[BP6] 3x rebooten bij starten, gare input freezes

Pagina: 1
Acties:

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ik heb een paar bizarre problemen met m'n bp6...

eerst ff de specs:

2x celeron 366@550, worden niet warmer dan 40 graden
128 meg ram, fsb 100 mhz
Monster Fusion Voodoo Banshee 16 meg
17 gb seagate schijfje + 6gb quantum fb op die htp366 controller

de boel draait op win2k, service pack 2, bp6 heeft het nieuwste bios enz...

Probleem 1 luid als volgt:

Bij een koude start, gewoon als ik thuiskom en ik zet me comp aan, kan hij op 2 manieren vastlopen:

1: bij het booten van win2k hangt de hele boel bij het 5e of het 6e blokje (weet ik ff niet pcies meer) en moet ik gewoon resetten.

2: Als het voorgaande niet gebeurt en het beeldscherm springt naar svga modus, dan komt er ipv de blauwe windows-achtergrond een enorme kwak vieze kleurige rasterstreepjes en blokjes en groene en rode troep en hij hangt weer helemaal.

meestal treed bij de eerste keer booten probleem 1 op, dan na een reset probleem 2, en dan na een 2e reset start hij gewoon normaal windows op. Als ik daar eenmaal in zit is alles rockstable!...erg vreemd...

Ik hoop dat iemand enig idee heeft waar het aan kan liggen... :?

Komen we aan bij probleem 2:

Zolang ik in windows zelf bezig ben, zwaar photoshoppen, surfen, 3d studio max enz .draait alles gewoon super.

Maar als ik dan een spel ga spelen, in dit geval Unreal Tournament/Tactical Ops en Sudden Strike, dan blijft na een tijdje opeens m'n input hangen, aka muis en toetsenbord doen niks meer, terwijl m'n computer gewoon doorgaat...

Dus ik zit vet in een potje Tac Ops, ik loop door een straat, en opeens kan ik niks meer...m'n mannetje loopt gewoon vooruit, tegen een muur aan, en blijft maar tegen die muur aanlopen. Het spel gaat gewoon door, ik word ook neergeschoten enzo, en als een nieuw potje begint respawn ik ook gewoon weer...maar de enige oplossing is ook hier een reboot...toetsenbord uittrekken en weer insteken werkt niet, uit het spel gaan door een autorun-cd in m'n cd-rom te doen ook niet.
Sudden Strike is hetzelfde verhaal...ik scroll over het veld heen, en hij blijft opeens doorscrollen, tot hij niet verder kan, en het spel gaat gewoon door, tot ik win of verlies...

Alt+Tab werkt niet, Ctrl+Alt+Del werkt niet, helemaal niks werkt :( :'( het is zoo frustrerend ;(

Heel erg vervelend dus allemaal...

Nog even ter info:

M'n beeldschermkaart heeft, voordat ik dit mobo had, 2 jaar perfect gedraaid in een Chaintech 6BTM met een P2 erin, en op een fsb van 112, dus met een agpspeed van 75 (nu dus 66) dus daar lijkt het me niet aan te kunnen liggen.

Hetzelfde geld voor m'n geheugen, dat heeft ook jaren zonder problemen gedraaid, op 112 mhz.

Pleaze help me out!

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
schop! ^^^

anyone?

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:33

Talon

Booooom !

Ik heb wel een antwoord voor je :
Zorg dat je ACPI uit staat in je bios en maak van je pc een "Standard PC".
Ook raad ik je aan de nieuwste driver voor de highpoint controller te instaleren (maakt hem ook een stuk stabieler).
Oh ja : als je geen ATA 66 of hoger-schijven hebt kan je ze beter niet aan de highpointcontroller hangen...
Dat geeft ook wel eens panne ....
Succes :)

edit:

Oh ja ....als het dan nog fout gaat moet je de agp van 2x naar 1x zetten. Dat kan het misschien ook nog zijn.

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
owkee zal ik proberen...thnx...

nog een vraagje dan: als je apci uitzet, komt m'n miltiprocessing gebeuren dan niet in gevaar? volgens BP6 is dit nogal belangrijk...

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Ja ben ik weer...

Ik kan nu, bij de lijst van drivers voor m'n computer, kiezen uit deze lijst:

• ACPI Multiprocessor-pc (gebruik ik nu)
• ACPI Uniprocessor-pc
• Advanced Configuration and Power Interface (APCI)-pc
• MPS Multiprocessor-pc
• MPS Uniprocessor-pc
• Standaard-pc

dus...zeg het maar, ik wil wel m'n 2 processors kunnen blijven gebruiken...

M'n schijven zijn trouwens allemaal ata66 compatible...

drivers van de hpt366 zijn versie 1.25, en dat zijn d8 ik de laatste...

agp 2x-1x enz kan ik nergens vinden...

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:45
kijk even naar de AGP dat ie niet 1/1 loopt met de FSB maar op 2/3 ofzo...

Stay safe

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 21:58 schreef GraasGast het volgende:
Maar als ik dan een spel ga spelen, in dit geval Unreal Tournament/Tactical Ops en Sudden Strike, dan blijft na een tijdje opeens m'n input hangen, aka muis en toetsenbord doen niks meer, terwijl m'n computer gewoon doorgaat...
Heb ik hier ook, maar als ik de muis op COM1 zet (ipv PS/2) dan doet ie het meer...

3 keer raden waar de muis nu op zit :P

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 20:56 schreef Master FX het volgende:
kijk even naar de AGP dat ie niet 1/1 loopt met de FSB maar op 2/3 ofzo...
ghehe zou niet goed zij he...dan draaide m'n kaart nu op 100 mhz :P

muis op com poort? hmm...ik heb geen com-muis meer :o

• GraasGast

GraasGast

Analogue Heaven

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 14:56 schreef Talon het volgende:
Ik heb wel een antwoord voor je :
Zorg dat je ACPI uit staat in je bios en maak van je pc een "Standard PC".
Ook raad ik je aan de nieuwste driver voor de highpoint controller te instaleren (maakt hem ook een stuk stabieler).
Oh ja : als je geen ATA 66 of hoger-schijven hebt kan je ze beter niet aan de highpointcontroller hangen...
Dat geeft ook wel eens panne ....
Succes :)

edit:

Oh ja ....als het dan nog fout gaat moet je de agp van 2x naar 1x zetten. Dat kan het misschien ook nog zijn.
Ik heb geprobeert wat je zei, standaard-pc van maken, rebooten, bion zonder apci...toen ging hij alle hardware opnieuw vinden, maar dat verwachte ik al, mja dus wel m'n multiprocessor weg...

dus ik heb het opnieuw geprobeert, maar dan met mps multiprocessor-pc, en die doet het nu wel :) tot nu toe geen problemen, ik heb net een uur tac-ops gespeeld zonder dat er rare dignen gebeurden...
Pagina: 1