Redhat 7.2 en logitech muis met scrollwheel

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-08 15:51

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Ik heb gisteren op mijn werk Redhat 7.2 geinstalleerd maar moet nu nog mijn scrollwheel kunnen gebruiken. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Het is een logitech muis met scrollwheel.

Vast bedankt

Een hele rij microsoft certificeringen.

Verwijderd

Bij mij doet hij het gewoon, niks instellen :) .

Ik heb een Logitech Wheelman Mouse (zo'n blauwe met een lampie) op USB en PS/2 geprobeerd en beide scrollen zonder problemen.

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Nou, dan zal ik bij de setup wel iets verkeerd hebben gedaan, weet je toevallig waar ik mijn muis opnieuw kan instellen in het systeem. Kan het niet vinden.

Ik gebruik de Gnome desktop

Verwijderd

Als root setup draaien, dan krijg je een menuutje waarin je verschillende dingen, waaronder je muis, kun instellen.

Een tip, na een wijziging zou ik wel ff rebooten.

• CRCerror
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-01 15:02
Ik heb dezelfde muis, en ook wel eens die problemen gehad.
ik heb alle regels in de file /etc/sysconfig/mouse gewist, en daarna met setup->mouse opnieuwe mijn muise geselecteerd.
Toen deed ie het prima

(--/etc/sysconfig/mouse-- pad kan bij jouw anders zijn, kan nu niet checken of het goed is, maar dacht het wel *D )

probeer maar eens,

CrCeRrOr

• @r!k

@r!k

It is I, Leclerq

Topicstarter
Nou, alles geprobeerd maar het lukt me toch echt niet. Als ik hem als USB muis instel(wat het niet is) start Gnome niet eens meer op maar dat is wel de enige logitech muis in het lijstje dat een wieltje heeft.

Nog meer suggesties?

Is er ergens een driver voor te donwloaden (ja ik heb al op de logitech site gekeken maar daar kan ik alleen windows drivers vinden)

Oke, ik heb er even een collega naar laten kijken, die verandert een driver naam in de gnome settings en hij doet het nu.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 11:37
Wat voor muis heb je exact?

Mijn logitech M-S48 (standaard wheelmouse met zwart logootje) deed het onder X 3.3.6 niet maar wel met 4.x

Voeg in het bestand /etc/X11/XF86Config het volgende stukje:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
 Section "InputDevice"
    Identifier  "Mouse1"
    Driver  "mouse"
    [b]Option   "Protocol" "IMPS/2"[/b]
    Option  "Device" "/dev/psaux"
    Option      "Emulate3Buttons" "off"
    [b]Option       "ZAxisMapping"  "4 5"[/b]
EndSection

Kijk alleen naar de bold text. Voeg die toe of verander een regel. Herstart X

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:22
Op vrijdag 02 november 2001 09:49 schreef ErikH het volgende:
Oke, ik heb er even een collega naar laten kijken, die verandert een driver naam in de gnome settings en hij doet het nu.
Weet je toevallig ook nog welke driver dat was?

To be, or not to be...

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:03

Lancer

What the......

Komt wel te laat, maar extra tip. Computer shutdown, muis afkoppelen en weer starten. Kudzu detecteert nu dat de config veranderd is en vraagt of je de muis wilt "deconfigureren". Weer afsluiten, aankoppelen en weer starten. Nu installeert Kudzu je muis weer (je kunt dan ook zelf de driver kiezen). Is wel geen strakke manier, maar het werkt wel zonder dat je je erin hoeft te verdiepen.

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Mjah, deze vraag is nu inmiddels wel tot in den treure behandeld ;)

Gelive in het vervolg eerst even zelf te zoeken en pas daarna de vraag te stellen ;)

[topic=319439]
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.