Win2K internet probs :'(

Pagina: 1
Acties:

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
Hoi daar, ik heb een probleem: ik heb een computertje, met een 3Com netwerkkaartje van Chello, en dus ook Chello, onder windows 2000 draaien. Alles werkte perfect (Win2k kickt ass in vergelijking met win98se), nu kom ik thuis doet internet het niet :( Na ja eerst kabelmodem gereset, nog steeds niet. Gecheckt of ik wel een IP heb, ja en de gateways en dns server krijgt ie van de Chello DHCP server af, dat was dus goed, maar ik kan niet pingen, en geen tracert doen, dus helemaal niets, ook niet iNetten, mailen ofzow. Met Messenger kom ik wel online maar kan niets zeggen tegen iemand anders (ik kan wel zien wie online zijn en wie niet, ik kan vrolijk een berichtje typen en versturen, maar het komt dus bij die andere nooit aan). Nu het wazige: met Morpheus kan ik wel nog heel de dag downloaden! :o ik snap er niets van.
Dus ik proberen in andere computer, Tjello kaartje erin, meteen gaan prima werken (anders had ik dit niet kunnen posten natuurlijk }:O).
Nu heb ik verschillende suggesties gehoord, een andere browser installeren: Ik heb met IE netscape en opera geprobeerd (alle nieuwste of bijna nieuwste versies) maakt ook geen verschil (was te verwachten maar ja) of iets dat de stacks van Win2K naar de klote zijn en dat ik Win2K opnieuws moet installeren :? In dat laatste heb ik weinig zin aangezien ik het net naar mijn zin heb draaien |:(

Weet iemand heeel toevallig hier een oplossing op?

Een zeer verdrietige Bert-Jan :'( :'( :'(

• Bert-Jan
Te moeilijk probleem? :? Of wordt het gewoon win2k opnieuw installeren?

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

Heb je er een firewall op draaien ofzo?

AL met al klinkt het erg vaag...
Kan je wel wel de DNS servers pingen?
Wat probeer je te pingen /te tracerouten?
Ping eens 194.109.6.92.

Heb je de laaste SP's van M$?

• Pentiummania
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-07 23:14

Pentiummania

i.imgur.com /X6rHMRT.jpg

Is er niet gewoon een storing bij chello, heb ik namelijk ook last van. :(

win a gamepc: https://beamstream.gg/giveaway/beammeup https://kick.com/BeContent https://www.twitch.tv/Amazoontje https://beamstream.gg/what-is-beam

Verwijderd

Heb het vermoeden dat opnieuw installeren toch het snelst gaat ...

Ik heb namelijk een keer een grap meegemaakt met @home. Ik had praktisch hetzelfde probleem als jou onder W2K. Toen vertelde een of andere nitwit aan de telefoon mij dat ik in de registry ff 2 tweaks moest doen maar dat ik het wel op eigen risico deed. Nou ik denk, dat proberen we gewoon, ik bedoel het werkt toch niet. Nou ik die tweaks gedaan... Me hele windows vernaggeld :-( Starte niet meer op, blauwe scherm van hier tot tokio ! Maarja, me windows opnieuw geinstalleerd en draaien als een tiet dus tja ... 't blijft windows >:).

• Bert-Jan
Op vrijdag 02 november 2001 08:22 schreef it0 het volgende:
Heb je er een firewall op draaien ofzo?

AL met al klinkt het erg vaag...
Kan je wel wel de DNS servers pingen?
Wat probeer je te pingen /te tracerouten?
Ping eens 194.109.6.92.

Heb je de laaste SP's van M$?
geen firewall, alle laatste patches zitten downloaden (het duurde wat lang voordat ik reageerde omdat ik geen internet meer heb dus ik zit nu bij mijn mama op haar poetertje).
het is allemaal wat wazig ik denk dat ik sneller klaar ben als ik gewoon win2k opnieuw install, want het is toch allemaal net iets te wazig ik kan er gewoon niets mee. De helpdesk van Chello komt niet verder dan "Zit de kabel er wel in en staat de modem wel aan?" en "Wij geven geen support voor windows 2000" en "is het tcp/ip protocol wel geinstalleerd" en dat soort dingen.

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit soort dingen dat ligt niet aan chello hoor...
Als je nl. wel kan internetten op je andere pc en niet op je pc waar je dat probleem heb dan isser dus wel degelijk iets mis met je windows/nic instellingen.
Heb ik nl. nogal eens ervaringen mee:
Kijk eens naar de onderstaande site, en voer dan optie 9 uit ...
Waarschijnlijk corrupte winsock files oid.
Let op: je moet wel in je register kloten, dus maak eerst een backup :)

Probleem: Wel ipadres krijgen maar niet kunnen pingen naar de gateway/www adressen ...

http://www.dslreports.com/faq/sbc/6.0+Browser+Issues#1453

• Enforcer
  • Niet online
Trouwens, ben zelf alleen bekend met dit probleem in win98 (zelf ervaringen mee gehad), dus weet niet of het bij win2000 ook kan ... format c: is de 2e optie om alles weer 'clean' te krijgen :)

• Bert-Jan
En als ik nou win2k opnieuw install met de installation recovery optie? zou die dan ook die bestandjes en stuff weer goed terugzetten?

• Enforcer
  • Niet online
Ja, maar dat heb je neem ik aan al gedaan aangezien dit een erg verlaat bericht is :)

• NoBody
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-12-2024

NoBody

www.gentoo.org

hmz alvorens je windows 2000 eraf gaat keilen er opnieuw installeren zou je misschien eens kunnen proberen je complete netwerkkaarten gedeelte te resetten.. gezien je WEL kunt internetten op je cliënt, zal de netwerkkaart die aan je LAN hangt wel oké zijn... Delete uit het hardware scherm (rechtermuisklik op 'Deze computer' >> Eigenschappen >> Tabje 'Hardware' >> Button 'Apparaatbeheer' >> en dan bij netwerkadapters je chello kaart wegflikkeren

Vervolgens pleur je je pc uit waarna je de betreffende netwerkkaart eruit trekt.. Je boot opnieuw je pc en gaat, nadat ie weer full in windows 2000 zit, ff checken ofdat er nog thingies van de netwerkkaart zitten geïnstalleerd (door ff weer naar apparaatbeheer te gaan en netwerkadapters te checken)..

Daar weer na pleur je de pc weer uit, doe je de netwerkkaart er weer in, zet je de pc weer aan en je gaat hem instellen in windows 2000 (dus met tjello-instellingen (8>)..

na dit alles te hebben gedaan ff hier posten of het heeft gewerkt :) Dank u...

Hoi

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-08 05:47

MRic3

Of praat ik weer poep?

eerst even proberen zoals nobody122 het zei en anders kan je volegens mij ook Windows2000 eroverheen instaleren en of repareren met ERD (dus niet formateren) en nogmaals:
Op zondag 25 november 2001 04:55 merkte nobody122 terecht op:
na dit alles te hebben gedaan ff hier posten of het heeft gewerkt :) Dank u...

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Pagina: 1