Toon posts:

reizen door ruimte in vorm van geest?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ej, ik hou al een tijdje de topics hier bij.
Het viel mij op dat er nog al wat word af ge'got'.... voor antworden over ruimte wezens e.d.

Maar ik kwam ook topics tegen over obe. Is het dan niet mogelijk om in een obe staat naar de maan te gaan of des betrevende planeten/sterren??!

• Christiaan
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-08-2021
Ik heb er wel verhalen gehoord. Dat ging dan over OBE's tijdens dromen. Het probleem is dan alleen dat je zo sterk moet geloven in het feit dat je ook echt de dampkring uitkunt dat het je ook lukt - maar ja, wie zegt dat het niet gewoon een droom is.

Ik zie meer in farseeing. Dat zijn dus mensen die plekken kunnen zien die duizenden kilomters verder liggen. Is geloof ik 1 van de resultaten van MK-ULTRA van de CIA. Die konden idd bijvoorbeeld op jupiter kijken. Ze hebben er zelfs best overtuigend bewijs uit gehaald, want 1 van die mannen zei dat ze hadden gezien dat Io vulkanen had (dat was toen nog niet bekend en werd eigenlijk niet geloofd). Nu is dat bevestigd.

Verwijderd

Ik zie mezelf nog niet zo gauw op een grote cake door het heelal heen rijzen :P

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

<font color=red>Mod Break: Titel aangepast. Reizen is niet met 'ij'.</font>

Deze thread gaat overigens over nagenoeg hetzelfde onderwerp:

[topic=201864/1/25]

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar die topic is al jaren oud ;)
En..... deze topic name maakt het natuurlijk wat aantrekklijker.. en srry voor spel foutje!

Dat far seeing is ook wel aardig lijkt mij...
Maar is het dan echt moeilijk om een damp kring uit te komen??!! :S, je bent toch een geest en je hebt toch geen last meer van dat soort dingen?!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Op donderdag 01 november 2001 21:43 schreef Diadem het volgende:
<font color=red>Mod Break: Titel aangepast. Reizen is niet met 'ij'.</font>

Deze thread gaat overigens over nagenoeg hetzelfde onderwerp:

[topic=201864/1/25]
* KroontjesPen vraagt om 'n zonnenbril

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Is het daarom niet even verstandig om te bepalen wat we (hier) onder OBE (willen) verstaan anders lopen vast in misverstanden.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Verwijderd

Topicstarter
uh, uit je lichaam zijn met je geest... over al heen kunnen vliegen waar je wilt... en dat hele verhaal?!?!

Als je dan omhoog gaat dan moet je toch optenduur bij een planeet/ster uit komen?!?

Verwijderd

Topicstarter
of niet??????????????????????

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 22:53 schreef Webmasterok het volgende:
of niet??????????????????????
Hmm. Jij bent nogal dol op vraag- en uitroeptekens. Vreemd. Maar goed, dat is jouw keuze. :Y)

Volgens mij niet trouwens.

Reizen middels de OOBE/Astraal reizen methode geschied niet noodzakelijk in de materiële wereld. Het astrale vlak is een imaginair vlak, beter bekend als verbeelding en het is het 'Collectieve Bewustzijn' wat er voor zorgt dat je kan communiceren met anderen op dat vlak.

Zie het als een netwerk waar iedereen aan gekoppeld is, maar niet iedereen is ingelogd. Diegenen die dat wel zijn, kunnen ook de anderen zien en contact met hen zoeken.

Maar reizen door de ruimte werkt niet echt op de manier die jij beschrijft, want die manier is drie-dimensionaal. In de ruimte ben je, net als hier eigenlijk, overal tegelijk. Je hoeft je dus alleen maar op een plaats te concentreren en je bent daar. Geen grenzen, geen afstanden en geen tijd.

Natuurlijk mogen de sceptici onder ons dit voor de zoveelste keer weer afdoen als onzin; dat is hun keuze, zij willen het niet geloven of hebben simpelweg geen reden om aan te nemen dat het zou kunnen. Er zijn desondanks voldoende mensen die regelmatig astraal reizen en voor hen is het wel degelijk echt, dus wie zijn zij (de sceptici) om het boek der verbeelding dicht te slaan voor zij die het lezen?

Verwijderd

Topicstarter
Dus... obe houd niet echt in dat je ff
Naar R'dam kunt vliegen... en een voetbal wedstrijd van Feyenoord kunt bij wonen???

Is maar wird voorbeeld... maar gaat om het idee.

