kan ik de achterkant kast bedekken met kleren

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:29
:P Dat scheelt namelijk een hoop lawaai, het nadeel is dat de warme lucht minder goed weg kan komen, kan het voor een nachtje, kan ik wat fijner slapen :)
(Hij moet vanwege ftp aanblijven)

Verwijderd

Je hebt volgens mij grootte kans dat je Thunderbirdje dan doorfikt, ik zou het Niet doen.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

heb je behalve je voeding nog andere fans die aan de achterkant uitblazen?

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• DarkShadow
nope, alleen voeding, ben iid beetje bang voor tbirdje

• DarkShadow
Het is trouwens niet zow dattie het strak afdekt...

sisoft sandra zegt dat mn cpu 34 graadjes warm is, maar dat is toch sowieso erg weinig voor mijn cpu, (kan hem niet overclocken, zie bordje(althans niet fijn))

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Dek het lekker af... en zie 's ochtends dat je pc niet meer aanstaat... en ook opeens niet meer aangaat :?
Verkijk je niet op de warmte die je pc maakt... en die zich ophoopt rond je processor.....

Zet 'm gewoon 's nachts uit....

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Clueless
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 20:02
Op een gegeven moment slaap je er gewoon door heen, ik heb zelf ook dit geval alleen dan met een server voor al het verkeer bij mij thuis 8-). Die van mij maakt ook een takkeherrie

I Don't Know, So Don't Shoot Me

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ga ergens anders slapen

• DarkShadow
yup, idd, normaal hoor ik dat ding niet eens, maar als ik stil op bed lig, dan irriteerd elk geluid me, omdat ik erop let, behalve als het van buiten de kamer komt.
Muggen zijn ook zoooow irritant, de meeste zitten vast aan mn plafond >:)

Mar goed, xal het niet doen... kan niet iemand ff testen met alarmpje, ofzow? :P

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Check this out

Denk dat dit wel een goed idee is :-)

Trouwens ik ben morgen vrij en heb niks te doen dus ik ga dit zelf ook maar eens doen :)

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Op vrijdag 02 november 2001 01:06 schreef Clueless het volgende:

Op een gegeven moment slaap je er gewoon door heen, ik heb zelf ook dit geval alleen dan met een server voor al het verkeer bij mij thuis 8-). Die van mij maakt ook een takkeherrie
Mja inderdaad... heb zelf een oude 486 met twee nog veel oudere SCSI harddisks erin, die echt extreem veel geluid maken :) (500 mb Quantum... bzzzzzzzzzzzzzzzz 24/7)
Normaal slaap ik alleen niet in deze kamer, maar soms wel als we logees hebben ofzo. En tsja, ik zit toch al dag en nacht als ik wakker ben met dat geluid, dus voor mij maakt het ook niet echt uit als ik dan hier ga slapen :)

Ohja, en je athlon afdekken aan de achterkant met kleren? hmmz... lijkt me niet zo slim... als je het doet, zorg dat je CPU load in ieder geval zo laag mogelijk blijft, zodat ie dus niet heet wordt. (dus: }:O uit, en ook aan andere dingen denken, screensaver? taakplanner oid?)

Nou... veel succes, en hopelijk heb je geen gebakken Athlon morgenochtend bij je ontbijt :P

Please do not contact me telepathically.

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Kan je niet iets verzinnen zodat hij toch een beetje afgeschermd staat maar wel zijn lucht nog kwijt kan? Als je PC op je bureau staat, dan reflecteert de herrie via de muur. Als je je PC nou onder je bureau zet en je zet er wat voor dan kan hij best stil worden.

Helemaal afdekken is een slecht idee. Als je voldoende ventilatie laat kan het wel.

Mijn Celeron 266 werd handwarm op 450 MHz, de bigtower bleef dan koud, maar zodra ik er een deken over legde dan was al het plaatstaat van de PC binnen no time best warm. Daar schrok ik dus wel van en daarna heb ik hem nooit meer proberen af te dekken. En nu heb ik een kast met veel betere koeling (heel veel fan's :)), dus nu zou ik het weer wel durven.

Alleen ik zet hem gewoon uit, spaart ook stroom.

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26

LauPro

Prof Mierenneuke®

Dit nog even: Als er veel stof op de fan zit dan maakt hij zeker meer lawaai, en misschien is het is een idee om hem ook meteen te smeren.

Scheelt denk ik meer dan de helft van het geluid (ik heb het zelf ook gedaan)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• DarkShadow
tnx voor alle tips, ga denk ik er echt maar eens wat aan doen, ik heb er ook wel zin in om mn case een beetje te modden, met schuim etc.
Hij staat idd naast mn bureau en het geluid weerkaatst volgens mij ook voor het grootste gedeelte via de muur, maar hij past niet onder mn bureau :(
Die ventilators zijn idd al een tijdje niet meer schoongemaakt. En de fan op mn radeon maakt een heel irritant hoog geluidje, er zijn er meer met een radeon die dit hebben

• _JGC_
  • Nu online
Ik snap wat je bedoelt, ik heb een 230W ATX voeding met twee fans op 7V en twee disks in mijn server (CPU wordt passief gekoeld en alleen als de temp te hoog wordt slaat er een lullig fannetje van 4cm aan die je niet hoort)

Die twee disks maken het meeste lawaai, maar ik stoor me er al niet meer aan (een 7200RPM Seagate SCSI en een 5400RPM Seagate IDE)

Verwijderd

ik zou ut risico niet nemen, je kan beter andere dingen proberen of uitzoeken, een stillere fan is goedkoper dan een nieuwe tbird

of bedek je muur eens, en niet je achterkant van de pc

Verwijderd

Ik zou gewoon alles afdekken...op een gegeven moment wordt de putter steeds stiller! Ik heb zelf de fans afgekoppeld..scheelt zo veel in de herrie.... :+
Pagina: 1