[ADSL] Cistron modem & routing

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op deze pagina vond ik de specs van het Cistron modem. Aangezien ik net de 1024/512 variant met dit modem heb besteld vraag ik me toch één en ander af. Kan dit modem net als het Alcatel modem je inkomende verbindingen routen zoals na de tweak? Heeft iemand hier ervaring mee? Ik zie trouwens wel dat ie standaard RFC1483 (Transparant Bridging) en PPPoA alswel PPPoE ondersteunt. Dus géén PPPTP meer >:). Iemand ervaring met dit ding?

xen

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-08 23:05

Tourniquet

Hiya, fellas!

als ik de specs zo bekijk zie ik verdacht veel routereigenschappen...

BTW Ik ben ook van plan dit abbo aan te schaffen, alleen moet het dan eerst beschikbaar komen in combinatie met ISDN. 1024 down en 512 up voor 125 in de maand is namelijk wel heel erg aanlokkelijk!

/edit:
Op de modem homepage:

COPPERJET 810

The CopperJet 810 is a professional ADSL over PSTN bridge/router. The CopperJet 810 has support for ADSL G.Lite and G.DMT (Full Rate). The Copperjet 810 has a modular design, where serveral software options can be added to the systems core fuctionality by using upgrade keys. The entire product range is build upon the highly-integrated Texas Instruments TNETD4000R ADSL chipset (TI) and Virata's Helium technology, to meet all high performance and feature rich demands for the fast growing ADSL marketplace. The CopperJet 810 uses an external powersupply, powerconsumption is below 17 Watt.

Het is idd een bridge/router dus. Leuk apparaatje!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
als je wilt weten wanneer linesharing beschikbaar komt (ook over ISDN) moet je even hier kijken.

edit:
[quote]
Tourniquet bralde op donderdag 01 november 2001 om 21:12:
Het is idd een bridge/router dus.
[/quote]

vééét!

[edit2]
En voor mij is die 512 kbit up érg aanlokkelijk :9~ :9 :)
alleen wel 20 gb datalimiet
[/edit2]

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 01 november 2001 21:14 schreef xeninex het volgende:
als je wilt weten wanneer linesharing beschikbaar komt (ook over ISDN) moet je even hier kijken.
ja die had ik gezien, maar er staat ook dit op de site: "voorlopig alleen analoog binnenkort ook ISDN". Maargoed, m'n mxstream loopt nog tot februari dus ik ga dan wel overstappen.

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:59
Het modem dat je bij Cistron kan kopen, krijg je niet automatisch bij je abonnement, je moet hem apart kopen. Ik heb nagevraagd bij Cistron of je ook het Alcatel modem kan gebruiken voor hun diensten, en dat kan volgens hen, dus waarom zou je dat modem van hun kopen, als je al een Alcatel modempie heb.

• Tourniquet

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op donderdag 01 november 2001 23:17 schreef Wannapuf het volgende:
Het modem dat je bij Cistron kan kopen, krijg je niet automatisch bij je abonnement, je moet hem apart kopen. Ik heb nagevraagd bij Cistron of je ook het Alcatel modem kan gebruiken voor hun diensten, en dat kan volgens hen, dus waarom zou je dat modem van hun kopen, als je al een Alcatel modempie heb.
de topicstarter heeft het abbo + modem besteld. Zelf heb ik al het Alcatelmodem, dus dat hou ik lekker :)

• tiguan
  • Laatst online: 18:59
Ja ok, maar voor de mensen die dit topic lezen en het niet weten toch weer een handige tip.

Ik zit nu al 3 maanden te wachten op mxstream :r terwijl ik al een modem heb van een overbodige mxstream installatie via een collega. Begin december wordt onze centrale geschikt gemaakt voor line sharing dus als mxstream dan nog niet aangesloten is, kan Cistron bij mij langskomen hoor. Weg met die stront KPN.

• p_m
  • Niet online

p_m

Wat was de naam van die Alcatel modem?

En wat houd het in, dat "routen"?

Dan kan ik die dus veel beter kopen, dan die modem die ze bij Cistron leveren.

Is er ook nog een prijsverschil.

Ik ben trouwens behoorlijk n00b op het gebied van networking/etc., installeren niet moeilijk?

Ook ethernetkaartje nodig natuurlijk he... ja... ok... ik ben echt n00b op dit gebied.

