Vobis altijd slecht?

Pagina: 1
Acties:
  • 454 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38828

Topicstarter
Ik ben me er van bewust dat er alleen slecht wordt gesproken over Vobis, en het zou mijn eerste keus niet zijn, maar ik mag daar nu eenmaal voor 5000 gulden een PC kopen.
Simpele vraag: kun je daar nu echt niets fatsoenlijks kopen? Als je toch een Asus bordje (vraag me ff niet het exacte type)krijgt, met een AMD 1.4 proc, 256 MB DDR, 7200 toeren schijf, asus 7100 Gforce kaartje met 64 Mb erop, dan heb je toch een fatsoenlijke basis? Of kun je dan nog steeds worden genaaid met een mobo wat bijvoorbeeld niet op 266 Mhz draait, maar waar ze gewoon die 1.4 op proppen, waardoor het systeem gewoon zwaar bagger presteert? Zo'n Asus combinatie is toch altijd wel redelijk of niet dan.........

Misschien is dit al een keer een topic geweest, maar ik kon het zo snel ff niet vinden.

Bij bvoorbaat dank voor de reacties.

Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:53

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

Hoezo, alleen bij Vobis als het voor een PC prive project is, blijft het nog altijd je eigen geld,,, je betaald het uiteindelijk voor een groot gedeelte zelf.

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 19-05 13:35
ga toch maar naar inforatque, hoewel ik pas met iemand mee was die um bij vobis moest kopen en alles zag er erg netjes uit van binnen, software heb ik voor hem gedaan dus daaar geen ervaring mee :)

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38797

Op donderdag 01 november 2001 21:45 schreef pebbles het volgende:
Ik ben me er van bewust dat er alleen slecht wordt gesproken over Vobis, en het zou mijn eerste keus niet zijn, maar ik mag daar nu eenmaal voor 5000 gulden een PC kopen.
Simpele vraag: kun je daar nu echt niets fatsoenlijks kopen? Als je toch een Asus bordje (vraag me ff niet het exacte type)krijgt, met een AMD 1.4 proc, 256 MB DDR, 7200 toeren schijf, asus 7100 Gforce kaartje met 64 Mb erop, dan heb je toch een fatsoenlijke basis? Of kun je dan nog steeds worden genaaid met een mobo wat bijvoorbeeld niet op 266 Mhz draait, maar waar ze gewoon die 1.4 op proppen, waardoor het systeem gewoon zwaar bagger presteert? Zo'n Asus combinatie is toch altijd wel redelijk of niet dan.........

Misschien is dit al een keer een topic geweest, maar ik kon het zo snel ff niet vinden.

Bij bvoorbaat dank voor de reacties.

Martijn
Weet je wat ik zou doen.. bij vobis onderdelen inslaan voor 5000 piek voor leuke basis-pc'tjes, daar 2 pc's van bouwen, pc's voor 2200 piek (=4400 piek) verkopen, lukt makkelijk, ibazar of prikborden ofzow.. weet je wat je tegenwoordig met 4400 piek kan kopen? ik geef je een idee

Leuke kast
Mobo + Athlon 1800+
GeForce 3 ti500
512MB DDR
DVD Spelertje
24X brandertje (lite-on, maybe a plex)
Leuke 19" monitor (iiyama, of check die coole platte samsung die nu bij lidl komt/is)
2 30 gb 7200rpm schijfjes in raid
Een shitload randapparatuur :)

Das ongeveer wat je voor dat geld kunt kopen...

Voor 5000 piek bij vobis KRIJG je dus ongeveer wat je voor 3000 gulden beter kunt krijgen...
Maar goed als je veel onderdelen bij vobis kunt kopen, doe je best.. maar er vanuit gaande dat ze gem. 25% duurder zijn dan bij goede computerzaak kun je PC's bouwen en ze met 10% verlies verkopen en nog 15% winst maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-05 21:17

Koelkasten

har har koelkast op je knar

de garantie bij vobis is zo lekker :r

nee als er iets verot is geven ze geen thuis omruilen doen ze niet aan en van klantvriendelijkheid weten ze dan ook niks meer

Mobo was na 14 maanden helemaal afgefikt cpu meegenomen in zijn val maare toen deed ik nog niks aan overklocking zooi of modden deed niet eens de case open of dicht :? ?

*waarom ding ook verot is gegaan blijft een raatsel >:)

Sommige mensen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vobis PC's zijn op zich niet zo slecht, maar:

- de componentenmix van de basis systemen (uit de folders) is meestal niet echt top
- ik weet niet in hoeverre je daar zelf nog vanalles aan kunt vervangen

mijn ervaring met de service van vobis is :
- ruk als het om complete systemen gaat
- okeej als het om losse dingen (printers, monitoren, ...) gaat

mijn ervaring met de systemen zelf:
- heb de laatste tijd geen vobis systemen meer onder handen gehad, maar een tijdje terug (1 tot 6 jaar) waren ze vaak erg slecht geassembleerd/geleverd.

