Toon posts:

Seagate Barracuda IV "wheee" geluid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het blijkt dat de eerste productie series van de Barracuda IV een vreemd geluid maken (na een diskaccess). Dit wordt veroorzaakt door de ingebouwde disk-scan software in de firmware van de schijf. Ik had bijna mijn schijf teruggestuurd naar de leverancier. Er is een tool van Seagate om dit eenmalig uit te zetten, waarna je voorgoed verlost bent van dit irritante geluid. Seagate stuurt dit programma op verzoek ook via e-mail.
Ook is er een tool beschikbaar om AAM (acoustic management) te veranderen en je diskaccess te veranderen in performance of silent. Stuur een mailtje als je meer wilt weten.

Tom
tom@trancenation.com

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:07
Dat whee geluid maakt mijn Barracuda ATA III ook als ie uit gaat of in standby (dus als Windows afsluit)
Ik hoor em nu twee keer, aangezien ik nu een ATA IV en een ATA III in RAID heb staan.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je schijven geen rare geluiden maken, heb je dan toch wat aan deze proggies?

Verwijderd

Ik heb dat programma voor de zekerheid maar gewoon gedraaid, want volgens mij kan het geen kwaad :)

• _JGC_
Dat whee geluid maakt mijn Seagate Medalist Pro ST34520N ook als ie ff idle is.

Schijnt een Seagate eigen probleem te zijn bij hun 7200RPM drives... heb hier 3 disks die allemaal dezelfde nukken hebben, allemaal andere modellen uit andere series :)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Seagate Medalist Pro ST34520N
kijk maar uit, deze schijf heeft de laagste score in de hele database van storagreview.com !

'poor', terwijl een ibm 75 gxp met 30 % uitval nog 'fair'verdient !

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Op zaterdag 10 november 2001 20:48 schreef _JGC_ het volgende:
Dat whee geluid maakt mijn Seagate Medalist Pro ST34520N ook als ie ff idle is.

Schijnt een Seagate eigen probleem te zijn bij hun 7200RPM drives... heb hier 3 disks die allemaal dezelfde nukken hebben, allemaal andere modellen uit andere series :)
En ik heb 4 7200 rpm schijven allen zonder dit probleem :?

• _JGC_
Op zaterdag 10 november 2001 21:09 schreef smvs het volgende:

[..]

kijk maar uit, deze schijf heeft de laagste score in de hele database van storagreview.com !

'poor', terwijl een ibm 75 gxp met 30 % uitval nog 'fair'verdient !
Ik heb em tweedehands gekocht van iemand, was idd helemaal naar z'n eind... Heb hem naar Seagate als RMA gestuurd en eentje zonder bad sectors en met dat whee geluid teruggekregen. Nou ja, hij doet het :) Ding wordt ontiegelijk heet, daarom zit ie ook mooi in een goed geleidend bracket van mijn bigtower.

Verwijderd

Wat was de oorzaak van dit geluid nou precies? Opspinnen van de platters, of juist remmen, of parkerende koppen?
Pagina: 1