wie heeft een lite-on 24x + taiyo yuden: ervaring?

Pagina: 1
Acties:

• ijzer7
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-01-2025
Zie topic; ik las ergens dat dit geen fijne combo is, maar ik heb hier wel 4 spindels klaarliggen van dat merk. :'(

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 22:07

mvds

Totally awesome!

Stuur er maar een paar op, probeer ik het wel voor je. :P

• ijzer7
:)

Maar serieus, niemand anders liteon 24x en taiyo?

New feature in Windows 10: Do You want your "Screens of Death" to appear in Yellow, Green, Red or traditional Blue?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Heb een lite on 24x en 100 van die tybotech (taiyo yudens) besteld, je hoort ut wel :)

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 22:00
dit las ik ook maar wat ik las was dat als je hem met de nieuwe bios had geflashed en je ging op 24x branden het dan wel eens fout kon gaan met die cd's maar verder weet ik niet en anders gewoon langzamer branden als dat goed gaat dan is het mooi :)

• ijzer7
Is tybotech=Taiyo Yuden???

Ben hoe dan ook benieuwd naar je resultaten!

• ijzer7
Op donderdag 01 november 2001 23:15 schreef juanp het volgende:
dit las ik ook maar wat ik las was dat als je hem met de nieuwe bios had geflashed en je ging op 24x branden het dan wel eens fout kon gaan met die cd's maar verder weet ik niet en anders gewoon langzamer branden als dat goed gaat dan is het mooi :)
niet flashen dus ??? :?

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op donderdag 01 november 2001 23:15 schreef juanp het volgende:
branders hebben geen bios :X
nix heeft een bios, behalve het moederbord :X
bij de rest van de apparaten heet het firmware ;)

Verwijderd

hmm, hoe kom je daar bij, bios betekend niets meer als basical input/output system, zeg maar een beknopte omschrijving van wat de firmware doet,

en hoe kom je er dan bij dat cd fikkers e.d. niets aan in en output doen ???

Het lijkt mij een kwestie van definities, maar technisch zijn beide correct.

RGZ

MASH
Op vrijdag 02 november 2001 08:14 schreef ikbenveldmuis het volgende:

[..]

branders hebben geen bios :X
nix heeft een bios, behalve het moederbord :X
bij de rest van de apparaten heet het firmware ;)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Je zou kunnen zeggen dat een brander een bios heeft ja, maar bij branders heet het dan firmware, net zoals je een harddisk geen apparaat mag noemen omdat het een device is. Tja...

Verwijderd

ik wil hier echt niet de betweter uihangen hoor, maarre, een device is toch gewoon een engels apparaat ? En firmware en bios zijn twee verschillende dingen, firmware is het programma wat het apparaat vanuit de fabriek meekrijgt om te functioneren, en deze functie wordt nou juist omschreven in het woord bios (basical input output system), het heeft wel degelijk met elkaar te maken maar het is toch echt niet het zelfde.

RGZ

MASH
Op vrijdag 02 november 2001 09:17 schreef obsidian het volgende:
Je zou kunnen zeggen dat een brander een bios heeft ja, maar bij branders heet het dan firmware, net zoals je een harddisk geen apparaat mag noemen omdat het een device is. Tja...

• ijzer7
Op vrijdag 02 november 2001 09:42 schreef MASH_MAN het volgende:
ik wil hier echt niet de betweter uihangen hoor, maarre, een device is toch gewoon een engels apparaat ? En firmware en bios zijn twee verschillende dingen, firmware is het programma wat het apparaat vanuit de fabriek meekrijgt om te functioneren, en deze functie wordt nou juist omschreven in het woord bios (basical input output system), het heeft wel degelijk met elkaar te maken maar het is toch echt niet het zelfde.

RGZ

MASH
[..]
Jongens, jongens...

het heet anders, is in principe hetzelfde (8>

Maar om terug te komen op mijn vraag: wie gebruikt taiyo yuden + lite-on 24 speed writer, en wat zijn die ervaringen?

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-04 23:01

miekol

erm

Op donderdag 01 november 2001 23:15 schreef ijzer7 het volgende:
Is tybotech=Taiyo Yuden???

Ben hoe dan ook benieuwd naar je resultaten!
Volgens cdrwinkel wel dus we zullen zien :) Ennuh ik moet 60gb rommel backuppen dus jullie horen ut wel D

(IBM hd gaat terug begint bad sectors te krijgen en hijs pas paar maanden oud :r)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 02 november 2001 09:42 schreef MASH_MAN het volgende:

RGZ

MASH
[..]
Mmm, kan ook. Maar het is wel zo dat de term apparaat bijna altijd gebruikt word voor dingen die je buiten de pc hebt staan.

• ijzer7
Ik zou jullie allemaal een rating van -1 (off-topic) moeten geven :+

nog één keer:

wie heeft er verder nog ervaring met bovenstaande combo?

• ijzer7
Dan moet ik zelf maar ervaringen geven:

Heb nu iets van 10 cd geburnd met de liteon 24x, en taiyo, en alles gaat perfect! Ik heb alle cd's getest op andere cdromspelers, en geen enkel probleem.

Ook als ik ze met nero cdspeed test, klomen de cdr's er perfect uit (zowel uit de quality test alsook leestest).

Mission succesful dus.

FYI

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
[deze reactie kwam net te laat]

ehm
als je toch 4 spindels hebt liggen waarom probeer je het dan niet ff uit :?

• ijzer7
omdat ik ik mijn cd speler nog niet had ingebouwd (misschien ruilen?), en de spindels nog ingepakt waren (ruilen?)
;)

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-04 16:41
ik heb de liteon 24102b, gebruik meestal Philips silver premium. Deze zijn ook van t yudens.. Absoluut top discjes:)

• ijzer7
Op maandag 05 november 2001 10:18 schreef winand het volgende:
ik heb de liteon 24102b, gebruik meestal Philips silver premium. Deze zijn ook van t yudens.. Absoluut top discjes:)
Ik heb zelf ook heel lang die philips premiums gebruikt; hebbie ze gechecked met cdridentifier op taiyo (kan ook Mitsui zijn tegenwoordig...) :?

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

mischien totaal nutteloos :)
Maar ik heb wel een Lite-On maar dan de 12x10x40 en gebruik alleen maar T.Y cdr's :) Hetzij unbranded of flips premium. heb er nog nog nooit problemen gehad met die combi :)

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

Pagina: 1