Toon posts:

Optische muis blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi tweakers en tweaksters,
Mijn Logitech Mousman Optical (die leuke blauwe) blijft sinds een paar dagen geregeld ff hangen. Dit is niet echt fijn in FPS. Het is precies als dat wat er gebeurt als je computer heel even blijft hangen, alleen schiet hij daarna niet door.

In de eerste instantie zou ik zeggen dat ie gewoon een beetje vies is, maar hoe maak je in godsnaam die muis schoon? Die lens zit bijna een centimeter 'diep'. Iemand een sugestie of denkt misschien dat het andere redenen kan hebben?

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:36
Blazen :?
:P

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Vuile ondergrond?

Of je batterijen zijn al een eindje leeg, daar loopt ie ook wat minder lekker van.

• Carnivorous1
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-01-2025
Leuk he zo'n apparaat dat op BATTERIJEN werkt hehehehehehe

Verwijderd

Of je hebt een ondergrond die niet helemaal een lekkere kleur heeft voor je muis.. Probeer eens een andere ondergrond

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24

bennierex

Pilot_Z

Andere ondergrond/effen muismat gebruiken. Het ook weleens dat probleem met me iFeel Mouseman, maareh, gebruik de search ff, staan al een aantal topics over dit soort probs...

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Op donderdag 01 november 2001 20:15 schreef Carnivorous1 het volgende:
Leuk he zo'n apparaat dat op BATTERIJEN werkt hehehehehehe
Waar slaat dit op? Ik heb een muis met draadje en het zelfde probleem..

Even blazen of er mee rond gooien helpt meestal wel

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 20:15 schreef GrooVe het volgende:
Of je hebt een ondergrond die niet helemaal een lekkere kleur heeft voor je muis.. Probeer eens een andere ondergrond
idd
mijn ervaring is dat een lichte ondergrond het beste werkt!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zou misschien wel leuk zijn... zo'n ding op batterijen.. alleen zit er bij mij een draadje aan |:(

Ik gebruik al een hele tijd hetzelfd muismatje, daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Ook blazen helpt geen zier... :(

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 20:22 schreef TheRaptoR het volgende:
Ja, zou misschien wel leuk zijn... zo'n ding op batterijen.. alleen zit er bij mij een draadje aan |:(

Ik gebruik al een hele tijd hetzelfd muismatje, daar kan het eigenlijk niet aan liggen. Ook blazen helpt geen zier... :(
wattestaafje?
wattenstaafje?

ik heeft geen idee wat de correcte spelling is van het woord watte(n)staafje

Verwijderd

Topicstarter
Dacht ik ook aan. Kan het kwaad er wat alcohol oid op te doen denken jullie?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Meestal zit de lens toch goed 'verpakt' en kan er toch niets in de muis zelf lopen, dus ik denk dat het wel kan, maar ik stel me niet aansprakelijk voor eventuele nadelige gevolgen :)

• veldmuis
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 20:25 schreef TheRaptoR het volgende:
ik zou het niet doen, je weet niet van welk materiaal het is gemaakt, en als je het sloopt is het zonde natuurlijk :{

ik zou het gewoon met een droog wattenstaafje doen, en dan wat draaien zeg maar, het stof en de zooi is er dan zeker af :)

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 20:25 schreef TheRaptoR het volgende:
nee er zit ongeveer een halve cm dik stuk plexiglas voor de lamp, maar rond lens zit iets duns.. van de lens zelf, maar ik denk dat hij wel iets kan hebben.. neem geen alcohol (volgens mij heb ik dat trouwens wel gedaan) neem eerst iets milds, glasex beetje erop spuiten (op wattestaafje).. glasex (oid. ruled)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga het gewoon proberen.. gamen is echt niet te doen op deze manier ;) Toch vervelend als Day of Defeat slecht gaat vanwege je tegenwerkende muis >:)

Verwijderd

Wrom schroef je dat ding niet gewoon even open?

Ik heb diezelfde muis en ik zie OOK een schroefje zitten >:)

Dus net als vroeger bij de oude muisjes, even open maken en kijken wat je aantreft. Stof verwijderen met, idd, een wattenstaafje.

Suc6 in ieder geval

PS: is het zeker dat dit met vuiligheid te maken heeft? Straks heeft ie heel die muis lopen boenen en werkt ie nog steeds niet lekker...

Verwijderd

Op donderdag 01 november 2001 23:14 schreef TheRaptoR het volgende:
Ik ga het gewoon proberen.. gamen is echt niet te doen op deze manier ;) Toch vervelend als Day of Defeat slecht gaat vanwege je tegenwerkende muis >:)
Het kan ook een soft of hardware probleem zijn he.. als JIJ je muis molt (openschroeven enzow) dan heb je geen garantie meer, anders heb je 5 jara garantie

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Op zaterdag 03 november 2001 14:37 schreef DKtje het volgende:

[..]

Het kan ook een soft of hardware probleem zijn he.. als JIJ je muis molt (openschroeven enzow) dan heb je geen garantie meer, anders heb je 5 jara garantie
zijn er al mensen die hun Logitech na 3 jaar teruggebracht hebben vanwege slijtage? Lijkt mij lachen als ze dat doen...

slijtage in de zin van: de glijvlakjes aan de onderkant zijn losgegaan, het plastic is glanzend geworden ipv mat...

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Dit is een bekend probleem met de Logitech Mouseman Wheel muizen...

Ik heb me er ook stierlijk aan geirriteerd, uit frustratie maar de opvolger, de Dual Optical ( inderdaad met 2 lensjes ) gekocht en nu heb ik nergens geen last meer van *D

voorlopig althans ;)
Pagina: 1