voorbeelden:
- losse kaarten (enkele keren, geen schroefjes!! dondert je VGA eruit als je je monitor inplugt!)
- tweedehands/demo monitor geleverd (echt waar!)
- 16MB RAM leveren, vier voetjes volzetten met 4MB (een normale leverancier doet dan 2 x 8 en laat 2 vrij)
- geen goede handleidingen, vobis boekje = summier en geen boekjes bij de diverse onderdelen -> moet je alsnog surfen om jumperinstellingen te vinden bijvoorbeeld
en ga zo maar door...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Ik werk bij Asus Holland, en we hadden vorige week kapotte motherboards gekregen ter reperatie van Vobis, en het leek als of die gasten ze gewoon in de doos hebben gesmeten. Goed, ze zijn kapot maar zijn nog steeds van de klanten die er vertrouwen in hebben dat hun kapotte spul goed en degelijk op transport worden gesteld. Dus niet! Bv Bas en Norrod computres die verpakken het goed, maar Vobis...moraal van dit verhaal, als iets kapot gaat en je hebt het bij Vobis gekocht, ga er maar vanuit dat het nog steeds kapot is als je het terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 22:46

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op donderdag 01 november 2001 22:09 schreef limoentje het volgende:

voorbeelden:
- losse kaarten (enkele keren, geen schroefjes!! dondert je VGA eruit als je je monitor inplugt!)
- tweedehands/demo monitor geleverd (echt waar!)
- 16MB RAM leveren, vier voetjes volzetten met 4MB (een normale leverancier doet dan 2 x 8 en laat 2 vrij)
- geen goede handleidingen, vobis boekje = summier en geen boekjes bij de diverse onderdelen -> moet je alsnog surfen om jumperinstellingen te vinden bijvoorbeeld
en ga zo maar door...
Best wel een oud voorbeeld he? :P :+

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 22:10 schreef The Emperor het volgende:
Bas
met snoepjes? :D

maarz, sja slecht altijd niet, ze zijn te duur, maar voor de n00b zal het vast een goeie winkel zijn hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Laatst online: 11:24

AMDFreak

Intel is zo..

Ik heb hier nog een AMD200 van Highscreen.. werkt prima (4 jaar oud ofsow)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Op donderdag 01 november 2001 22:19 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

met snoepjes? :D

maarz, sja slecht altijd niet, ze zijn te duur, maar voor de n00b zal het vast een goeie winkel zijn hoor :)
Ik denk ook wel dat het voor de normale gebruiker geen onaardige zaak is. Daar kunnen ze "goedkoop" aan een P4-2ghz komen :) (verdere specs doen er niet toe, het gaat erom dat het een P4-2 ghz is voor dit soort mensen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiGNe
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-03 02:44

SiGNe

Ook hoi!

Ik heb m'n geluidskaart (Terratec X-Fire 1024) bij de vobis gekocht.
Als ik het onder rembours had besteld bij de goedkoopste winkel volgens de pricewatch was ik net 3 piek goedkoper uit.
Vobis zat redelijk in de buurt dus was dat makkelijker.
Geluidskaartje gaat ook meestal niet zoveel mis mee.
Een moederbord, geheugen of processor zou ik er niet kopen in elk geval.

Niet?
[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31392

Vobis is franchise, dwz dat er af en toe verschillen zitten in de assortimenten...

Misschien dat je bij zo'n Vobis Megastore wel veel losse componenten kunt kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romio
  • Laatst online: 30-10-2020
Mijn ervaring bij Vobis. :r
PC gekocht (veel te veel voor betaald) Moest de volgende keer terug omdat ze vergeten waren om de kabels van de diskdrive en de cd-rom drive er in te drukken (Ok ik wist toen nog niets van pc's) Ze zeiden mij dat ik genoeg mogelijkheden had om de pc uit te breiden maar dat was dus niet zo ik had maar 1 pci slot terwijl alles op de moederbord zat. Slechte software, geen partities terwijl ik het heb gevraagd en een stal boxen en muis die niet goed waren.
In ander woorden ik ga nooit meer naar die winkel.

Mijn speelgoed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38828

Topicstarter
toch nog ff een concreet vraagje: als je nu die AMD 1.4 op een asus bord hebt draaien, wil dat dan altijd zeggen dat dat bord ook op 266 draait? Of werkt dat ding ook op een oud bordje wat die 266 nog niet aan kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-04 17:47

GeBas

--

Je moet gewoon zorgen dat je bij een franschice Vobis (o.a. Zwolle) terrecht kan. Die jongens weten wel van hoe en wat.

enne de garantie in zwolle is goed, zijn daar erg makkelijk.

Uhh nee, ik ben geen klant van vobis en bouw mijn eigen PC's
Beetje vertrouwen kan geen kwaad.

Zorg er gewoon voor dat een verkoper daar tijd voor je heeft!!!

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2013

Op donderdag 01 november 2001 22:10 schreef The Emperor het volgende:
Ik werk bij Asus Holland
Meen je dat? Heb je daar ook een telefoonummer van?

Ik mail me al maanden rot omdat mijn chipsetfan na 2 maaanden in de soep draaide!!

