een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
Verwijderd
ze hebben daar ook allerlei andere biossen.
Vanwege de brakke video in/uit ondersteuning van Elsa (Gladiac MX met video mudule hier *zucht*) ben ik zoek naar een andere oplossing. Asus werkt wat beter, die hebben tenminste ook andere versies en software die het (zouden) moeten doen. Met de Asus WDM driver heb ik als enige versie uberhaupt beeld uit die WDM driver gekregen, alleen was het geen kleur
Asus 7100 18.00.33 versie bios heb ik daar ook vandaan, dat moet de korrekte versie zijn. Software had ik al.
Asus Bios is ook voor hetzelfde NVidea V10 reference board.
Nu nog een 'blindflash' bootflop maken en me flink wat moed indrinken "Moeders, waar is die Cognac fles!!"
Als jullie nooit meer wat van me horen, werkt het dus niet ..
(ach ik heb nog wel ergens een PCI VGA kaart als het echt mis gaat, om weer terug te flashen..)
| I've got permission to color outside the lines |
Ik heb ook de software van de ASUS met mijn ELSA lopen onder Windows XP en ik kan zelfs capturen.
Zoals nu gebruik ik het om tv te kijken in een klein window.
Je moet even kijken naar de settings zodat deze niet op S-VHS staat maar op COMPOSIET om kleur te krijgen.
Ja, je kunt ook overclocken met deze utility om je bios te wijzigen.
MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB
is dat als van TV via je videorecorder?Op zaterdag 03 november 2001 20:54 schreef Rick2001 het volgende:
Het werkt wel Hooi.
Ik heb ook de software van de ASUS met mijn ELSA lopen onder Windows XP en ik kan zelfs capturen.
Zoals nu gebruik ik het om tv te kijken in een klein window.
Je moet even kijken naar de settings zodat deze niet op S-VHS staat maar op COMPOSIET om kleur te krijgen.
Ja, je kunt ook overclocken met deze utility om je bios te wijzigen.
NL: 18 19 31 32 34 37 39 47 57 60 66 67 68 70 72 73 77 79 80 82 83 85 90 94 95 96 98 02 04 11 12 | KB: 17 43 61 67 70 71 72 79 83 86 87 93 98 99 02 06 07 10 | SC: 93 94 95 | JCS: 02 05 06 | EC1: 71 72 73 95 | EC2: 87 | UC: 92 | WB: 72 95 | ESC: 72 73 95
AGP SBA Disabled
en
STRAP Overwrite Enabled
Trouwens die Engineering Release, maakt dat uit ofdat je die aanvinkt of nie??
Verwijderd
Overgeklokt had ik al in de Bios, met die russische editor. Samen met de VCore mod loopt het max iets van 250 Mhz, niet gek voor een kaart die 175 hoort te lopen ..
(Dikke fan achterop, 50mm fan voorop.)
Maareh,
Rick, had jij dus ook al die Asus Bios erop gezet ?
Verwijderd
of geeft dat probs?
Verwijderd
was dat nou weer voor onzin ?Op zaterdag 03 november 2001 21:13 schreef The_ROCK het volgende:
ik kan winXP nieys installen vanwege mijn gf2mx400 kan ik in die editor een andere naam geven zodat ie het wel doet?
of geeft dat probs?
Verwijderd
ik d8 maybey doet ie het als ik mijn kaart een andere naam geef in de bios
Wie kan dit ff uitleggen, sta te springen om hem te flashen, maar wil dit eerst toch wel weten. Sorry voor het ongeduld.Op zaterdag 03 november 2001 21:08 schreef Genotix het volgende:
Wat houd precies in:
AGP SBA Disabled
en
STRAP Overwrite Enabled
Trouwens die Engineering Release, maakt dat uit ofdat je die aanvinkt of nie??
SBA = Side band A??????Op zaterdag 03 november 2001 21:36 schreef Genotix het volgende:
[..]
Wie kan dit ff uitleggen, sta te springen om hem te flashen, maar wil dit eerst toch wel weten. Sorry voor het ongeduld.
Of te wel side band wordt ie ietsie sneller van maar kans op vast lopen wordt groter
Verwijderd
Een PCI videokaart er bij stoppen, eventueel de BIOS op "Init VGA first" op PCI i.p.v. AGP zetten, dos booten en flashen maar .Op zaterdag 03 november 2001 23:25 schreef Genotix het volgende:
Tanx, had het zelf ook al gevonden. Misschien dat ik hem zow ga flashen. Als ik hem nou niet goed geflashed krijg. Hoe krijg je hem dan weer met de originele bios geflashed?
