Toon posts:

Ontwerp je eigen internetbedrijf

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb voor mijn opleiding (bedrijfswetenschappen) de volgende opdracht gekregen:

Je hebt 185 miljoen US$, hiermee moet je een internetbedrijf/e-business starten. Hoe pak je dit aan? Wat is je concept? Hoe onderscheid je je van de anderen?

Iemand een leuk idee? Ik vind het een lastige opdracht, ik kan niet eens aan een echt succesvol voorbeeld denken....

Verwijderd

Rot voor je, maar jij studeert ervoor, dus kun je maar beter zelf wat gaan uitzoeken...

Verwijderd

Topicstarter
Wat is dat nou weer voor insteling?
Als iemand hier een PC zelf heeft geassambleerd en hij krijgt problemen dan wordt die gast hier ook gewoon geholpen!

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 23:49 schreef dirky het volgende:
Wat is dat nou weer voor insteling?
Als iemand hier een PC zelf heeft geassambleerd en hij krijgt problemen dan wordt die gast hier ook gewoon geholpen!
Wat heb jij dan voor instelling?

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 23:51 schreef Cheatah het volgende:

[..]

Wat heb jij dan voor instelling?
Wat bedoel je daar nou weer mee?

• Jeroen Blom
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03:18
Kies als core-business voor iets dat dicht bij je ligt, hoeft niet bepaald e-business gerelateerd te zijn.

Plus-punten kan je krijgen door in te spelen op de huidige markt. Dus snel break-even, lage kosten en een back-up plan.

Ik was in ieder geval niet van een bestaand bedrijf uitgegaan, hierdoor kan je moeilijk vergeleken worden met anderen en wordt je opdracht meer inhoudelijk bekeken.

"Ik noem dit het probleem van de verkeerde combinatie: de wereld is grijs, maar wetenschap is zwart/wit. We praten in nullen en enen, maar de waarheid ligt ertussen in." - Bart Kosko

Verwijderd

Topicstarter
Okay, zijn er dan misschien anderen die wel een serieuze bijdrage kunne leveren, of gaan we allemaal bij de hand doen?

(dit was niet op jeroenboom gericht, zoals je vast begrijpt)

Verwijderd

Topicstarter
thanks jeroen,
een totaal origineel concept is natuurlijk het beste (zoals easyjet toentertijd). Maar ja, lastig zoiets te bedenken........

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Spit eens wat boeken door van dat vak? Je zult toch wel iets daarvoor hebben? Een boek, een stenciltje weet ik veel :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 08:26

Hu9o

Schokkend

Op donderdag 01 november 2001 23:53 schreef dirky het volgende:

[..]

Wat bedoel je daar nou weer mee?
lijkt me duidelijk he...

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Sorry, maar huiswerkvragen moet je op school stellen of aan medestudenten, niet aan ons... Lees de faq er nog ff op na, staat het duidelijk in :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.