Toon posts:

vrije keus PC prive?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
simpele vraag: mag een werknemer je verplichten om je spullen bij een bepaalde winkel te kopen, of kun je altijd zelf een keuze maken? En zo ja, wie weet waar dit ergens duidelijk wordt uitgelegd hoe dit nu precies zit?
Is dit wettelijk geregeld?

Ik ben zeer benieuwd of hier iemand iets vanaf weet, ik zou graag op dit gebied in opstand komen tegen mijn werkgever( ik mag nl. alleen iets kopen bij Vobis of Dixons gvd), maar dan wil ik wel weten hoe sterk ik sta.

BVD en de mazzel, Martijn

I

• Gardocki
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ligt aan je baas. Mijn vader hoeft alleen het bonnetje te laten zien. Ongeacht bij welke winkel hij de computer of computeronderdelen koopt :)

They made me do it.

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17-08 09:21

Armada

-Wat wil je weten?-

Het is een regeling die door je werkgever aangeboden wordt en je zal je dus naar hun regels moeten schikken. De regeling verschilt van bedrijf tot bedrijf en daar kan je niets aan doen. Sommige mensen kunnen alleen met een vaste set computers meedoen, andere kunnen maar bij een leverancier terecht, een derde kan een complete computer kopen waar hij wil. Bij mijn bedrijf is het zo dat je absoluut vrij bent, je kan ook onderdelen bestellen en dat onder de PC Prive regeling laten vallen.

Afdwingen kan je niets, maar misschien wel vragen...

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Verwijderd

In principe niet, maar een werkgever bepaald wel of er een PC-prive aangegaan wordt en kan daar haar voorwaarden aan stellen omdat ze als het ware een voorfinanciering doen. Over ieder project wordt ook onderhandeld met de belasting en er wordt een overeenkomst opgesteld waar beide partijen zich aan moeten houden.

Overigens mag je gewoon prive een project opstarten. Ook eenmaximum van f 5.000,- en de PC mag je in 3 jaar afschrijven. De forfait van f 2.200,- is komen te vervallen. Alleen heb je dan niet de voordelen van maandelijkse betalingen, betalen met ADV, etc.