PS2 muis werkt niet icm USB toetsenbord

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Lang heb ik gewerkt met een Logitech cordless wheel PS2 muis en een Silitek SK2500 PS2 toetsenbord. Kort geleden kreeg ik van mijn werk een heerlijk USB toetsenbordje. Maar wanneer ik de oude PS2 ramplankje van mijn computer afhaal en de USB exemplaar aansluit, valt de muis in Windows 2000 weg. Wat ik ook probeer, drivers herinstalleren (zowel IBM als Win2K standaard drivers), BIOS settings aanpassen (USB by BIOS/OS, IRQs, etc), de muis blijft gewoon weg..

Maar wanneer ik de oude PS2 toetsenbord weer aansluit, terwijl de USB ramplankje gewoon verbonden blijft, dan komt de muis wel terug. De beide toetsenborden werken dan ook gewoon allebei. Nu kan ik het wel zo laten en de PS2 toetsenbord in achtergrond laten, maar dat vind ik geen ideale oplossing..

Herkent iemand dit probleem en kent tevens de oplossing?

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-06-2024

gprins

Crtl + Alt + Del

ik heb het nog nooit erder meegemaak maar wat je wel een kan proberen is het toetsenbord verwijderen onder apparaten beheer

ok ps2 toetenbord eruit

dan

start instellingen configuratiescherm systeem appatenbeheer toetsenbord en het hieronderstaande toetsen bord verwijderen

opnieuw opstarten met het usb toetsenbord

veel succes

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Dat had ik inderdaad nog niet geprobeerd. Dat doe ik thuis nog wel (zit nu op werk).

Tnx alvast :)

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
*schop*

Ben helemaal vergeten dat die PS2 toetsenbord nog steeds aangesloten zit.. De hierbovengenoemde oplossing heeft ook niet geholpen.

Hebben anderen suggesties???

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
* BalusC haalt ff stof weg van dit draadje..

Jongens, het probleem is nog steeds niet opgelost!
Van de week heb ik een schone Win2K install gedaan (lang verhaal) en daarbij alleen de USB toetsenbord en PS2 muis aan mijn PC verbonden. Ook hier liet de PS2 muis zich tijdens de hele GUI setup niet zien, totdat ik na de installatie de PS2 ramplank weer terug aansloot.. ;(

Ik heb sterk het vermoeden dat het een BIOS probleempje is, maar ik heb nog steeds niks kunnen uitvinden :?

Ook heb ik graag reacties van mensen met een vergelijkbaar moederbord (Abit 440BX plankje) en een werkend USB toetsenbord + PS2 muis combo.. Lukte dat in 1x? Wat voor apparaten waren het? Zou het aan mijn toetsenbord of muis liggen?

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:27
hardware conflict onder de poorten misschien?
ps2 aansluiting van de muis in het verkeerde poort (keybord ipv van muis)?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Op maandag 04 februari 2002 11:01 schreef Nitrox_Infinity het volgende:
hardware conflict onder de poorten misschien?
ps2 aansluiting van de muis in het verkeerde poort (keybord ipv van muis)?
Ik heb geen enkel conflict kunnen vinden.. USB heeft haar eigen IRQ en de muis zit in juiste poort :) Heb zelfs uit wanhoop ooit de toetsenbordpoort geprobeerd :X

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb geen Win2K meer (zit onder Win98), maar ik geloof dat je onder Win2K (in ieder geval WinXP) een stroom-meter hebt voor je USB devices. Kijk eens wat de muis aangeeft als je het toetsenbord erin doet.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Heeft die stroommeter geen bepaalde naam? Ik kan het namelijk niet in 2K vinden..

Gister had ik nog even Windows Me uitgeprobeerd om te kijken of het aan de sotware of aan de BIOS lag. En warempel, in WinMe werkte de PS2 muis wel! Het ligt dus aan Win2K itself, of de Win2K USB drivers voor de i440BX moeten erg brak zijn..

Vanavond probeer ik t nog wel 1 en ander uit met de i440BX USB drivers :)

• DigiK-oz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-12 10:07
Zit er soms ook een PS/2-achtige poort op het toetsenbord (zodat je je muis daarop kan aansluiten)? Vond het volgende namelijk met google :

It sounds like you need to disable the ps/2 port on the keyboard. Look in Device Manager and see if you have (2) ps/2 ports. Disable the one on the keyboard.

Whatever

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topicstarter
Nee, het toetsenbord heeft een 2 poorts USB hub.. Dat neemt overigens niet weg dat ik zal proberen deze USB hub te disablen. Vanaaf eens kijken of dat ook helpt :)

Erg late edit: het is uiteindelijk opgelost door gewoon een USB muis te nemen... :X

[ Voor 25% gewijzigd door BalusC op 23-11-2002 18:51 ]

Pagina: 1