kan files op winme pc niet benaderen met win2000pc

Pagina: 1
Acties:

• Sperminator
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-08 00:07
Ik heb een heel vreemd probleem en ik heb ook gezocht naar een al bestaande topic maar kan die niet vinden.

Op mijn laptop(win2000) kan ik wel mijn pc(win98) zien. Maar zodra ik dubbelklik komt er na een tijdje de error message "There are currently no logon servers available to service the logon request."

Erg vreemd hiervoor heeft hij het gewoon altijd gedaan.
En ik kan trouwens wel bij de files van de win2000 pc vanuit de winme pc.

Ze zitten trouwens wel in verschillende werkgroepen. De win2000 pc zit ingelogd op het Tu/e domein en de ander(winme)gewoon in de werkgroep "mshome".

Please help, en bij voorbaat erg veel dank!!!!

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
komen de netmasken van de ipadressen overeen? Als je dus de x in 192.168.0.x varieert moet je netmask 255.255.255.0 zijn. Als je de x in 192.168.x.x varieert moet je netmask 255.255.0.0 zijn. Groter dan dit is overkill. Houd dus je netmasken in de gaten. En als het kan: vaste IP's, dan kun je tenminste altijd zien wat er fout ging.

xen

• Sperminator
Eh ja bedankt voor je reactie.
Nou ik heb internet connection sharing aan staan.
Dus de win2000 pc krijgt automatisch een ip toegewezen.
Dan heb ik denk ik ook niks te maken met die subnetmasks
of toch wel?

Let op een vallende xbox kan ernstige lichamelijk letsel tot gevolg hebben. (bron: xbox manuel)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
start -> uitvoeren -> winipcfg op beide bakken
kijk naar het IP (intern!) en het subnet.

• Sperminator
onder windows 2000 kent hij het commande winipcfg niet.