Zou je misschien een adres kunnen geven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24259

ik heb mijn computer ook bij vobis vandaan, eerst wel wat problemen gehad maar dat hebben ze netjes opgelost. Zat een fabrieksfout in mijn voodoo 5, omgewisseld voor een GF2 gts en nieuw geheugen erin gedaan (2x64mb terwijl ik 1x128mb gevraagd had).

Nu kom ik er nooit meer, waarom zou ik. Mijn pa wou extra geheugen in zijn (ook vobis) computer, 128 mb was daar bijna 2x zo duur (was in mei).

Als je weet wat je koopt kunnen ze niet veel fout aan doen lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Ja, Vobis is altijd slecht.

Ze kunnen je nog met de prijs van lege cd-doosjes oplichten.

Service is slecht.

Je weet nooit of je krijgt wat je besteld hebt. Ze kunnen maar zo een andere HD erin doen (een slechte natuurlijk) ander geheugen (pc 1600, want dat zie je toch niet). Budgetbordje of een die ze ergens anders uitgebouwd hebben omdat die daar 'wat probleempjes met de andere hardware gaf'...Te kleine koeler. Slechte voeding (die zijn toch allemaal hetzelfde) :r

Het is een winnend lot uit de loterij als je wat goeds krijgt.

Bovendien zijn ze gewoon hardstikke duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Ik heb vroeger best goede ervaringen met Vobis gehad hoor.

Pentium 100 PC heeft vele uren gemaakt
Kapotte harddisk werd aan huis vervangen, geïnstalleerd en gepartitioneerd. Deze harddisk was zelfs iets sneller dan het oude model.

Nadelen:
Vobis is vooral voor de beginnende tot gemiddelde gebruiker. Je krijgt vanuit het oogpunt van de tweaker veel te weinig systeeminfo. (voorbeeld: 40 GB Harddisk - Hoe snel?, welk merk?, hoeveel cache?) Ook zijn ze een beetje aan de dure kant, maar dat zijn meer winkels.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26914

Niet altijd slecht, maar nooit goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op donderdag 01 november 2001 22:16 schreef bazs2000 het volgende:

[..]

Best wel een oud voorbeeld he? :P :+
dat maakt niet uit, het gaat erom dat duidelijk wordt dat naar mijn mening deze winkelketen al meerdere jaren bezig is met slecht afgeleverd werk...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38964

Eeeuuuhhhmmmm vriend:
Check mijn specs onderin. Hier leg je op dit moment 5000 piek neer. En deze pc komt bij zaak vandaan die je mag vergelijken met Informatique. Dus ik denk niet dat je die pc die jij beschrijft voor 4400 piek kan kopen.

Maar goed dat even ter zijde.

Naar mij mening heeft Vobis een imago probleem, bied een slechte service en is duur. Maar goed voor een PC prive project zou ik zeggen: Als je gewoon zorgt dat je krijgt waar je om gevraagt heb, dan is het wel ok. (makkelijker gezegt dan gedaan) Hardware is hardware. Een Asus moederbord die bij Vobis koopt is exact dezelfde als bij welk ander bedrijf ook. Tenminste...als je het zelf in elkaar zet, want die gasten gaan niet echt zuinig met de harware om (en dan druk ik mij nog zacht uit). Dus als het ff kan losse onderderdelen kopen (Zorgen dat alle dozen netjes dicht zitten en de inhoud goed verpakt zit, anders gelijk weer terug geven, want dan heb je geen nieuwe onderdelen gekregen) Je kan alleen minder krijgen omdat ze duurder zijn.
Mijn advies: Als je ergens anders je pc mag kopen, zou ik hem maar ergens anders halen.

Sorry als ik iemand op de tenen trap, maar dit is nu eenmaal mijn mening.
Op donderdag 01 november 2001 21:54 schreef DKtje het volgende:

[..]

Weet je wat ik zou doen.. bij vobis onderdelen inslaan voor 5000 piek voor leuke basis-pc'tjes, daar 2 pc's van bouwen, pc's voor 2200 piek (=4400 piek) verkopen, lukt makkelijk, ibazar of prikborden ofzow.. weet je wat je tegenwoordig met 4400 piek kan kopen? ik geef je een idee

Leuke kast
Mobo + Athlon 1800+
GeForce 3 ti500
512MB DDR
DVD Spelertje
24X brandertje (lite-on, maybe a plex)
Leuke 19" monitor (iiyama, of check die coole platte samsung die nu bij lidl komt/is)
2 30 gb 7200rpm schijfjes in raid
Een shitload randapparatuur :)

Das ongeveer wat je voor dat geld kunt kopen...

Voor 5000 piek bij vobis KRIJG je dus ongeveer wat je voor 3000 gulden beter kunt krijgen...
Maar goed als je veel onderdelen bij vobis kunt kopen, doe je best.. maar er vanuit gaande dat ze gem. 25% duurder zijn dan bij goede computerzaak kun je PC's bouwen en ze met 10% verlies verkopen en nog 15% winst maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre21
  • Laatst online: 11-03 23:32

Andre21

Inmiddels 39....