Verwijderd

Topicstarter
hier stond iets maar is nu niet meer van belang!!

<bovenstaande post gewoon op antworden a.u.b.>

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 12:16 schreef Webmasterok het volgende:
Dus... obe houd niet echt in dat je ff
Naar R'dam kunt vliegen... en een voetbal wedstrijd van Feyenoord kunt bij wonen???

Is maar wird voorbeeld... maar gaat om het idee.
Dat is wel mogelijk, zolang je maar voldoende getraind bent. Het is verstandig om eerst te leren en te ontdekken hoe alles in de astrale 'wereld' werkt, alvorens jezelf te 'verplaatsen' naar de materiële wereld.

Verwijderd

Topicstarter
En hoe kom je dan in die astrale wereld?
Want tot zo ver heb ik alleen berichten gelezen van peoples die parongeluk in die wereld zijn gekomen!??!

Verwijderd

Topicstarter
en........... geef me nou eens authorization op icq..

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 15:39 schreef Webmasterok het volgende:
En hoe kom je dan in die astrale wereld?
Want tot zo ver heb ik alleen berichten gelezen van peoples die parongeluk in die wereld zijn gekomen!??!
Oefenen, heel erg veel oefenen. En veel boeken erover lezen, te beginnen met: Toegangen tot het astrale (ISBN 90-6378-380-9) van J.H. Brennan.
Op zaterdag 03 november 2001 15:40 schreef Webmasterok het volgende:
en........... geef me nou eens authorization op icq..
Neen. Ik ben daar behoorlijk selectief in. Ik heb zo ongeveer 15 mensen op mijn lijst, waarvan ik de meeste IRL ken en een paar die ik zelf opgezocht heb en twee of drie die ik toegevoegd heb, omdat ze dat plekje waardig zijn.

Op ICQ ben ik een mens, geen vraagbaak. Dat ben ik hier. :)

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ik pleit bij deze voor een gescheiden Wetenschapsforum op GoT. Dit heeft totaal niks te maken met enige serieuze vorm van wetenschap...

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 15:54 schreef Mr_Atheist het volgende:
Ik pleit bij deze voor een gescheiden Wetenschapsforum op GoT. Dit heeft totaal niks te maken met enige serieuze vorm van wetenschap...
Dat vind jij. Bovendien heet dit Wetenschap en Levensbeschouwing, dus het is wel degelijk op zijn plaats hier.

Verwijderd

Topicstarter
Maar als je dan ga doe ut zelfe....... met die trick van blokeje door je heen laten gaan etc....

Waar kom ik dan? En wat staat er da boek (hoofd gedachte)... want ik zit niet op een boek te wachten waar de avonturen van iemand in staan in de astrale wereld.

Verwijderd

fantasie en het verlangen naar onsterfelijk staan aan de basis van deze quasi-onderzoeken en beweringen.

Verwijderd

Dat vind jij.
Als het afhankelijk is van wat mensen VINDEN dan is het i.d.d. geen wetenschap, het is puur levensbeschouwelijk in de zin dat het onze verlangens en gevoelens betreffende het onbekende en de onsterfelijkheid projecteert.

Verwijderd

Topicstarter
...TeRRiNG...

Gaan we nu een discussie voeren of deze topic wel of niet hoord?!! |:( (open dan ff een topic hoort de topic <reizen door ruimte in vorm van geest?! wel in het Wetenschap & Levensbeschouwings forum thuis.. of NIET?>)

Verwijderd

als je die leuke |:( ook naar mij gericht hebt;
dit is ook een reactie op de topic.

Verwijderd

Topicstarter
????????????????????????????

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:42

Crusader

Arc Nature

Allemachtig...
Wil een Admin/Mod hier even ingrijpen?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand toevallig niet een NL handleiding of boek op internet?

Niet een site als door ut raam...... maar echt dat het staps gewijz word uitgelegd.

Verwijderd

Topicstarter
wzzp?

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 17:13 schreef Webmasterok het volgende:
wzzp?
Geduld is jou ook echt vreemd. Als mensen willen reageren, dan doen ze dan vanzelf wel hoor, daar hoef je niet steeds de thread voor omhoog te halen.

Ach, het zal wel bij de leeftijd horen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het topic nooit met die gedachte naar boven gehaald. Ik heb 2 keer dubbel gepost waar van 1 na 1 minuut... ennnnnnnn die andere na 40 minuten of zo, omdat ik wa vergeten was.
Pagina: 1