Kunnen K6-2 's in een Pentium 1 Socket 7 ?

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32
Kunnen K6-2 's in een Pentium 1 Socket 7 ? Is bedoelt om een oud kastje te upgraden naar lief klein servertje... :z

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

wat denk jezelf :? :P

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:13 schreef Oracle het volgende:
wat denk jezelf :? :P
Dit vind ik nou echt een domme reactie. Degene die de vraag stelt weet het antwoord niet, dus post hij het hier! Geef dan tenminste een nuttig antwoord, ja of nee!

ps. ik weet het antwoord trouwens niet.

• JAVA-Doctor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
K6-2's passen in een socket 7. Maar de vraag is, is je moederbord geschikt voor de K6-2?

Hij moet namelijk dualvoltage ondersteunen. Iets van 2,2 volt voor de core, 3,3 voor I/O. Je zult dus moeten checken wat voor moederbord erin zit.

Verwijderd

wat ik weet is dat de K6-2 op 100MHz fsb loopt en de gewone socket 7 op 66MHz. Heb je echter een super socket 7 dan kan het wel. Ik weet niet wat voor mobo je hebt maar misschien is het wel een super socket 7.
Als er Intel chipset op zit is het een gewone socket 7 omdat intel nooit de 100MHz fsb voor die socket heeft ondersteund

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:17 schreef speedysplaza het volgende:

[..]

Dit vind ik nou echt een domme reactie. Degene die de vraag stelt weet het antwoord niet, dus post hij het hier! Geef dan tenminste een nuttig antwoord, ja of nee!

ps. ik weet het antwoord trouwens niet.
Je hebt gelijk, bij deze mijn excuses :o Kheb wat bier op en een joint, vandaar misschien... :+

• Andy
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-07 18:17

Andy

rm -r

daar er geen multiplier-lock op een AMD K6-2 zit is de bussnelheid geen probleem. Zols anderen hierboven reeds aangeven is het voltage wel ff belangrijk. zoek eens even uit wat voor moederbord het betreft, dan kunnen we je verder helpen.

Young child with dreams, dream every dream on your own. When children play, seems like you end up alone. Papa says he'd love to be with you, If he had the time. So you turn on the only friend you can find, there in your mind.. (Neil Diamond -Shilo-)

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 12:22

CasaLasse

c454 l4553

Even searchen en je vindt van alles :)

[topic=298961]
http://www.tweakers.net/nieuws/12321
http://www.tweakers.net/nieuws/12114
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/307187/

Veel succes ermee (ik ga het ook eens doen, alleen nog geen tijd voor gehad 8-))

Verwijderd

oeps, foutje

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 00:12 schreef VisionMaster het volgende:
Kunnen K6-2 's in een Pentium 1 Socket 7 ? Is bedoelt om een oud kastje te upgraden naar lief klein servertje... :z
Alleen als de juiste voltages worden ondersteunt, als het goed is staat het allemaal in de handleiding van het moederbord of je zoekt het op internet op, maar K6(-2) is socket7.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 02 november 2001 00:23 schreef rob van den broek het volgende:
wat ik weet is dat de K6-2 op 100MHz fsb loopt en de gewone socket 7 op 66MHz. Heb je echter een super socket 7 dan kan het wel. Ik weet niet wat voor mobo je hebt maar misschien is het wel een super socket 7.
Als er Intel chipset op zit is het een gewone socket 7 omdat intel nooit de 100MHz fsb voor die socket heeft ondersteund
Dat is wel zo, maar sommige Socket7 plankjes kunnen wel tot 83MHz, maar ik hou het hier toch wel bij 75MHz, anders is het niet zo leuk meer voor de PCI bus :)

Die bordjes hebben een maximale multiplier van 5,5x maar de 2x multiplier instelling van zo'n bordje wordt door de K6-2 als 6x herkend, dus in principe kan je met maximaal een 6x75MHz = 450MHz K6-2 doorgaan. Of zelfs met 6x83MHz = 500MHz als je mazzel hebt.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Is het overigens niet zo dat elk socket7 bordje dual-voltage ondersteund?
Ik meen me namelijk te herinneren dat socket7 voor de MMX-processoren was, dus dual voltage.. De gewone P1 had volgens mij een ander socket nummer (socket5 ofzo), en was dus ook niet geschikt voor de AMD's..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op vrijdag 02 november 2001 08:38 schreef Twynn het volgende:
Is het overigens niet zo dat elk socket7 bordje dual-voltage ondersteund?
Ik meen me namelijk te herinneren dat socket7 voor de MMX-processoren was, dus dual voltage.. De gewone P1 had volgens mij een ander socket nummer (socket5 ofzo), en was dus ook niet geschikt voor de AMD's..
Ja, dat klopt.

• KNETTER2000
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-01-2024

KNETTER2000

*zucht*

Op vrijdag 02 november 2001 08:33 schreef BalusC het volgende:

[..]

Dat is wel zo, maar sommige Socket7 plankjes kunnen wel tot 83MHz, maar ik hou het hier toch wel bij 75MHz, anders is het niet zo leuk meer voor de PCI bus :)

Die bordjes hebben een maximale multiplier van 5,5x maar de 2x multiplier instelling van zo'n bordje wordt door de K6-2 als 6x herkend, dus in principe kan je met maximaal een 6x75MHz = 450MHz K6-2 doorgaan. Of zelfs met 6x83MHz = 500MHz als je mazzel hebt.
Ik heb mazzel *D

Asus P55T2P4(HX chipset) bord met AMD K62+(CXT core) 500 op 83Mhz mp 2=>6 500Mhz..

En zo stabiel als me huis..

Real programmers program by whistling down the "MIC IN" port of a ZX80

• MXL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 08:17

MXL

Resume:

Of de K6-2 op het moederboard werkt is afhankelijk van de volgende factoren:
- Je moederboard moet een voltage kunnen leveren van 2volt voor de K6-2+ en 2,2volt voor de gewone K6-2, 0,2 volt boven de specificatie is niet erg, meer moet het niet worden , want anders krijg je met standdaard koeling hitteproblemen.
- Als je moederboard geen 100Mhz bus kan leveren dan kan je gebruik maken van een andere multiplier/bus combinatie.
Als je de multiplier van je moederboard niet hoog genoeg kan zetten dan zet je de multiplier op je moederboard op twee, de processor ziet dit dan als zes. Veel socket7 moederboarden kunnen iig 75Mhz bussnelheid leveren, dit levert dan een snelheid op van 6 * 75 = 450 Mhz.

Een goed voorbeeld van dit geheel is de Asus P55t2p4, die werkt stabiel op 83Mhz (officieel 66Mhz) en heeft een maximale multiplier van 3,5. Een K6-2 wekt hier zonder problemen op 6 * 83Mhz = 500Mhz.

Overigens is een biosupdate met een bios die de K6-2 en 3Dnow ondersteunt wel handig

Succes en veel plezier.