"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
Verwijderd
"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who
Verwijderd
tss 1.75 en 2.00Op donderdag 01 november 2001 23:34 schreef GiLuX het volgende:
en met welke voltages?
bv:
14 x 100 gaat niet eens booten.
ga denk ik maar ff opnieuw doen
Verwijderd
Front Side BusOp donderdag 01 november 2001 23:43 schreef GiLuX het volgende:
ik denk dat ik em niet helemaal 100% goed heb unlocked.
bv:
14 x 100 gaat niet eens booten.
ga denk ik maar ff opnieuw doen
so what?
je gaat me toch niet vertellen dat 100mhz fsb te langzaam is voor deze cpu?
(12 x 100 ging wel goed)
sorry als ik het niet helemaal goed heb begrepen maar dit is mijn eerste amd systeem.
het rare is dat na die 14 x 100 ik de bios moest clearen om het systeem uberhaubt weer te kunnen booten.
Verwijderd
met ietwat fatsoenlijk geheugen moet je toch 150-155 MHz kunnen draaien, veel beter dan al die hoge multipliersOp vrijdag 02 november 2001 00:05 schreef GiLuX het volgende:
fsb=frontsidebus...
so what?
je gaat me toch niet vertellen dat 100mhz fsb te langzaam is voor deze cpu?
(12 x 100 ging wel goed)
sorry als ik het niet helemaal goed heb begrepen maar dit is mijn eerste amd systeem.
het rare is dat na die 14 x 100 ik de bios moest clearen om het systeem uberhaubt weer te kunnen booten.
me knows that things, yes!Op vrijdag 02 november 2001 00:06 schreef Brabus het volgende:
Athlon XP is standaard 133 fsb!
maar alstie hoger kan dan kandie toch ook wel lager.
ik kan me technisch gezien niet voorstellen wat een lagere fsb voor problemen kan opleveren.
standaard 133mhz fsb betekend toch niet veel meer dan dat de componenten waar de cpu core is uit opgebouwd standaard 133mhz kunnen verdragen...lijkt me.
dat kan meestal dus ook wat hoger zijn maar dat wordt dan alleen niet gegarandeerd.
wat mis ik hier dan?
ja, ok,Op vrijdag 02 november 2001 00:10 schreef DuronDude het volgende:
[..]
met ietwat fatsoenlijk geheugen moet je toch 150-155 MHz kunnen draaien, veel beter dan al die hoge multipliers
maar waarom zou 14 x 100 dan niet goed zijn volgens jou?
(het was alleen maar een test mijnerzijds om te kijken of die multiplier wel goed unlocked was)
Verwijderd
waarom zou 14x100 werken met een 1500+ ?Op vrijdag 02 november 2001 00:14 schreef GiLuX het volgende:
[..]
ja, ok,
maar waarom zou 14 x 100 dan niet goed zijn volgens jou?
(het was alleen maar een test mijnerzijds om te kijken of die multiplier wel goed unlocked was)
die 14x werkte vroeger ook enkel met de AMD 1.4 CPU's, misschien kàn je 1500+ helemaal geen 14x multiplier doen. de 14x heb je sowieso NIET nodig. de 10.5 en 11 misschien
ff verhaaltje:
PC 1 :1GHz PC (OC'ed)
PC 2 :1GHz PC (OC'ed)
Voor de rest allemaal hetzelfde systeem.
PC 1 :100MHz FSB * 10 = 1GHz
PC 2 :200MHz FSB * 5 = 1GHz
PC 2 zal veel sneller lopen dan PC 1.
Niet alles moet langs de processor, maar ALLES moet
de northbridge (en ook sommige de southbridge) passeren.
Als DIE dan sneller loopt, zal alles sneller gaan.
Guarantie. Als een OC'er pro een PC overclockt, zal ie eerst de FSB gaan opschroeven, zien hoe hoog ie gaat, en DAN knoeien met multipliers...
Nou, iemand moest het toch uitleggen aan de sukkelaar, niet
Op vrijdag 02 november 2001 00:12 schreef GiLuX het volgende:
[..]
me knows that things, yes!
maar alstie hoger kan dan kandie toch ook wel lager.
ik kan me technisch gezien niet voorstellen wat een lagere fsb voor problemen kan opleveren.
standaard 133mhz fsb betekend toch niet veel meer dan dat de componenten waar de cpu core is uit opgebouwd standaard 133mhz kunnen verdragen...lijkt me.
dat kan meestal dus ook wat hoger zijn maar dat wordt dan alleen niet gegarandeerd.
wat mis ik hier dan?
jongens, jonges,Op vrijdag 02 november 2001 08:41 schreef DuronDude het volgende:
[..]
waarom zou 14x100 werken met een 1500+ ?
die 14x werkte vroeger ook enkel met de AMD 1.4 CPU's, misschien kàn je 1500+ helemaal geen 14x multiplier doen. de 14x heb je sowieso NIET nodig. de 10.5 en 11 misschien
tjemig de pemig,
we zitten wel langs elkaar heen te praten hierzo!
ik overclock al sinds de allereerste p2 uitkwam en ik weet ongeveer hoe de zaken in elkaar steken wat betreft intel.
ook begrijp ik dus heel goed dat hogere doorvoersnelheden op de bus (zowel front als backside) betere prestaties opleveren.
wat ik echter nog nooit was tegen gekomen is dat bepaalde multipliers op je mobo mischien wel eens helemaal niet worden ondersteumd door je cpu.
dat dit bij mij dus niet werkt (die 14x) zou dus eigenlijk inhouden dat amd er (op dit moment) niet van uitgaat dat de huidige .18 micron palomino core ooit boven de 1800 mhz zal gaan draaien, althans niet officieel.
dat is best interessant om te weten.
wat ik dus dacht was dat die 100mhz fsb niet ondersteunt werd door de cpu en dat vond ik een raar verhaal.
nogmaals,
ik heb mij cpu unlocked en was dus errug benieuwd of nu ook daadwerkelijk alle multipliers werkten dus vandaar dat ik 14x100 probeerde omdat ik al weet dat 1500mhz geen probleem is en dus 14x100=1400 dus geen probleem mocht zijn ongeacht of dit nu betere prestaties neer zet dan 10x140.
en het feit dat ik toch wil gaan knoeien met multipliers is om de simpele reden dat mijn geheugen maar tot 150mhz stabiel loopt (150x10=1500), althans op cas2.
nou moet ik toegeven dat dit de eerste keer is dat ik met een ddr systeempje zit en ik begrijp die cas settings niet helemaal.
in mijn bios staat mijn cas standaard op 2.5 (is cas2 geheugen maar volgens de spd cas2.5?) maar in het boot scherm staat weldegelijk cas2 aangegeven.
ook snap ik de ballen van al die T settings maar dat komt leter wel weer aan de orde.
ik hoop dat ik nu wat duidelijker ben geweest
Turn it off and on again.
hoe heben ze dat gedaan?Op vrijdag 02 november 2001 17:47 schreef Smokey_The_Bandit het volgende:
He vandaag me Athlon Xp 1500+ Unlockedbinnengekregen van Eynstein dus gelijk ff getest en ik zit nu op 1600 erg netjes voor dit cpu tje denk ik
met zo'n sticker of wat?
Verwijderd
en zijn er al van die stickertjes voor te krijgen ?
is het nou gelukt mp op14* ben benieuwd
ik wil ook die fsb omhoog krijgen maar hij komt niet boven de 150 iemand tips?
ik zeg maar zo "zeg maar niks"