Ik ben bezig mijn site te bouwen met behulp van Style Sheets. Ik heb alleen de nodige problemen met Netscape. Netscape vertikt het gewoon tekst en tekstkleur op te nemen uit de .css file. Weet iemand wat over dit probleem?
Netscape tot en met versie 4.7 heeft geen goede ondersteuning voor CSS. Als het mogelijk is om met PHP te werken zou ik voorstellen om al je browserafhankelijke spullen in functies om te zetten die browserafhankelijke HTML uitspugen...
Verwijderd
uit je vraag maakik op dat je een extern CSS bestand gebruikt...
Je krijgt iig minder problemen als je de css file in de source include.
en iid, NS 4.7 en eerder hebben een klote CSS ondersteuning (die al me de nodige haren heeft gekost
)
Je krijgt iig minder problemen als je de css file in de source include.
en iid, NS 4.7 en eerder hebben een klote CSS ondersteuning (die al me de nodige haren heeft gekost
Okey, okey
Ik hoor het al. Kappen geblazen dus met die css. Ik leek wel leuk, maar als ik dit hoor slaat het allemaal weer nergens op. En php heb/kan ik niet. Misschien leuk om eens in te verdiepen.
Toch bedankt voor de reacties.
Ik hoor het al. Kappen geblazen dus met die css. Ik leek wel leuk, maar als ik dit hoor slaat het allemaal weer nergens op. En php heb/kan ik niet. Misschien leuk om eens in te verdiepen.
Toch bedankt voor de reacties.
Nou, nou, dat is wel wat overdreven vind ik. Ik maak ook al m'n sites met veel CSS stuff. Het is inderdaad soms een beetje proberen en heel soms zelfs behelpen, maar ik krijg toch meestal wel wat ik wil, in Netscape EN Explorer. En CSS heeft gewoon zoveel voordelen, het is echt wel de moeite van het proberen waard.
Je moet alleen wel even een paar goeie resources op het web vinden erover, maar die zijn er genoeg
Je moet alleen wel even een paar goeie resources op het web vinden erover, maar die zijn er genoeg
Verwijderd
CSS is echt heel handig.. en je mist veel als je het niet used (hover bijv.) en er is toch een nieuwe versie van Netscape uit (waar niet iedereen tevreden over is hoorde ik.. maar dat boeit niet use toch IE)
Je moet het ook wel kunnen he! 
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om CSS onder NS aan de gang te krijgen. Neem 'ns een kijkje bij webmonkey (www.webmonkey.com). Daar staan oa wat dingen over de verschillen tussen IE en NS mbt CSS. Zoveel zijn het er niet hoor. Beetje overtrokken dus. Je zou er misschien wat moeite voor kunnen doen?!
Zo moeilijk is het nou ook weer niet om CSS onder NS aan de gang te krijgen. Neem 'ns een kijkje bij webmonkey (www.webmonkey.com). Daar staan oa wat dingen over de verschillen tussen IE en NS mbt CSS. Zoveel zijn het er niet hoor. Beetje overtrokken dus. Je zou er misschien wat moeite voor kunnen doen?!
Verwijderd
Ik moet eerlijk bekennen dat ik nog _nooit_ problemen heb gehad met css en Netscape. Maar dat komt waarschijnlijk dat ik meestal Netscape als uitgangspunt gebruik. Misschien kun je dat ook doen?
Maar er is helemaal niks mis met css hoor. In fact, ik gebruik het eigenlijk alleen nog maar. Een stuk handiger dan tabellen en de stijl is ook wat eenduidiger en bovendien een stuk eenvoudiger aan te passen.
Een goede site voor css hulp is bv: http://www.htmlgoodies.com
Maar er is helemaal niks mis met css hoor. In fact, ik gebruik het eigenlijk alleen nog maar. Een stuk handiger dan tabellen en de stijl is ook wat eenduidiger en bovendien een stuk eenvoudiger aan te passen.
Een goede site voor css hulp is bv: http://www.htmlgoodies.com
Kijk, dat zijn de berichten, zo mag ik het horen. Doe ik meestal ook, maar soms maakt msie er dan weer een zooitje van...
*zucht*
*zucht*
Aurë Entuluva!
Verwijderd
Als het alleen gaat om de tekst - lettertype, -kleur of -grootte - moet het zelfs (meestal) in NS 4.x goed gaan.
Heb je wat code?
Heb je wat code?
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()