Verwijderd
mmhh??Op zaterdag 03 november 2001 21:28 schreef The_ROCK het volgende:
als je een mx400 heb kan je winXP niet instaleren, dan moet je een oudere kaart erin proppen.
ik d8 maybey doet ie het als ik mijn kaart een andere naam geef in de bios
Waar heb je deze info vandaan ? GF2MX en MX400 hebben dezelfde BIOS en drivers, en als je daar XP niet op kunt installeren hebben zeker 30% van de kopers een probleem...
Nou heb ik een Elsa Gladiac 920 (gf3)
en ik wou het volgende veranderen:
de tekst van Elsa GLadiac ..
en ik wilde hem klokken naar de core=230 en mem=530. Hierop loopt die normaal dmv software.
Ik heb de volgende dingen aangepast met het proggie:
-Signon tekst
-AGP SBA dis uitgevinkt
-STRAP aan
-GPU op 230 op alle plaatsen
-mem op 530
-Boot TV mode op PAL-BDGHI
Verder staat alles normaal.
Nadit alles heb ik het opgeslagen zoals elsa dat doet dus als een *.abp file. En hem geflashed..
Waar zit de fout?
Verwijderd
Je hebt vergeten te vermelden wat er mis gaatOp zondag 04 november 2001 00:21 schreef Genotix het volgende:
Hij werkt, ik krijg een andere tekst etc. Maar als ik iets in 3d ga doen. Bv een spel, of 3dmark, of iets dergelijks.
Ik zou de SBA en de STRAP niet veranderen.Nou heb ik een Elsa Gladiac 920 (gf3)
en ik wou het volgende veranderen:
de tekst van Elsa GLadiac ..
en ik wilde hem klokken naar de core=230 en mem=530. Hierop loopt die normaal dmv software.
Ik heb de volgende dingen aangepast met het proggie:
-Signon tekst
-AGP SBA dis uitgevinkt
-STRAP aan
-GPU op 230 op alle plaatsen
-mem op 530
Verder staat alles normaal.
Nadit alles heb ik het opgeslagen zoals elsa dat doet dus als een *.abp file. En hem geflashed..
Waar zit de fout?
SBA uitzetten is iets wat de driver niet verwacht, de strap weet ik niet zeker, is dat niet de bootstrap ?
Beetje vaag dat strap , maar ik denk dat het iets is dat tijdens booten wel of niet wordt uitgevoerd.
En de GPU snelheid en het geheugen moet je alleen maar in de eerste setting veranderen, ik kreeg ook gekke dingen toen ik ze allemaal veranderde.
Ehm het beeld word wat zwart en alles hangt GOED.Op zondag 04 november 2001 00:45 schreef Hooi het volgende:
[..]
Je hebt vergeten te vermelden wat er mis gaat
[..]
Ik zou de SBA en de STRAP niet veranderen.
SBA uitzetten is iets wat de driver niet verwacht, de strap weet ik niet zeker, is dat niet de bootstrap ?
Beetje vaag dat strap , maar ik denk dat het iets is dat tijdens booten wel of niet wordt uitgevoerd.
En de GPU snelheid en het geheugen moet je alleen maar in de eerste setting veranderen, ik kreeg ook gekke dingen toen ik ze allemaal veranderde.
Als ik alleen de eerste gpu en mem verander dan doet die de mem wel aanpassen, maar de gpu loopt gewoon nog lekker op 200. -> erg vreemd
Ga het nu nog is proberen zonder met vink bij SBA. En alleen de eerste met gpu en mem. brb met resultaat.
Ehm mem loopt wel overgeklokt, en core niet??
STRAP gewoon laten staan als standaard. Ik denk zelf dat het hier gaat om de text te laten zien van je videokaart tijdens video post. Maar niet zeker van dit.
Tekst mag je zoveel veranderen als je wilt, boeit namelijk niet.
ENGINEERING heeft ook niet veel nut, alleen dat je in je videokaart string bij boot ENGINEERING RELEASE krijgt te zien.
Mij ging het om de tijd te verkorten dat de text op het scherm staat van je video bios. 1 seconde is lang genoeg. Ik zie nu dus gewoon niets.
Het maakt niet uit onder welke extensie je deze bios file saved. Je moet geen ELSA software gebruiken om te flashen. Eerst even een orginele bios van je kaart wegsaven.
