Speakers max 70cm hoog

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12 14:25

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Beetje wazige vraag mischien :

Ik ben op zoek naar GOEDE (front) speakers van max 70cm hoog. Vanwege de plaatsing is dat helaas een eis. Ik ben al op verschillende site's wezen kijken, maar alles wat ik vind is +/- 80cm+
Verdere info: het is de bedoeling dat de speakers worden aangesloten op een Onkyo TX-DS787. Alle speakers moeten vernieuwd worden dus (front,rear,sub,center,(rear-center)).
Dus als jullie tips hebben voor de rest van de speakers : graag (ja daar kan ik ook de search voor gebruiken, maar voor mijn 70cm probleem niet)
Budget : max 600,- per front-speaker

Verwijderd

bose :+

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:57

JT

VETAK y0

Op vrijdag 02 november 2001 00:02 schreef MREn het volgende:
bose :+
Slecht....ik bedoel : koop dan gewoon niks >:) :+

Kijk of je in de uitverkoop nog Tannoy D633 profile plus kan krijgen. Laat je niet misleiden door het lage prijskaartje, want het zijn heerlijke speakers, ik heb ze ook.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-12 08:59

Metten

ik hou het graag simpel

Mijn JBL CF100's zijn ook 68cm hoog ofzo... Gaan lekker hard met 10" woofers en 94Db/spl gevoeligheid :)
Waren anderhalf jaar geleden nog 300 piek per stuk afgeprijsd van 1000(!), tenminste dat stond er ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Sorry hoor. maar ga eens luisteren en neem een meetlint mee.

Hoe moeten wij nou raden wat jij mooie speakers vindt?

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Jbl Ti200
Chario Syntar 100 en 200
En ga zo maar verder..
Dit zijn best wel leuke speakers
en doen niks onder voor de grotere jongens van de zelfde prijs catagorie en formaat.

Prijs JBL +- 300,- per stuk
Prijs Chario's de 100 zijn 300,- perstuk en de 200 zijn 400,-

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 14:21
Speakers is een kwestie van luisteren. De speakers vormen het geluid dat je hoort ... ga naar een speciaalzaak en luister alle types speakers af met een cd'tje dat je zelf hebt meegenomen. Alleen op die manier maak je de beste keuze.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12 14:25

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Ik begrijp dat het belangrijk is om te gaan luisteren, maar ik wil van te voren alvast een selectie maken van mogelijke speakers.

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 02 november 2001 00:32 schreef JvS het volgende:
Sorry hoor. maar ga eens luisteren en neem een meetlint mee.

Hoe moeten wij nou raden wat jij mooie speakers vindt?
Ja, maar je kan allicht suggesties geven :Z

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-12 23:51

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

over bose gesproken, er was toch zon verhaal "why does bose suck" hehe weet iemand wat ik bedoel?

• tbusquet
  • Laatst online: 06-08 11:23
Op vrijdag 02 november 2001 11:26 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, maar dan kan je net zo goed de search gaan gebruiken, want iedere dag komen er 10 van dit soort topic's voorbij. "Welke speakers ???"
Daar wordt ik dus een beetje moe van heh, je moet gewoon naar de winkel gaan, en idd een meetlint meenemen, want zoasl JvS terrecht zei, "hoe kunnen wij nou weten wat jij mooi vindt klinken".
Want van de merken die hier nu net zo ff genoemd zijn, vind ik Tannoy over het algemeen wel goed klinken, maar bij mij moet je echt niet aankomen met Bose en JBL, en kennelijk zijn er dus mensen die dat wel wat vinden. En dat is dus hun eigen smaak, dus kortom zoveel heb je niet aan advies kwa welke speakers je hebben moet.

Je zoekactie naar 'welke+speakers' leverde 3370 resultaten op.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

Op vrijdag 02 november 2001 11:39 schreef AtomicShockwave het volgende:
over bose gesproken, er was toch zon verhaal "why does bose suck" hehe weet iemand wat ik bedoel?
Ja :)

Maar om toch een ontopic, en ruimtebesparende oplossing aan te dragen:
Cabasse IO-systeem. (spam, spam)
Ga ik zelf ook halen binnenkort, zijn kleine bolletjes, dus neems geen ruimte in, en klink in tegenstelling tot bose wel goed :)

Als je een dealerlijst wilt, moet je me maar ff mailen, want ze worden maar in 15-20 zaken verkocht in Nederland.

