Toon posts:

DVD: Starwars Episode I

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik weet niet of deze vraag hier thuis hoort, maar ik hoop toch dat iemand mij kan helpen. De bovengenoemde DVD heb ik pas geleden gekocht. (2 DVD's in 1 wel te verstaan) Nu is het zo dat als ik de 2de DVD in de DVD speler van het onderstaande systeem stop deze met een frans menu komt, ik kan niet vinden hoe ik dit in het engels kan krijgen, met de eerste DVD kun je dit wel kiezen ? Ik dacht dat er misschien een verkeerde dvd in de verpakking zou zitten, maar deze was wel gesloten toen ik Episode I kocht, bovendien staat er op de DVD de tekst zowel in het frans als het engels ? Wie kan mij helpen, of moet ik terug met deze DVD, omdat ik toch een verkeerde heb :?

Verwijderd

Moet je je DVDspeler taal op engels zetten ipv nederlands. :)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:18

JvS

Ik heb hem zelf ook

Is een technisch probleem, mag hier :). Bovenstaande oplossing lijkt me eigenlijk wel een logische :P.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-03 18:34
Met de bijgeleverde DVD-player (Interactual Player) had ik dat probleem ook. PowerDVD pakt meteen Engels, en dat vind ik prima :)

Enig probleem, met PowerDVD werkt een bepaald menuutje op de tweede DVD niet (de serie documentaires die op starwars.com stonden).

• IMWezel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-05-2025

IMWezel

Weet (gelukkig) niet alles

Als Wezel dat zo hoort dan klopt er niet veel van tPM op DVD. Ik hou het voorlopig op VHS met SW

Ik heb de trillogie namelijk dubbel en ook noch eens tPM erbij

Ik wacht gewoon tot ze alle 6 op DVD uitkomen
(in weer zo'n O zo gelimmiteerde versie :) )

Honda Accord Aerodeck 2.0i 12V

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dezelfde DVD en speel deze af met WinDVD. Ik krijg ook helaas alle menu's in het Frans. Ik kan wel Engels in het menu selecteren maar dat helpt geen ruk.

:?

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-03 21:55

qless

...vraag maar...

Is een bekend probleem, je DVD speler (-software) moet in het Engels staan, bij NL krijg je automagisch de Franse versie.

Website|Air 3s|Mini 4 Pro|Avata 2|Canon R6|Canon 5d2|8 fisheye|14f2.8|24f2.8|50f1.8|135f2|10-22|17-40|24-105|70-300|150-600

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:59
laat ik nou precies hetzelfde probleem hebben gehad vlak voordat ik op vakantie ging. ik stop eerst dvd2 er in. Powerdvd 3 start op. En #$%#% staat er zo'n frans talig menu voor me. Na een poos zoeken via dvd menu en via player menu heb ik het niet kunnen vinden hoe ik dit op engels zou kunnen zetten.
Ik terug naar de winkel want ik dacht zou ik soms een franse versie hebben. Nou gast loopt met me mee naar een playstation 2 om te kijken of ik inderdaad een franse zou hebben. Hij stop hem er in ja hoor een Engels menu. Het blijkt dus dat er iets op mijn computer is dat zegd pluur het franse menu maar op het beeld. :(
Ik heb gewoon mijn geld terug gekregen en dat is natuurlijk wel weer positief. Ik had hem geld in de winkel die van die overdreven lange bonnen geeft (+/- 25 als je 1 artikel heb). Ik weet niet of ik de naam van de winkel er neer mag zetten dus ik zet hem er maar niet bij.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Hellfire
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Een aantal mensen schreven het volgende:
Je moet de DVDspeler taal op engels zetten ipv nederlands.
Iemand enig idee hoe je dat doet in PowerDVD?
Ik heb net PowerDVD opnieuw geinstalleerd en ook keurig engelse menu's, maar ik krijg nog steeds die franse 'onzin' :(

Verwijderd

Op zondag 04 november 2001 00:55 schreef Hellfire het volgende:

[..]

Iemand enig idee hoe je dat doet in PowerDVD?
Ik heb net PowerDVD opnieuw geinstalleerd en ook keurig engelse menu's, maar ik krijg nog steeds die franse 'onzin' :(
Misschien kijktie naar je systeeminstellingen, moet je eens proberen om die op Engels te zetten. Is a long shot maar je weet het pas als je het hebt geprobeerd.

Verwijderd

Topicstarter
mmmm het klopt inderdaad als ik de beide DVD's afspeel met de creative player gaat alles goed engelse menu enzo ... in de creative player kun je dan ook inderdaad verschillende talen als standaard instellen, alleen de creative player is enigszins brak met de full screen menu's dan gooit hij de tekst doorelkaar daarom gebruik ik ook vaak AsusDVD (WinDVD) alleen kun je hier de taal niet kiezen.

Weet iemand ook waarom de creative player de menu's zo door elkaar gooit, ik gebruik liever de creative software want de andere palyers laten de Dxr3 kaart links liggen en dan is het geluid weer niet denderend, wat mij wel op valt is dat mijn Gforce 2 beter beeld geeft dan de Dxr3 ???? vreemd ...

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07-2025

iGadget

Wowsers!

malfa: ik ga redelijk offtopic worden nu, maar ik kan me compleet vinden in jouw problemen met het wel / niet gebruiken van de dxr3. Je wilt niet weten hoeveel gezeik ik heb gehad om een beetje fatsoenlijk beeld en geluid te krijgen uit m'n HTPC'tje (en nog steeds vind ik het niet echt optimaal).

Wat ik je als goedkope oplossing kan adviseren is: download en installeer de Hollywood Plus drivers en player (de dxr3 is namelijk hardwarematig gewoon een Hollywood Plus), bij mij waren toen een heleboel problemen al opgelost.

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Pagina: 1