Putting the bit in Biton since 1997

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Op donderdag 01 november 2001 21:09 schreef xeninex het volgende:
Kan dit modem net als het Alcatel modem je inkomende verbindingen routen zoals na de tweak?
In de specificaties zie je 'NAT, PAT' staan. Je kan dus gewoon veel clients neerzetten waarop je alleen even het modem als gateway instelt. En ik ben nog nooit een modem tegengekomen zonder uitgebreide NAT-set, dus ga er maar vanuit dat het routen van het inkomende verkeer ook mogelijk is.

Ben ik overigens de enige, die dit modem vreselijk lelijk vindt?

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op zaterdag 01 december 2001 12:58 schreef bramvrzt het volgende:

[..]

Ben ik overigens de enige, die dit modem vreselijk lelijk vindt?
Nee :)

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 01 december 2001 13:43 schreef prenobe het volgende:
Nee :)
Ah, mooi zo :P
Ik vraag me overigens af waarom Cistron voor deze modems heeft gekozen. Dat ze geen Siemens meer hebben na de probleempjes met de DSLAM's kan ik wel begrijpen, maar ik hoop toch echt dat de DSLAM's die ze nu hebben compatible zijn met o.a. de Alcatel modems die Mxstream-klanten nu gebruiken. Dat zou de drempel voor een overstap van KPN's diensten naar die van Cistron uiteraard een stuk verlagen.

Edit: Een search op Copperjet Allied Data Alcatel bij Google is natuurlijk snel gedaan, waarna ik deze site van een Belgische internetprovider tegenkwam. Daar heb je als klant de keuze uit een groot aantal modems, waaronder de modems van Allied Data en die van Alcatel. Dus hoop ik hieruit de conclusie te trekken dat de DSLAM's compatible zijn (tenzij die gekke Belgen 10 verschillende DSLAM's in elke centrale gooien :)). Nou maar hopen dat ze geen 'multifunctioneel' DSLAM hebben dat Cistron niet gebruikt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• p_m
  • Niet online

p_m

Misschien ben ik een beetje opdringerig ofzo, sorry dan daarovor. Maar ik wil dit toch heel graag weten:

Dan kan ik die dus veel beter kopen, dan die modem die ze bij Cistron leveren.

Is er ook nog een prijsverschil.

Ik ben trouwens behoorlijk n00b op het gebied van networking/etc., installeren niet moeilijk?

Ook ethernetkaartje nodig natuurlijk he... ja... ok... ik ben echt n00b op dit gebied.

• intoxicated
  • Niet online

intoxicated

Op zaterdag 01 december 2001 15:24 schreef p_m het volgende:
KPN levert de Speed Touch Home, die niet kan routen. Deze is echter makkelijk (softwarematig) te tweaken naar een Speed Touch Pro, die wel kan routen etc.
De functie waarvoor de Speed Touch Pro het meeste wordt gebruikt is 'NAT', Network Address Translation. Hiermee heeft het modem een eigen IP-adres op internet en een IP adres op het netwerk. D.m.v. NAT wordt de internetverbinding gedeeld zodat alle computers in het netwerk via het modem op internet kunnen komen, zonder dat een computer altijd aan moet staan om de verbinding softwarematig te delen.

Het nadeel hiervan is natuurlijk, dat het modem niet weet naar welke computer een inkomende verbinding vanaf het internet moet worden gestuurd. Daarom is het met het Speed Touch Pro modem mogelijk om in te stellen dat bijvoorbeeld alle inkomende verbindingen op poort 80 (HTTP) naar een bepaalde computer in jouw netwerk moeten worden gestuurd. Op die computer kun je dan een HTTP (web-) server draaien. Uiteraard is dit ook mogelijk met andere protocollen en poorten.

Details over het realiseren van dit alles vind je op dit forum. Zoek eens naar 'NAT' , 'Speed Touch NAT' , 'Port Forwarding' etc. en bekijk ook deze thread.

- Pastor Richards @ VCPR

• p_m
  • Niet online

p_m

Tnx bramvrz voor de info en zoek-suggesties!

Verwijderd

De Copperjet 810 wordt ook gebruikt door BabyXL - er staat er eentje voor m'n neus op dit moment... ;)

Volgend Baby werkt de routerfunctionaliteit niet in combinatie met hun netwerk. Aangezien ik er al een Linsys wireless routertje achter heb hangen, ben ik er verder maar niet mee aan het spelen geweest.
Pagina: 1