vreemde termen op tv.

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Hoi,

In de media worden nogal vreemde termen gebruikt wanneer je nadenkt over wat men nu eigenlijk zegt. Een paar die mij zo opvielen; wie kan ze aanvullen?

* burgerslachtoffers: is ieder slachtoffer niet een burger? En is ieder slachtoffer niet gewoon een slachtoffer; m.a.w. waarom dat woord 'burger' er voor?

* humanitair oorlogsrecht: hierbij denk ik aan 'met elkaar afspreken hoe je elkaar afmaakt'. Ben ik nu gek of zijn het de mensen die zoiets afspreken?

* er schiet me even niks meer te binnen, maar volgens mij is er genoeg...

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:15 schreef TromboneFreakus het volgende:

* burgerslachtoffers: is ieder slachtoffer niet een burger? En is ieder slachtoffer niet gewoon een slachtoffer; m.a.w. waarom dat woord 'burger' er voor?
Burgerslachtoffers zijn gewoon de mensen die daar wonen en niet actief deelnemen aan die achterlijke oorlog, zij zijn onschuldig. Degenen die wel meevechten, dat zijn gewoon de oorlogsslachtoffers.

• TromboneFreakus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08-2023
Op donderdag 01 november 2001 20:17 schreef Kyori het volgende:

[..]

Burgerslachtoffers zijn gewoon de mensen die daar wonen en niet actief deelnemen aan die achterlijke oorlog, zij zijn onschuldig. Degenen die wel meevechten, dat zijn gewoon de oorlogsslachtoffers.
Of slachtoffer van hun regering... ;(

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 20:15 schreef TromboneFreakus het volgende:
* humanitair oorlogsrecht: hierbij denk ik aan 'met elkaar afspreken hoe je elkaar afmaakt'. Ben ik nu gek of zijn het de mensen die zoiets afspreken?
't Is idd wel vreemd, maar gelukkig is het er wel! Anders leefden wij misschien wel niet meer, je weet het maar nooit...

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

Tsk....

Zelf even nadenken voordat je een topic opent kan ook lang niet altijd kwaad hoort. Bovendien hoort dit niet in W&L. Hiervoor is NST&M uitgevonden.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Dit topic is gesloten.