Ik heb zelf bijna 4 jaar part-time bij Vobis gewerkt.
Ik weet dat het niet altijd is wat het zou moeten zijn, maar ik vind dat hier toch wel lichtelijk overdreven word.
Nu is het ook zo denk ik dat de meesten hier best wel hoge eisen aan hun systeem stellen, en niet een of andere leek zijn op dit gebied.
Vobis is daarentegen nog altijd meer op de 'leek'-klant gericht, en daar zijn de pc's en de service uitstekend voor geschikt.
Ook de meer 'tweakende' personen kunnen goed bij Vobis terecht. Ze weten meestal toch wel wat ze willen hebben, en als het er niet is, dan kan het in 99% van de gevallen wel besteld worden. Tenminste..dat was bij ons zo..

Blender....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7834

Waarschijnlijk omdat ik tot de wat minder gevorderde Tweakers behoor, maar ik ben het eigenlijk wel met Andre21 eens. Ik heb niet zulke slechte ervaringen met Vobis.

Mijn pc heb ik destijds (2 jaar terug) samen laten stellen, en okee, nu zou ik een ander moederbord hebben gekozen, maar verder was ik niet erg ontevreden over de service hoor.
Voorbeeld: isdn-kaartje kaduuk (ws zelf gesloopt :o), ik er heen, kreeg zo een nieuwe mee. Ik hoefde geen Works als software erbij en er ging geld af (waarvan ik later weer hoorde dat dat niet mocht, maar je moet dus net ff de goeie Vobismedewerker hebben ;) - toen stond het al op de offerte :P)
Er zat een standaard muis bij, dus daar trok ik mn wenkbrauwen bij op: zo'n systeem en dan zo'n muis? Kreeg er dus wel een andere voor.

't Zijn maar kleine dingetjes bij elkaar, en okee, dr waren ook dingen die ik iets minder vond, maar dat los ik zelf dan wel weer op. Dus ik denk dat het nogal erg afhankelijk is van de Vobisvestiging en dat niet overal alle medewerkers alles 'er in rammen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27176

Tja Vobis...

Zelf kom ik er ook als ik standaard onderdelen nodig heb zoals een muis of misschien een videokaart. In ieder geval een standaard onderdeel wat bij een grote fabrikant vandaan komt en gesealt in een doosje zit. Zolang ze er niet met hun vingers aangezeten hebben koop ik 't wel.

Een PC zou ik er niet zo snel kopen.
Punt 1: ik bouw ze altijd zelf. (ook ivm de redenen bij 2)
Punt 2: er staat 99 van de 100x wel een ontevreden klant in de winkel die problemen heeft met zijn vobis PC. Nu zou dat nog niet zoveel uitmaken als die klant dan normaal geholpen werd maar ik zie de verkopers dan altijd klaarstaan met smoesjes en dingen op de klant afschuiven. Dat zal natuurlijk niet voor iedere verkoper / filiaal gelden maar het geeft mij een slecht gevoel over het vobis product. Dan neem ik mijn geld liever ergens anders heen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Dat probleem bij de reparatiebalie van Vobis ligt aan twee kanten: de meeste mensen daar zijn n00b, maar de meeste klanten ook.
veel mensen komen daar van "Ik was de hdd aan't opruimen en nu doet Windows het niet meer"

Bij Vobis weten ze soms ook niet wat garantie is:
Toen ik nog nix van PC's wist, ging scandisk eens zeuren dat er iets fout met de hdd was. Niet te fixen dus. Format zou het moeten oplossen, maar wist ik veel. Wij naar vobis: Kunnen jullie er ff naar kijken, hdd werkt niet zoals het moet.
Die vent neemt het systeem in (wel onder garantie), vraag ik: Als die disk echt kapot is, hoe zit het dan?
verkoper: Dan zult u een nieuwe moeten betalen...

Wat zou garantie betekenen?

Of de Epson Stylus 800+ destijds:
"Dat is een hele goede printer meneer"
"Is er echt nooit een probleem mee dan"
"Nee, kijkt u maar, echt helemaal nix mis mee. Reparatieafdeling staat er vol mee. Goede printer"

Kom je na 3 maand met dat ding aanzetten: "Als de printkop kapot is valt het niet onder garantie.
Haal je em op: Printkop defect, garantie.

De een weet daar niet wat de ander afspreekt en garantie snappen ze niet |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drama
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11-2024
De Fobis, Om te :r zo erg is het bij die winkel bij mij in de buurt.

Laatste en tevens ook de enigste keer ben ik daar naar binnen gestapt voor wat info over de Duron 850 voor een bekende van mij...

Wat denk je een jochie van krap 15 jaar staat mij daar te verkondigen dat de Duron 850 k*t, kl*te en aslechter dan de Celeron 750 was :?
Oftewel je raad het al verstand van zaken nope!

Ben ik naar de eigenaar van dat bedrijf gegaan om te vragen of er ook personeel was die verstand had van computers.
Nou hij beweerde dat hij er verstand van had, maar toen ik vroeg of hij nog een HQ-08 A-Open serverkast had, sloeg hij ook dicht

dus..

ik ga er nooit meer heen...
om te :r :r en nog eens :r

\0/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rambo-2001
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

dat met garantie is wel bij meer bedrijven zo zelfs hier in hengelo denken ze dat als iets onder garantie valt je er geld voor kunt vragen als blijkt dat het produkt wel werkt.
wat totale onzin is naar mijn mening het woord garantie is in mijn ogen iets kopen en minimaal het eerste jaar niet hoeven te betalen als er iets mis is met het product.
met kleine uitzonderingen daarop.