• violator_
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-11 14:21
Overall goede merken zijn (naar mijn mening)

- Quadral (echt super vet geluid uit relatief kleine
speakers (60-70 cm)

- Infinity (high-end serie van JBL)
Vaak wel aan de grotere kant.

- B&W (groot groter grootst :) )

- Yomo (heb ik laatst ontdekt : vrij kleine speakers met
een heeeel erg ver geluid (3-weg)

bijvoorbeeld dus ... check in iedere geval die Quadrals.

Zwei Dinge sind unendlich, das Universum und die menschliche Dummheit, aber beim Universum bin ich mir nicht ganz sicher. -Albert Einstein

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 02 november 2001 11:26 schreef JT het volgende:

[..]

Waarom zou ik zijn neutrale kijk op al die mooie speakers beperken, door er hier een aantal te noemen die ik mooi vind. En dan gaat hij in de winkel luisteren en negeert een onbekend merk... Precies de speaker die hij had willen kopen, als hij ernaar geluisterd had! :'(. Dat is toch te tragisch voor woorden?

Daarom help ik hem met het beste advies wat er is: Vergeet alle merken, vergeet alle typen. Ga luisteren in een luisterruimte. Kies de twee mooiste uit, neem die mee naar huis en luister of het ook wat in je kamer is. Koop dan de speaker die je zelf het fijnst vindt. :)
Op vrijdag 02 november 2001 11:39 schreef AtomicShockwave het volgende:
Ja, dat wordt hier besproken. Zwaar offtopic trouwens daarzo (8>. :P

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Quadral ascent 450, prachtige strakke vass, en goed hoog, midden kan er ook mee door :D

Verwijderd

KEF Q35.2 zijn ook maar iets van 75cm. Veel kleiner zijn niet zo makkelijk te vinden. En deze zien er tenminste nog fatsoenlijk uit en klinken ook nog eens goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.kef.com/kefimages/q35point2lrg.jpg

Greetz

• JT

JT

VETAK y0

Op vrijdag 02 november 2001 20:01 schreef JvS het volgende:

[..]

Waarom zou ik zijn neutrale kijk op al die mooie speakers beperken, door er hier een aantal te noemen die ik mooi vind. En dan gaat hij in de winkel luisteren en negeert een onbekend merk... Precies de speaker die hij had willen kopen, als hij ernaar geluisterd had! :'(. Dat is toch te tragisch voor woorden?
Ja, geef hem maar geen suggesties en laat hem naar die meer dan 50 mogelijke speakers luisteren....heeftie vast ook wel zin in en tijd voor.

Als iedereen tips geeft dan kan hij een selectie maken van 8-10 sets die hij gaat beluisteren en uit gaat kiezen.

Ecodan warmtepomp

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zaterdag 03 november 2001 00:39 schreef JT het volgende:

[..]

Ja, geef hem maar geen suggesties en laat hem naar die meer dan 50 mogelijke speakers luisteren....heeftie vast ook wel zin in en tijd voor.

Als iedereen tips geeft dan kan hij een selectie maken van 8-10 sets die hij gaat beluisteren en uit gaat kiezen.
Dan kan-ie net zo goed in de winkel 10 sets uitkiezen en daartussen gaan luisteren.

Daarnaast, in een bepaalde prijsklasse heb je niet echt 50 speakersets in elke winkel hoor.

• FFF
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-10 20:14

FFF

Op vrijdag 02 november 2001 20:54 schreef FFF het volgende:
Quadral ascent 450, prachtige strakke vass, en goed hoog, midden kan er ook mee door :D
hier nog een [url="http://linkje"]http://www.quadral.com/en/ascent/450/t.htm[/url]

en een plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.quadral.com/en/ascent/450/res/bild.gif

speakers zijn 55 cm hoog, en er komt heel mooi krachtig geluid uit, m'n oom heeft ze, ik heb de shogun.

• JT

JT

VETAK y0

Op zaterdag 03 november 2001 00:44 schreef JvS het volgende:

[..]

Dan kan-ie net zo goed in de winkel 10 sets uitkiezen en daartussen gaan luisteren.
Maw, laten we hem hier maar niet adviseren, kan in de winkel dus ook wel ?

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1