Sis745 chipset

Pagina: 1
Acties:

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Op hardwareinfo.net staat een interessant verhaal over de sis745-chipset. Deze heeft maar liefs een bandbreedte van 1,2 Gb. p/s en is hiermee dus een stuk sneller dan de VIA266A en NForce...
En hij ondersteunt DDR-333...lijkt me ook interessant :)

ECS zou zo begin 2002 met hun bordjes komen...en deze zullen zoals we van ECS gewend zijn niet meer dan 200 piek kosten...

Wat denken jullie...is deze chipset het wachten waard?

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

Naja, het is eigenlijk geen chipset, de north-&southbridge zitten geïntegreerd in één chip.
Maar ik denk wel dat ie veelbelovend is ja, de voorganger (SIS735) was ook al geen troep meer, zoals in het verleden met SIS wel eens het geval was.
En hopelijk gaat VIA eens ophouden om druk uit te oefenen op de mobo-fabrikanten om de SIS niet te gebruiken, dat ze zelf eerst maar n's hun buggy crap op punt stellen.
Hoe meer goeie chipsets er verkrijgbaar zijn voor AMD, hoe beter.

• Mooody
  • Laatst online: 18-02 21:14
ja maar deze is in theorie een stuk sneller dan de VIA266A...EN nogeens 200 piek ofzo goedkoper...

Lijkt mij het wachten meer dan waard...
(ook al zal er begin van het nieuwe jaar wel de VIA333 aangekondigd worden...nu nog een Athlon XP 1,99 Ghz. ontwikkelen (6x333) :)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Brent
  • Laatst online: 14:12
Dat wordt dan 12x166 denk ik.

Idd, dit word DE chip voor amdproc. Hij is klaar voor toekomstige procs en zoals ik ook al bij de sis 735 zei: Simply the best! Ook de prijs trouens.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik ga mijn oude celly433 upgraden naar een AMD.
Welk moederbordje denk je dat ik wil gebruiken?
Natuurlijk een ECS met de SIS745.

Keb nu zelf de ECS K7S5A en deze bevalt me goed, zeer goed.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Verwijderd

Ik wacht meestal hooguit een maand en dan koop ik gewoon iets, anders BLIJF ik wachten :Z

'k Koop gewoon nog weer een nieuwe als er weer wat leuks uitkomt, hehehe!

Maar inderdaad, m'n 735 draait echt al als een speer en dat voor 189 piekjes :), en de 745 is weer een verbeterde 735 (met ook support voor 1GB dimmetjes LOL bunny vind 2x256MB al prima, maar ook met DDR333 support en FireWire interface en da's beide wel cool 8-) )

Verwijderd

dat ECS bord komt waarschijnlijk al deze maand uit. er staan al plaatjes van op t.net

daarnaast komt PCChips met een µATX bordje gebaseerd op de SiS740 chipset oftewel de geintegreerde versie van deze chip, met onboard video: SiS315 presteerd best wel leuk trouwens, je kan er meeste games mee draaien op 800x600 denk ik zo, ongeveer tussen de MX200 en originele MX in qua performance(geintegreerd zal de performance wat lager zijn helaas) Onboard Sound en LAN, dus oftewel je gooit er een duron in en een stripje ram van 128MB, een hd eraan en je hebt een systeem.

dit moederbord zal ook ongeveer 200 gaan kosten is dus de vervanger van de PCChips 810LMR waar ik goede ervaringen mee heb, maar dan met een snellere DDR chipset. de SiS730 was niet bijster snel qua memory performance score van 300 ongeveer(getweakt) ik verwacht bij de 740 veel meer performance(2 tot 3 voudige)

ziet er goed uit dus

Verwijderd

Wanneer gaan gereputeerde fabrikanten (vb Epox, Asus, AOpen, enz...) zich nou eens eindelijk bezighouden met SIS. Of hebben die allen aandelen bij buggy - VIA ???
Pas dan wordt het echt mooi.
Niet dat ECS een kleine speler is, maar toch, jullie snappen me best.
Pagina: 1