Satteliet wat&hoe?

Pagina: 1
Acties:

• PaPa
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 04:03

PaPa

le roi est mort, vive le roi!

Topicstarter
Ik wil mogelijk een schotelantenne gaan kopen om (meer) tv kanalen binnen te halen. Probleem is echter dat ik er niets van weet. Kan iemand me hier wat over vertellen danwel een goede link geven ? Ik wil weten wat ik allemaal nodig heb voor een complete config en wat eventuele verschillen zijn tussen wat er zoal op de markt is. Daarnaast vraag ik me af of een dergelijke standaard config tevens geschikt is voor satteliet internet of wat ik hier extra/anders voor nodig heb.

Verwijderd

google.com en typ Satteliet internet?

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 23:32 schreef PaPa het volgende:
Ik wil mogelijk een schotelantenne gaan kopen om (meer) tv kanalen binnen te halen. Probleem is echter dat ik er niets van weet. Kan iemand me hier wat over vertellen danwel een goede link geven ? Ik wil weten wat ik allemaal nodig heb voor een complete config en wat eventuele verschillen zijn tussen wat er zoal op de markt is. Daarnaast vraag ik me af of een dergelijke standaard config tevens geschikt is voor satteliet internet of wat ik hier extra/anders voor nodig heb.
Ten eerste heb je dus en schotel nodig van min 80 cm.
Dan een digitale reciever.
En een lnb
EN een coax kabel. Wel ff weghalen waar je de reciever vandaan haalt. Gamma coax is rommel Normale prijs ca 2,- p/m

Wil je gewoon wat extra kanalen en ook canal plus dan zul je een seca ontvanger moeten kopen. Irdeto kan voorlopig ook nog maar die gaan eruit.

WIl je echt meerder satelieten ontvangen door middel van een draaibaar systeem dan is het handiger om een reciever te kopen met ci modulen. Hiermee kun je verschillende encoders gebruiken (ci modules) Deze zijn wel wat duurder maar dan kun je ook veel meer kanalen ontvangen en opslaan. Seca heeft een max van 1000 kanalen.

Word je een normale gebruiker dan is een simpele seca ontvanger al voldoende en erg duur zijn ze ook niet.
Beneden de 1000 gulden heb je al een grote keus van seca ontvangers. Ik heb zelf een philips en die koste 849,- en die doet het perfect.

Voor internet zou je kunnen overwegen om via www.europeonline.com een box te kopen. Hierin zit een dvb card en ook een abonnement. Deze kost 150 euro en is inclusief 1 jaar abonnement. Als je de abonnement ook het tweede jaar nog houdt dan is de dvb card van jou. Met andere woorden het eerste jaar kun je de dvb card gratis gebruiken. Wil je hem na een jaar niet meer dan moet je hem weer inleveren. WIl je het wel dan is ie voor jouw. Losse abbonement is volgens mij 25 euro.