Ik zie meerdere topics over de vraag of het mogelijk is om Windows naast Linux te draaien (of omgekeerd). Dat het mogelijk is weet ik, maar hoe?! Op m'n HD heb ik een leuk partitietje van 15Gb over waar ik niks mee doe. Tijd voor Linux Redhat 7.2. Tijdens de installatie vraagt-ie of ik de zaak manual wil partitioneren. Ja dus. Disk Druid. Dan krijg ik leuk een lay-out van m'n HD. Maar wat dan? Ik ben bang dat ik de zaak om zeep help als ik m'n huidige boot sloop.
Ik heb helaas geen plaatje bij de hand van m'n layout, maar het komt ongeveer op het volgende neer:
c: win98se, fat
f: win2k, ntfs
g: data, fat32
h: linux?
Met die Disk Druid kan ik tijdens de installatie m'n h: partitie (/hda6 ofzo) selecteren en dan vraagt-ie om een mount-point enzo. Als ik dan / selecteer dan is het niet goed.
Eeehm, kortom: hoe moet dit precies zonder m'n Windows systeem om zeep te helpen?
Ik heb helaas geen plaatje bij de hand van m'n layout, maar het komt ongeveer op het volgende neer:
c: win98se, fat
f: win2k, ntfs
g: data, fat32
h: linux?
Met die Disk Druid kan ik tijdens de installatie m'n h: partitie (/hda6 ofzo) selecteren en dan vraagt-ie om een mount-point enzo. Als ik dan / selecteer dan is het niet goed.
Eeehm, kortom: hoe moet dit precies zonder m'n Windows systeem om zeep te helpen?
[ specs ] [ Tweaker gallery ]