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Denk ook hier eens aan:

Als Vobis wel een goede service zou hebben en de medewerkers wel verstand van zaken zouden hebben en de medewerkers wel goed met de apperatuur omgingen. Hoe komt het dan dat Vobis zo'n slechte naam heeft?!?!?

Ik ben idd iemand die hoge eisen steld aan m'n computer, maar dit heeft daar weinig mee te maken.

Als ik een bedrijf uitzoek om m'n pc bij te kopen, dan wil ik maar een paar dingen weten namelijk:

-Professionele mensen
-Weten waar ze het over hebben
-Goede service
-Garantie voorwaarden
-Prijzen

Das toch niet zo vreemd?
Tevens wil ik vertrouwen hebben in het bedrijf.
Als ik overal hoor dat er problemen zijn rondom zaken met Vobis, dan ga ik daar m'n pc niet halen. 5000 piek is en blijft een hoop geld.

Uiteraard kan je niet iedereen over een kam scheren, dus er zullen best vestigingen en medewerkers zijn die wel alle goede eigenschappen hebben, maar hoe weet ik dat die vestiging waar ik die pc wil kopen nou juist die goede vestiging is? Niet? Alleen van een aantal mensen die hun pc daar gekocht hebben. Die gebruik je dan als referentie.

Goed, ieder zo zijn eigen mening en zo zijn eigen keuzes, maar ik zal mijn pc niet bij Vobis kopen.

Feel free to react.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik was gisteren nog bij de Vobis (gewoon toevallig, om rond te kijken), en ik keek daar even bij de reparatie afdeling (staat in Nijmegen nu midden in de winkel). Wat was dat een zooitje zeg. Als ik mijn PC daar had zien liggen :(, daar werd echt slecht mee omgegaan.

Voor de gein ook een keer gevraagd naar een computer (zelf samenstellen). Leveren alleen een of ander B-merk moederbord (geloof MSI)(geen flame tegen iedereen die een MSI heeft, maar die OEMborden zijn echt om te :r :r :r )
kon geen Asus ingezet worden, ook hdd kon kiezen uit Quantum en Maxtor (maar meneer, ik wil een beetje kwaliteit schijven. Seagate of Western Digital - Die kunnen we niet leveren :? )

En echt veel verstand hebben ze er niet van. Ik koop er af en toe wel eens wat (vooral kleinere dingen van een paar tientjes) maar niets groots, koop ik liever bij een 'echte' winkel die mij garantie kan leveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 november 2001 09:23 schreef Silverlinx het volgende:
Eeeuuuhhhmmmm vriend:
Check mijn specs onderin. Hier leg je op dit moment 5000 piek neer. En deze pc komt bij zaak vandaan die je mag vergelijken met Informatique. Dus ik denk niet dat je die pc die jij beschrijft voor 4400 piek kan kopen.
Eerst DIT bij Gistron:

AMD Athlon XP 1800+/1.53 GHz/266 Mhz - 649,00
2 X 256 MB DDR/266 PC2100 Infineon CAS2 - 258,00
ECS K7S5A + LAN ATX/Socket A/266FSB - 189,00
Pioneer DVD-116T tray IDE/B/16/40 - 219,00
Creative Audigy Player retail - 235,00
LiteOn 24X "Smart Burn" retail - 309,00
Iiyama MA-901U 19"/96kHz/TCO99 - 999,00
10/100 Mbt Ethernet RTL8139C PCI/R - 25,00
61,47 GB / 7.200 Maxtor 5T060H6 - 459,00
--= Totaal inclusief BTW: 3.342,00 =--

Dan komt daar nog een leuk vid.kaartje van ASCII bij

Hercules 3D Prophet III Ti500 TV-out - 919,00

---
Totaal: fl. 4261,00

Dus het kan ja :) je hebt zelfs nog wat geld over, voor 4500 piek kan het ook met een mobo met raid en 2X40GiG hdd
O ja en als gamer zijnde kun je ook wel een GeForce3 ti200 nemen (en oc'en zodat hij nog maar 5% langzamer is dan ti500) en dan nog voor de 450 piek die we dan overhebben binnen de 4400 piek kun je een leuk geluidssetje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 november 2001 15:02 schreef terw_dan het volgende:
Ik was gisteren nog bij de Vobis (gewoon toevallig, om rond te kijken), en ik keek daar even bij de reparatie afdeling (staat in Nijmegen nu midden in de winkel). Wat was dat een zooitje zeg. Als ik mijn PC daar had zien liggen :(, daar werd echt slecht mee omgegaan.

