Toon posts:

samba upgrade (wat doe ik fout)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hello tweakers

ik ben nog een newbie met linux dus ik hoopte dat jullie mij konden helpen....
ik wil mijn samba upgraden dus wat heb ik gedaan
1 filetje gedownload.
2 uitgepakt
3 in die map source gegaan
4 samba uitgezet
5 comando`s ./configure
make
make install
make installbin
make installman

dit stond in de readme`s dus ik ging kijken ofdat hij nu geupdate was maaar windows geeft nog steeds versie 2.2.0 aan
en ik wil hem upgraden naar 2.2.2 dus kennelijk doe ik iets fout. ......maar wat...... :?

Verwijderd

Euhm. Inkoppertje (dus dat zal het wel niet zijn).
Samba wel opnieuw opgestart?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De naam van de server kan je gewoon instellen in de config-file. Staat verder los van de versie hoe dat ding heet.

Verwijderd

Maar meestal wordt daar een variabele in gebruikt die de versie terug geeft en niet een vaste waarde ;)

Verwijderd

Heb je al gecontroleerd in welk pad de nieuwe Samba terecht is gekomen? Meestal moet je de start/stop scripts handmatig aanpassen naar het juiste pad, anders worden de oude smbd en nmbd gestart. Je kunt natuurlijk ook handmatig de smbd en nmbd uit het nieuwe pad starten (bijv. /opt/samba/smbd en /opt/samba/nmbd).

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Grappig. Ik zat net met dit probleem.

Is er eigenlijk geen commando om even de huidige samba versie te tonen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Gewoon smbd -v of --version moet gewoon het versienummer op de CLI geven.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:46
welke distro gebruik je?
Bij RH kun je .rpm gebruiken, das wat makkelijker misschien

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 03 december 2001 17:30 schreef imdos het volgende:
Gewoon smbd -v of --version moet gewoon het versienummer op de CLI geven.
Hmm.... samba is dus idd niet geupdate bij mij. Nog steeds 2.07 :(

En daar had ik nou lekker half uurtje op zitten wachten totdat alles gecompiled was :'(

Ik heb bij die samba-latest-blabla.gz geen installinstructies gekregen of kunnen vinden, dus gewoon via een normale howto te werk gegaan (op de samba.org site is ook geen installinstructions te vinden...)
./configure make etc.

Moest de oude samba nou eerst gedeinstalleerd zijn of hoe zit dat :?

(ik wil die 2.2.2 hebben zodat ik eindelijk met m'n w2k bak erin kan komen. Moet files nu via laptop met w98-> linux bak gooien :) )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Op maandag 03 december 2001 17:55 schreef kieskes het volgende:
welke distro gebruik je?
Bij RH kun je .rpm gebruiken, das wat makkelijker misschien
Ik gebruik redhat, maar op een of andere manier pak ik altijd de tar.gz dingen, vind het wel leuk om de compileproces door te lopen :P (en daar zit normaal gesproken ook altijd goede instructies bij)

maar misschien moet ik toch maar even rpm -u doen >:)

Verwijderd

Op maandag 03 december 2001 19:45 schreef athlonkmf het volgende:(ik wil die 2.2.2 hebben zodat ik eindelijk met m'n w2k bak erin kan komen. Moet files nu via laptop met w98-> linux bak gooien :) )

Raar, ik draai samba 2.0.9 en ik kom er prima in.
Pagina: 1