Toon posts:

PC anywhere achter freesco

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Ik wil pc anywhere op m'n pc hebben draaien, zodat ik op de zaak ff snel wat kan downloaden thuis, nou heb ik dus pc anywhere v. 10.0. Keurig geinstalled, en een hostje aangemaakt, vervolgens wil ik hem benaderen, maar dit word lastig.

Kzal eerst ff de situatie vertellen

kabel-inet--->FreeSco--------->hub met pc's

dus freesco heeft extern ip adres, en een internet ip adres, namelijk 192.168.1.1, mijn pc heeft 192.168.1.2.

Nou dacht ik misschien port forwarding, maar ik kan wel zo een ftp server draaien zonder port forward.

Maar toch kan ik niet connecten naar mezelf....

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Wacht effe....dus als ik t goed begrijp zit t nu zo:

PCthuis(192.168.1.2)--freesco--inet--freesco--PCwerk(192.168.1.1)

dan zal je inderdaad je poort thuis en je poort op je werk moeten laten forwarden....Ik weet alleen niet welke poort PC Anywhere gebruikt.....

iRacing Profiel

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-07 15:57
Euh.... lezen is ook een vak... :)
Ik denk eerder dat ie bedoelt:

ThuisPC(Dial-up(?)) -- Inet -- Freesco(@Work) -- EigenPC(@Work)

Je wil connecten vanuit ThuisPC naar EigenPC(@Work)

Dan zal je inderdaad op FreeSco poorten moeten gaan doorsturen... Ik weet zelf niet welke poorten dit zijn, maar misschien kan je daar achter komen in de documentatie van PcAnywhere..

Veel geluk ermee!

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

Verwijderd

je moet dus echt wel poort mapping gaan doen daar je nat engine anders niet kan weten naar welke machine in je lan je de service wil sturen, ftp kan in jou geval ook alleen maar werken als je deze op de freesco bak draait, anders heb je echt al een poort gemaped.

p.s. als je nietbekend ben met de poorten van pcanywhere zou ik tightvnc (www.tightvnc.com) eens gaan proberen, hiervoor hoef je alleen 5800 en 5900 te mappen

succes

MASH
Op vrijdag 02 november 2001 09:33 schreef arjo_kamp het volgende:
Mensen,

Ik wil pc anywhere op m'n pc hebben draaien, zodat ik op de zaak ff snel wat kan downloaden thuis, nou heb ik dus pc anywhere v. 10.0. Keurig geinstalled, en een hostje aangemaakt, vervolgens wil ik hem benaderen, maar dit word lastig.

Kzal eerst ff de situatie vertellen

kabel-inet--->FreeSco--------->hub met pc's

dus freesco heeft extern ip adres, en een internet ip adres, namelijk 192.168.1.1, mijn pc heeft 192.168.1.2.

Nou dacht ik misschien port forwarding, maar ik kan wel zo een ftp server draaien zonder port forward.

Maar toch kan ik niet connecten naar mezelf....

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 09:50 schreef VyperX het volgende:
Euh.... lezen is ook een vak... :)
Ik denk eerder dat ie bedoelt:

ThuisPC(Dial-up(?)) -- Inet -- Freesco(@Work) -- EigenPC(@Work)

Je wil connecten vanuit ThuisPC naar EigenPC(@Work)

Dan zal je inderdaad op FreeSco poorten moeten gaan doorsturen... Ik weet zelf niet welke poorten dit zijn, maar misschien kan je daar achter komen in de documentatie van PcAnywhere..

Veel geluk ermee!
nee, anders

thuis pc ---->freesco--->kabel-inet@home=ipnummer
op de zaak

router----.firewall----->> pc op de zaak

maar ik heb alleen maar thuis getest, nog niet op de zaak, dus wat heb ik gedaan, een host aangemaakt thuis, en thuis een remote sessie opgestart naar het externe ip adres van @home, die aan de freesco hangt...

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 09:50 schreef MASH_MAN het volgende:
je moet dus echt wel poort mapping gaan doen daar je nat engine anders niet kan weten naar welke machine in je lan je de service wil sturen, ftp kan in jou geval ook alleen maar werken als je deze op de freesco bak draait, anders heb je echt al een poort gemaped.

p.s. als je nietbekend ben met de poorten van pcanywhere zou ik tightvnc (www.tightvnc.com) eens gaan proberen, hiervoor hoef je alleen 5800 en 5900 te mappen

succes

MASH
[..]
poorten kun je zien in pc anywhere,

maar ik kan naar mijn weten alleen maar routen en een intern adres naar en extern adres in freesco, wie weet hoe dit moet.

gegevens:

@home ip adres freesco= ip.adres.van.home
Intern ip adres van freesco= 192.168.1.1
intern ip adres van pcvanmij= 192.168.1.2
poorten zijn (bijv.) 5612 en 5613 (zoiets was het)

dan kan ik in freesco een regel aanmaken moet ik invullen:

een t (van tcp protocol) poortnummer
doel ip adres en doel poortnummer, hoe moet ik de gegevens nou invullen?

• kroegtijger
Laat maar...no niet toe zee moor

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 10:04 schreef kroegtijger het volgende:
Laat maar...no niet toe zee moor
dit snap ik niet :? :)

• kroegtijger
Had net een bericht gepost, maar toen ik em af had was hetgeen dat ik wilde zeggen al gezegd :?

vandaar no need to say more

iRacing Profiel

Verwijderd

als het goed is zit er standaard al een voorbeeld portmap in freesco, dus edit die even and follow the lead, je kunt hier ook meer gegevens over vinden op de diverse freesco sites op internet.

RGZ

MASH
Op vrijdag 02 november 2001 10:02 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

poorten kun je zien in pc anywhere,

maar ik kan naar mijn weten alleen maar routen en een intern adres naar en extern adres in freesco, wie weet hoe dit moet.

gegevens:

@home ip adres freesco= ip.adres.van.home
Intern ip adres van freesco= 192.168.1.1
intern ip adres van pcvanmij= 192.168.1.2
poorten zijn (bijv.) 5612 en 5613 (zoiets was het)

dan kan ik in freesco een regel aanmaken moet ik invullen:

een t (van tcp protocol) poortnummer
doel ip adres en doel poortnummer, hoe moet ik de gegevens nou invullen?
Pagina: 1