Voor de gein ook een keer gevraagd naar een computer (zelf samenstellen). Leveren alleen een of ander B-merk moederbord (geloof MSI)(geen flame tegen iedereen die een MSI heeft, maar die OEMborden zijn echt om te :r :r :r )
kon geen Asus ingezet worden, ook hdd kon kiezen uit Quantum en Maxtor (maar meneer, ik wil een beetje kwaliteit schijven. Seagate of Western Digital - Die kunnen we niet leveren :? )

En echt veel verstand hebben ze er niet van. Ik koop er af en toe wel eens wat (vooral kleinere dingen van een paar tientjes) maar niets groots, koop ik liever bij een 'echte' winkel die mij garantie kan leveren!
MSI?? das toch hardstikke A-merk?? hoort toch ongeveer bij de belangrijkste A-Merken ter wereld?? Echte OEM borden (fabrikanten die zelfde borden retail als OEM leveren) dat zijn GIGAbitjes en ECSjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-05 07:19
Vobis Apeldoorn,

KOOP ER NOOOIT EEN COMPUTER. Wij hebben er ooit lang lang geleden toen ik nog klein was een "P120" à 6000 gulden gekocht. Toen een heel realistische prijs, alleen jammer dat ze ons opscheepten met een P90 :((dat we vonden later uit toen we wat meer verstand van compu's kregen). Wij terug naar Vobis met de P90 met de eis dat we de P120 wilden, kregen 3 weken later precies dezelfde P90 terug. We hebben nooit de moeite meer genomen om alles alsnog recht te zetten.
Ze zijn niet voor rede vatbaar en behandelen hun klanten als stront bovendien hebben ze weinig verstand van compu's.

Ik raad je aan om lekker naar de Memo of de Funprice te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok goed:

Waar is je Kast?
Waar is je zogenaamde shitload of randapperatuur? (Muis, toetsenbord, printer, speakers! Overdreven randapps: Scanner, webcam, etc.)
Neem dat allemaal mee en je komt wel aan de 5000 piek (Met gemak)

Maar goed, DKtje. Laten we dit verder staken, is een beetje off-topic. En ik wil hier ook geen bonje mee creeren. Het gaat erom of het verstandig is om bij Vobis je pc aan te schaffen.
Op vrijdag 02 november 2001 15:02 schreef DKtje het volgende:

[..]

Eerst DIT bij Gistron:

AMD Athlon XP 1800+/1.53 GHz/266 Mhz - 649,00
2 X 256 MB DDR/266 PC2100 Infineon CAS2 - 258,00
ECS K7S5A + LAN ATX/Socket A/266FSB - 189,00
Pioneer DVD-116T tray IDE/B/16/40 - 219,00
Creative Audigy Player retail - 235,00
LiteOn 24X "Smart Burn" retail - 309,00
Iiyama MA-901U 19"/96kHz/TCO99 - 999,00
10/100 Mbt Ethernet RTL8139C PCI/R - 25,00
61,47 GB / 7.200 Maxtor 5T060H6 - 459,00
--= Totaal inclusief BTW: 3.342,00 =--

Dan komt daar nog een leuk vid.kaartje van ASCII bij

Hercules 3D Prophet III Ti500 TV-out - 919,00

---
Totaal: fl. 4261,00

Dus het kan ja :) je hebt zelfs nog wat geld over, voor 4500 piek kan het ook met een mobo met raid en 2X40GiG hdd
O ja en als gamer zijnde kun je ook wel een GeForce3 ti200 nemen (en oc'en zodat hij nog maar 5% langzamer is dan ti500) en dan nog voor de 450 piek die we dan overhebben binnen de 4400 piek kun je een leuk geluidssetje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-05 07:23

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Als ze ooit een goede deal zouden hebben zou ik er wat kopen. Dus ik koop er nooit wat. Veel te duur.

Ik en wat collegas gaan wel eens tussen de middag naar de Vobis toe om wat van die verkopers aftezeiken. Errug leuk, want als je wat vraagt over bijv. een scanner gaan ze alleen het papiertje voor lezen waar de prijs en wat vage specs opstaan.

Duuuuuuuuuuuuus niet doen, voor hetzelfde geld kan je bij een andere zaak (Gistron/Exile) veel betere spullen halen.

XBL: theArthurrrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14537

Zelf heb ik met Hardware goede ervaringen met Vobis. Laatst heb ik er nog een Maxtor 40 GB 7200rpm gekocht. Voor technisch advies kun je je beter tot GoT of een hardware winkel richten.

Maar opzich is het een goede winkel om je hardware vandaan te halen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12348

De standaard pc's van Vobis zijn niet veel bijzonders:

alle componenten misschien op de monitor na, zijn 2e keus componenten. Maar als je de mogelijkheid krijgt om losse onderdelen te bestellen (moet volgens mij kunnen, want ze verkopen losse geluidskaarten, videokaarten tec) dan kan je best een goede pc samenstellen, alleen kost dit meer dan bij een andere winkel.

Over service weet ik niet, want ik koop er nooit wat op mijn Terratec geluidskaartje na dan en daar ben ik tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:10
Uhm.. jah.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-06 01:14
de scanner die ik wilde kopen stond in de pricewatch voor f235. Ik ging toch ook maar ff kijken bij de vobis om te kijken tussen de verschillen tussen de scanners (kijken en niet kopen natuurlijk :D). Als ik de verzendkosten van de pricewatch winkel er bij optelde was ik bij de vobis een piek goedkoper uit. Kon hem gelijk meenemen, in tegenstelling tot de winkel in de pricewatch: 2 weken levertijd....
vobis is niet altijd zo slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11029

Op donderdag 01 november 2001 23:14 schreef mbitnl het volgende:

[..]

