[apache] kan geen pagina's bekijken

Pagina: 1
Acties:

• CUP_A_SOUP
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04-03-2024

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Heya,

Heb dus redhat geinstalleerd (versie 7.0)
Apache server geinstalleerd. Vanuit gnome ken ik dus gewoon via localhost,127.0.0.1 of zijn ip adres de apache test pagina bekijken.
Maar als ik vanuit mijn nt server of win2k bak het ip adres van de linux bak intype krijg ik niks.
Kan de server gewoon pingen met repley en andersom.
Vanuit de linux bak kan ik ook op IIS4.0 van de nt server kijken. Maar andersom dus niet.

Snap er geen toet meer van ben al een tijd bezig en weet echt niet meer waar ik moet kijken, (netwerk instellingen ofzo van redhat linux?) heeft iemand van jullie mischien een idee??

edit:
alles draaid op een lokaal netwerk dus.

Verwijderd

firewall aan staan (iptables -L, ipchains -L)?

Apache wel aan de juiste interface gebonden (buiten de loopback interface)?

tcpwrappers gebruikt (/etc/hosts.deny, /etc/hosts.allow) ?

Laat je apache config wel connecties van interne IP's toe ?

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
[b]Op vrijdag 02 november 2001 00:11 schreef nelske Apache wel aan de juiste interface gebonden (buiten de loopback interface)?
Denk het wel, als ik het ip adres van de server (10.0.0.10) op de server zelf ingeef dan krijg ik wel de apache testpage.

Firewall heb ik niet geinstalleerd,
hosts.deny en hosts.allow zijn leeg (op het nodige commentaar van apache na dan)
[b]Op vrijdag 02 november 2001 00:11 schreef nelske
Laat je apache config wel connecties van interne IP's toe ?
Waar moet ik dat nakijken?

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
Kijk nog es goed na of je firewall nix blocked (nix ingesteld? mooi... dan staat dr zeer waarschijnlijk ook geen firewall aan)...

Probeer anders es je documentroot te veranderen in httpd.conf... probeer es of dat werkt (niet vergeten om die dir de juiste rechten te geven!)

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Ik wil wel proberen om de document root te veranderen, maar omdat ik vanuit de server wel de pagina's kan bekijken lijkt het me onwaarschijnlijk dat de document root niet juist staat.

• Passenger
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41
ik heb dit probleem ook wel es gehad... toen ik de document root veranderde was ik er vanaf... :? :? mij lijkt het ook sterk dat het hier aan ligt, maar de praktijk zegt hier toch iets anders....

Verwijderd

misschien iets met de lees/schrijf/uitvoer rechten van de document root > een chmod +lezen+eventueeluitvoeren van de /documentrootdir

net effe opgezocht :) > chmod 755 /documentrootdir

het gaat met name om die laatste 5 voor de rest moet je het zelf weten.

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Heb het beiden even geprobeerd maar doc root veranderen helpt niet, en de lees/schrijf rechten veranderen had ook geen invloed (zou je dan zo ie zo geen melding moeten zien dat je geen recht hebt in de map te koekeloeren?)

Ik kan dus vanuit het locale netwerk gewoon geen webserver vinden op 10.0.0.10 krijg na 2 minuten (ongeveer) gewoon een time out van mijn (op een andere pc draaiende) proxyserver.

Maar ik kan dus wel gewoon op de ftp server dus netwerkinstellingen lijken me goed dan.

Wat zou het nog meer kunnen zijn?

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Nou sorry dat ik mijn topic weer ophaal,

Maar ben na een paar dagen maar weer eens begonnen,
Ik weet het nu echt niet meer, ik heb gewoon alles opnieuw geinstalleerd...alles werkt php,mysql,ftp,ssh,telnet.
Ik kan vanaf al andere pc's in het netwerk dus gewoon die services gebruiken,

Vanaf de server kan ik dus gewoon de apache test pagina ophalen, vanaf de nt server en win2k bak in het lokale netwerk niet.

Als de netwerk instellingen fout zouden zijn kon ik die bovenstaande services niet gebruiken lijkt me zo dus dat lijkt me goed.

Ik heb apache dezekeer maar gewoon meegeinstalleerd met redhat (7.0) om er zeker van te zijn dat ik geen fout heb gemaakt met het zelf installen ervan. Maar hij doet dus nog steeds hetzelfde als een week geleden.

Ik snap er helemaal niks meer van :? :?

Weet iemand hier nog wat mischien??

Verwijderd

ik ken alleen sw distro dus de paden zullen iets afwijken maar:
code:
1
2
3
4
# cat /etc/resolv.conf
search xs4all.nl        <zoek domein>
nameserver 192.168.0.1    <eigen ip>
nameserver 194.109.4.44   <ip van een dns server>

wat is de error precies wat je krijgt ?
ik denk nl niet dat het aan je apache ligt

probeer dit eens:
code:
1
2
3
(vanaf de computers waarop je apache server niet werkt)

telnet <ip van je apache doos> 80

ram op enter.. en als je dan een paar regels text krijgt
(ehrm doe dit met een windows telnet appie, putty geeft nl geen reply)

dan heeftie wel verbinding met je apache doos maar is je browser rot (out dated, enz)
code:
1
2
3
werkt dat niet probeer je doos eens te resolven:

ping <ip van je server>

krijg je timeout error's?
als dat zo is:
check je ip range
check je subnet mask (van je linux doos)
check je dns resolv (van je linux doos)

als het niet zo is, is je netwerk goed..
en dan weet ik het ook niet zo 1,2,3 :)

• CUP_A_SOUP

CUP_A_SOUP

Is het al 4 uur?

Topicstarter
Ik kan wel pingen (met repley's ja :7 )

Verder kan ik dus ook met ssh en telnet sessies inloggen.

Andersom pingen gaat ook, alleen de apache pages opvragen gaat niet. Ik kan dus wel vanuit de linux bak waar apache server opstaat op de pagina's van mijn domain controler komen. (IIS op de PDC)

Maar andersom dus niet....

Kan het mischien zijn dat poort 80 geblokeerd is voor inkomende verkeer? En is er een manier om dat te na te kijken??
Pagina: 1