maar ik moest zonodig met het voltage gaan klote zoder dat ik er ook maar enig verstand van heb dus nu is het er nog maar 1 :'( . Maar uit jullie reactie maak ik een beetje op dat het voor mij (als prutser :) ) beter (lees: veiliger) is om gewoon een nieuw mobo en een AMDtje te scoren.

P.S. SOSSA HEEFT NOG EEN BP6 TE KOOP :)

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-08 21:20
als je nog wat geld over hebt zou ik voor zon ECS bordje gaan met SIS chipset, wat DDR ram erbij, nieuwe AMD cpu, en je kan er weer ff tegenaan!

je kunt ook een snelle Celeron2 kopen, ook wel effectief voor t geld. Snel zat.
Pagina: 1