Ik mail me al maanden rot omdat mijn chipsetfan na 2 maaanden in de soep draaide!!

Je kan van mij het tel nr krijgen ,maar je hebt er niks aan, we nemen niks van parteculieren aan, alleen bedrijven zoals Vobis....btw, Asus zit in Emmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 29-05 23:58
Op vrijdag 02 november 2001 15:04 schreef DKtje het volgende:

[..]

MSI?? das toch hardstikke A-merk?? hoort toch ongeveer bij de belangrijkste A-Merken ter wereld?? Echte OEM borden (fabrikanten die zelfde borden retail als OEM leveren) dat zijn GIGAbitjes en ECSjes!
MSI heeft wel degelijk OEM borden geleverd. Ik weet niet of ze dat nu nog doen. De kwaliteit van deze planken was ook gewoon de kwaliteit van een B-merk. Snelheid was matigjes, layout was bagger (veel problemen met aansluiten van kabels enzo) en de stabiliteit liet ook te wensen over.

De huidige planken van MSI zijn stukken beter (heb er zelf ook eentje :)) Lekker stabiel, snel en de layout is al stukken beter als van die OEM rommel!

Als je bezuinigd op je PC, dan krijg je nou eenmaal wat minder kwaliteit. Da's een keuze. Maar met 5000 pieken, hoef je niet echt goed op te letten op prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Laatst online: 01-06 22:22
Mijn ervaringen met Vobis:

1 week na aanschaf van computer kon die terug. Processor was brak |:(
2 Maanden later vliegt mn voeding letterlijk in de fik. Moest ik em weer terugbrengen om de voeding te laten vervangen.
3 Vlak voor het vervallen van de garantie (gelukkig) ging mn mobo ineens kaduuk: gelukkig gewoon een nieuwe gehad, wel een week pc kwijt |:(
4 Een maand ofzo later: weer voeding verrot. geen garantie meer |:( dus zelf maar ff bij pcl een losse voeding gehaald die het nu gelukkig nog steeds goed doet :))
5 Buiten de garantie waren mn 2 seriele poorten op mn mobo brak: nu zit er zon leuk isa-serieel kaartje in (seriele casema modem :r)...

Mijn conclusie: Vobis zuigt zwaar!!!

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 4629

Mja .. mijn huidige geluidskaart komt van Vobis af. En waarom ook niet. Hij was daar goedkoper dan elders.

Als je een los onderdeel wilt hebben, dan zie ik niet in waarom je het niet daar zou halen als de prijs goed is. Complete machines zou ik never daar halen overigens. Ik heb meer verstand van PC's dan alle verkopers van Vobis uit Zuid-Nederlands samen :{

Mocht je er eens binnenwandelen en een gesprek overhoren tussen verkoper en klant .. dan moet je echt 9 van de 10 keer op je lip bijten om niet de verkoper eens ff goed de waarheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Op vrijdag 02 november 2001 15:26 schreef Silverlinx het volgende:
Ok goed:

Waar is je Kast?
Waar is je zogenaamde shitload of randapperatuur? (Muis, toetsenbord, printer, speakers! Overdreven randapps: Scanner, webcam, etc.)
Neem dat allemaal mee en je komt wel aan de 5000 piek (Met gemak)

Maar goed, DKtje. Laten we dit verder staken, is een beetje off-topic. En ik wil hier ook geen bonje mee creeren. Het gaat erom of het verstandig is om bij Vobis je pc aan te schaffen.
[..]
neej maar dat systeem wat jij beschreef dat je had heb je het ook niet over randapperatuur.. en ik wil hier geen bonje mee maken, ik vind het juist leuk.. en af een toe beetje offtopic mag toch wel.. Het is wel een boeiende discussie.. ps: voor dit systeem ging ik dus uit van jou systeem wat je noemde. daar stond weinig randapparatuur bij.. ik ben beniewd of jij dat ook wel bij die 4400 piek had inbegrepen. Kast idd. vergeten, kom je ongeveer op 4400 piek.. En zoals je ziet is dit systeem sneller dan het door jou beschreven systeem. Dus ik zei al dat je voor bijv. een Athlon XP 1600+ en een GeForce2 TI binnen de 4400 gulden best wel een muis, toetsenbord en speakers erin krijgt. Een printer wordt krapan. Van beetje HQ randapps uitgaande (MS tobo, MS/logitech muisje, surround speakertjes.) Dus jou prijs is, als je er randapparatuur bij hebt zeker geen naaiprijs hoor... Maar ik denk dat je er meer voor kunt krijgen (maar niet veel meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Laatst online: 10:54
Op vrijdag 02 november 2001 11:14 schreef rambo-2001 het volgende:
dat met garantie is wel bij meer bedrijven zo zelfs hier in hengelo denken ze dat als iets onder garantie valt je er geld voor kunt vragen als blijkt dat het produkt wel werkt.
wat totale onzin is naar mijn mening het woord garantie is in mijn ogen iets kopen en minimaal het eerste jaar niet hoeven te betalen als er iets mis is met het product.
met kleine uitzonderingen daarop.
Hey ik woon ook in Hengelo! Laat ik nou net effe morgen ofzo een verlengdraadje willen halen voor men PS/2 muis (zie topic [topic=317251/1/25] , zouden ze die hebben daar (Marskant he :) )

Dat soort goedkoop spul kan toch wel bij Vobis, of zitten ze je daar ook voor 5 piek op te lichten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14365

Mijn ervaring met Vobis is bar slecht, ik zal maar niet vertelen waarom allemaal..