Flashen doe je met NVFLASH en testen kun je met VGABIOS onder windows 98(se)/me
Als het daaronder goed loopt kun je echt flashen.
Hooi,
Nee, ik heb gewoon de ELSA bios nog steeds erin en de ASUS software werkt gewoon hiermee.
Ik dacht hier namelijk aan omdat de ASUS 8200 ook de Philips chip gebruikt voor video in/out en dit blijkt dus inderdaad te werken.
-Signon tekst
-AGP SBA aanvinken
-STRAP aanvinken
-GPU op 230 op alle plaatsen!! anders boot die op 200.
-mem op 530
Hij lijkt het nu te doen, en hij komt ook gewoon door 3DMark2001. Ik neem aan dat als die het 1 keer doet, dat die het altijd wel goed gaat doen. Maarjah het werkt nu..
Als het toch onstabiel blijkt te zijn pleur ik het hier nog wel neer.
[edit]Trouwens ik heb hem nu wel met flash van Elsa gedaan.
Dus je maximum core en mem overclock verlaag je hierdoor. SBA heeft wel als effect dat je een hogere score krijgt, maar tenkoste van je overclock van je videokaart is het praktisch slechter. Hij staat dus weer uit bij mij.
mijn huidige asus bios kan de resolutie na de eerste reboot van de windows xp install niet aan
waarschijnlijk hebben meer tweakers dit probleem, ik zou niet weten hoe ik dit moet fixen en asus brengt maar geen nieuwe bios uit
Verwijderd
ik heb em gedownload maar zo niet weten wat ik moet doen?
ik krijg wel netjes mijn bios te zien maar wat kan ik wijzigen?
en hoe krijg ik die wijzignen dan in mijn vga bios
(powercolor geforce 2mx dualhead)
was dat dan voor een onzinOp zondag 04 november 2001 10:32 schreef taz3d_nl het volgende:
ik moet eigenlijk een bios hebben voor de asus v8200 deluxe die het windows xp install probleem verhelpt
mijn huidige asus bios kan de resolutie na de eerste reboot van de windows xp install niet aan
waarschijnlijk hebben meer tweakers dit probleem, ik zou niet weten hoe ik dit moet fixen en asus brengt maar geen nieuwe bios uit
Verwijderd
Mhh voor zover ik weet gebruikt ASUS op de 7000 series kaarten de Chrontel of de BT chip. Is dat op de GF3 nu een Philips chip.. O.. Welke is het eigenlijk, vast niet de 7100 chip.Op zondag 04 november 2001 01:18 schreef Rick2001 het volgende:
*knip*
Hooi,
Nee, ik heb gewoon de ELSA bios nog steeds erin en de ASUS software werkt gewoon hiermee.
Ik dacht hier namelijk aan omdat de ASUS 8200 ook de Philips chip gebruikt voor video in/out en dit blijkt dus inderdaad te werken.
Affijn,
het werkt op zich prima met die ASUS BIOS..
Ik kon de ASUS drivers eerst niet installeren en de software deed niets. Alleen de ASUS WDM drivers deden het wel, maar capture deed het alleen in zwart-wit.
Nu kan ik de ASUS drivers en software wel installeren.(Vergeet overigens niet dat sommige eigenlijk gewoon Nvidia reference drivers zijn, die doen het altijd)
Ik schiet er alleen weinig mee op, omdat de software het nog steeds niet doet. Ook is het probleem dat alleen de Svideo Hosiden aansluiting werkt. Aangezien ik alleen composiet aansluitingen heb op de apparatuur hier, krijg ik alleen een wat zenuwachtig zwart-wit beeld via de video-in aansluiting. *zucht*
Weet iemand wanneer Matrox nu eindelijk met de Marvel 800 komt ?????
Uhh als pasen en pinksteren op één dag vallen waarschijnljk.
Ondertussen zit ik maar weer met de Elsa bios.
Ik heb gewoon de ELSA bios nog steeds erin en nooit de ASUS erin geflashed.
Ik heb de 22.50 drivers geinstalleerd onder Win XP en daarnaast alleen maar ASUS live 4.6beta5
Deze installeerd de capture driver onder XP en daarna werkt ie gewooon.
Je moet even s-video omzetten naar composiet.
Ik gebruik het s-vhs naar composiet kabeltje en dit werkt perfect in kleur.
Asus drivers zijn gelukkig dus niet nodig hiervoor.
