Toon posts:

IDE Probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb het volgende probleem, op IDE 1 heb ik een Maxtor HDD en een cdromspeler, beide werken prima. Als ik nu op IDE2 een tweede HDD zet als master naast een brander die als slave gejumpert staat worden beide niet herkent. Als ik de HDD loskoppel werkt de brander wel. Het gaat om twee ATA 66 HDD op ee Asus A7V266. Hoe kan dit, iemand een tip??

Dank

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Weet je zeker dat je de juiste jumpers hebt verzet? En niet per ongeluk de digital-jumpers. Had ik laatst ook, heb me de lazerus gezocht...

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb alles gecontroleerd, brander wordt bij opstarten ook als slave herkent.
Evengoed bedankt

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en als je op ide2 de hd en de brander omdraait :?
dus brander=master en hd=slave.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Mmmmmmmm heb ik aan gedacht, kon me niet voorstellen dat het iets zou uitmaken, zal het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Maakt niets uit, zou het aan de kabel kunnen liggen?

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:47
Primary Master: HDD1!
Primary Slave : HDD2!
Secundary Master: Brander
Secundary Slave: CD-rom

• hives
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-04-2023
Op donderdag 01 november 2001 22:10 schreef maartenb het volgende:
Primary Master: HDD1!
Primary Slave : HDD2!
Secundary Master: Brander
Secundary Slave: CD-rom
Zo zou ik het ook doen.
Probeer ff tussen de 2 hd's een ata/100 ( ook al heb je ata/66 ) kabeltje ertussen te prikken dat kan heel veel problemen oplossen.

AMD XP 3000+ , Asus A7v333 Raid , 3 x maxtor 40 gb 7200 rpm , asus nvidia geforce FX 5950 Ultra 256 MB, 1024 Kingston DDR PC-2700, Creative Audigy 2 ZS , Pioneer 106s 16 x 40 x , Lite-on 52 x 32 x , 52 x, Sony DVD Writer 4x Extern , Ilyama HM204DT 22 Inch

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
een hd en cd rom op 1 ide poort is niet echt tacties aangezien de hd en cd rom niet tegelijk data over de kabel kunnen pompen 2 hd of 2 cd roms op een kabel wel :)

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Op donderdag 01 november 2001 23:47 schreef hives het volgende:

[..]

Zo zou ik het ook doen.
Probeer ff tussen de 2 hd's een ata/100 ( ook al heb je ata/66 ) kabeltje ertussen te prikken dat kan heel veel problemen oplossen.
volgens mij zijn dat de zelfde kabeltjes :)
ata33>40
ata66/100>80 :)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Pagina: 1