Vobis is volgens echt een winkel voor de simpele computergebruiken, die vragen stellen zoals: 'kun je er ook mee emailen?'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30829

Op vrijdag 02 november 2001 09:23 schreef Silverlinx het volgende:
Eeeuuuhhhmmmm vriend:
Zeker wel hoor! 4400,- klopt wel ongeveer.
Check mijn sig, ben ook voor 2000,- klaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabriel-LG
  • Laatst online: 30-05 22:33
Als je hem echt bij de Vobis MOET kopen laat hem dan alstjeblieft daar niet inelkaar zetten (zorg liever dat ze de verpakkingen niet eens openmaken) ik heb een vriend die daar ook zijn PC inelkaar had laten zetten komt hij later bij me dat het systeem steeds vast liep, wat bleek, het plastic lipje van de CPU-koeler aansluiting was afgebroken en de CPUfan zat er verkeerd-om in |:( en de casefan stond stil (niet aangesloten)... Weer een ontevreden koper erbij :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

hardware is hardware.. en als je goed oplet wat je koopt dan is er niks aan de hand..

het enig probleem is dat persoon je niet helpt... maar naait.. als je der iets koopt.. en de service is echt een lachertje..

ja ik spreek uit ervaring..

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marsian
  • Laatst online: 06-03 16:32
tja, je kan natuurlijk nie verwachten dat er echte vaklui rondlopen. Iemand met echt goede kennis gaat natuurlijk niet in een winkel staan!!

Maar ze zijn met hun compu's lang niet de goedkoopste!! Kijk wat verder bij hun grootste concurenten en je vind wel wat leuks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 17190

om ff antwoord op de topic te geven:

de eerste compu die ik kocht was een vobis, en 't was een ellende met de harde schijf (2x verrot): toen kwam er een maxtor in... en heb ik geen problemen meer gehad, ik koop nu dus uit voorzorg geen vobis meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-04 19:04
Ik heb er ooit een P200 gekocht voor mijn vader en die draait nog altijd probleemloos. Dat is al een jaar of 4 denk ik. Een snelheidsmonster is het niet, maar voor wat hij er mee doet (tekstverwerken, internet en email) is het nog altijd prima. Net voor afloop van de garantie is de monitor kapot gegaan. Die is zonder morren vervangen door een nieuwe, afgezien daarvan geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

Voor een Winkel à la concurent van Dixons en Dynabyte vind ik dat Vobis er nog wel goed vanaf komt

Het enige Vobis systeem wat ik van binnen heb gezien staat nu bij m'n zus, zit een heel vaag moederbord in dat na reboot alleen maar zwart beeld geeft, dat hoorde zo volgens Vobis (altijd al zo geweest)

en die oude Highscreen kasten (AT met groene Energy knop) daar horen geen schroefjes in de insteekkaarten, daar hoort zo'n oranje plastic stukkie op.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 13 november 2001 18:52 schreef dreeke het volgende:
en die oude Highscreen kasten (AT met groene Energy knop) daar horen geen schroefjes in de insteekkaarten, daar hoort zo'n oranje plastic stukkie op.
mijn server! :D

met snel de vobis badge eraf gehaald, en een echte onvervalste t.net badge erop *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35689

Op donderdag 01 november 2001 23:14 schreef mbitnl het volgende:

[..]

is denk ik normaal bij asus da je maar kan mailen tot je een ons weegt maar meer als zo een debiele auto mail kan je krijgen meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
had een Celly 266 in reperatie hier

Zat een moederbord is van MSI...oke dat is logisch...ga dus naar www.msi.com zoek erop...kon um niet vinden...oke...weekje later...kijk ik nog eens maar dan op www.msi.de
Hey daar stond ie! wow...die was 1 maand ofzow op de handel. en geen biosupdates helemaal NOPES....Voor complete systemen....Vraag een Tweaker ofzow om er 1 in elkaar te laten zetten! Bouw vanaf nu alleen nog maar zelf gemaakt systemen...tenzij ik um krijg >:)

maar Vobis zuigt gewoon in complete systemen en ook in service!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painxiom
  • Laatst online: 15-03-2024
ik draai hier op een vobis systeempje, enne moet zeggen geen klachten, een keer probleempje gehad, maar werd makkelijk opgelost zonder gezeur(windows i/d soep gelopen)

dus waarom niet, maarre neem geen standaard gigabyte moederbordje, zijn rete onstabiel :r

I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©

Pagina: 1