De ELSA gebruikt de Philips 7108 chip netzoals ook de 8200 van ASUS. Er zijn nog meer kaarten die video in/out hebben en ook de Philips chip gebruiken. Deze software heb ik ook al getest maar werkt meestal alleen maar onder Win 98. (Gainward bijv.)
onzin ??????Op zondag 04 november 2001 17:42 schreef Klubbheads het volgende:
[..]
was dat dan voor een onzin
nou mij lukt het in ieder geval niet om door de install te komen
ik moet na de eerste reboot een andere videokaart ( stealth g460 ) in mijn agp slot schroeven anders laadt windows xp niet verder
en bij de tweede reboot kan ik mijn kaart terug in het slot proppen
hmmm echt vaag dat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem
Verwijderd
veel getest later...
Rick, het werkt hier gewoon niet.
Ik kan zover komen als beeld in mijn capture programma, Ulead Mediastudio Pro 6, maar capture werkt niet. Geen enkel ander programma doet trouwens iets met de Video in, zeer suf. Ook zorgen 22.x NVidia drivers voor een nietwerkend systeem. Waarschijnlijk moet je daarvoor XP draaien
Het verst kom ik met een Gainward Bios, drivers 12.40/90 of 14.10 en WDM drivers 4.0G/H/E of de Asus WDM drivers van DVCR20 Beta. De WDM 5.0 drivers doen niets. Er zit gewoon een probleem met de poort bezetting en waarschijnlijk de revisie van die Philips 7108 chip.
Met 'zuivere' Asus drivers en Bios wordt het hele ding niet gezien, en de rest van de tijd is er wat mis mee.
Dus ik moet mij voorlopig maar met de drivers van Elsa behelpen. Ik was toch nog niet toe aan Win2K/XP, alles draait hier nog steeds op Win98SE in dual boot met NT4 Workstation. Een ander irritant probleem, en ik denk dat dit de grondslag voor het gehele probleem is, is de onmogelijkheid om Twinview te activeren samen met Video I/O op de composiet ingang. Dat gaat gewoon niet, daarvoor moet ik weer terug naar mijn venerablele oudje, m'n Matrox Marvel G200 met 8 MB geheugen *EHUM* .
Dat zal ik maar niet doen hehehe.
Wat mij het meest verbaast is dat de TV-Out wel werkt, vanaf 12.x, zelfs onder NT4. Beter zelfs dan onder Win98. Ik denk eerlijk gezegd ook dat die WDM drivers het probleem zijn, die zijn eigenlijk voor W2K/NT5 en hoger ontwikkeld.
Nee dus je bent niet de enige ik heb het op het werk ook met 4 PC's gehad... Abit KT7 met Asus 7100 wou ook niet...Op maandag 05 november 2001 19:19 schreef taz3d_nl het volgende:
[..]
onzin ??????
nou mij lukt het in ieder geval niet om door de install te komen
ik moet na de eerste reboot een andere videokaart ( stealth g460 ) in mijn agp slot schroeven anders laadt windows xp niet verder
en bij de tweede reboot kan ik mijn kaart terug in het slot proppen
hmmm echt vaag dat ik blijkbaar de enige ben met dit probleem
=( Protected by witchcraft )=
Verwijderd
Mij is het in ieder geval niet gelukt, misschien dat iemand anders het wel kan?Op maandag 03 december 2001 21:54 schreef skiewiel het volgende:
Iemand enig idee of het de moeite waard is om te proberen om er zo een quadro van te maken??
mijn device id = geforce2gts / geforce2proOp maandag 03 december 2001 21:54 schreef skiewiel het volgende:
Iemand enig idee of het de moeite waard is om te proberen om er zo een quadro van te maken??
subvendor = 1043 subdevice id = 4016
welke vender code maakt er een quadro van?
control alt oeps deleted
DeviceID op 0153 zetten...Op maandag 03 december 2001 23:16 schreef cazzie het volgende:
[..]
mijn device id = geforce2gts / geforce2pro
subvendor = 1043 subdevice id = 4016
welke vender code maakt er een quadro van?
Subvendor is alleen maar de fabrikant, dus daar hoef je niks mee te doen(?).
Verwijderd
als iemand van een MX een MXR (mx versie van de Quadro) wil maken, moet het 0113 zijn. Je kunt het in het bestand Nvaml.inf zien, onderaan.
Voor een gf1 wordt het dan 0103. Er is ook nog een 0203, dat schijnt een gf1dcc?? (Quadro DCC) te zijn....
Geeft steeds "bab pci header" aan
Iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen?
OS= win2k
kt7a
V6600
Verwijderd
of alleen bij de bovenste?