U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
zelf heb ik een xfire 1024, deze werkt heel goed, wil noooit meer een sb.
deze kaart werkte gewoon onder win2k, dus misschien dat die drivers wel onder xp werken..
deze kaart werkte gewoon onder win2k, dus misschien dat die drivers wel onder xp werken..
I'm not a vegitarian because I love animals, I'm a vegitarian because I hate plants! - Jade©
Tja, op 'echte' XP-drivers moet je nog niet rekenen, want die zijn voor nog bijna geen enkel apparaat uit. Maar ik denk wel dat er van die standaard drivers in WinXP zullen zitten. Ik mag zelf niet klagen, want mijn Soundblaster 128 doet ut prima
creative heeft gewoon xp drivers maar ik had het eigenlijk over de terratec xp drivers.... (xfire is volgens mij niet te vergelijken met de platinum ex toch dan komt volgens mij de EWS 64 XXL nog dichter in de buurt....
Suggestie:
Hercules Game Theater XP

Waarom?
- Goeie driverondersteuning (op de dag van de XP introductie XP drivers, met 6.1 ipv 5.1 support)
- Goeie geluidskwaliteit
- Veel aansluitmogelijkheden
- Goeie support
- Geen typische creative problemen (ruis, via bug, ...)
- Externe breakout box
- Goedkoop tov live/audigy platinum

Meer info vind je hier
En vraag anders maar raak, ik heb em sinds maart en ben nog steeds heel blij ermee, zeker voor die prijs! Zie ook de pricewatch, voor zo'n Fl. 360,- gulden dus.
Ik keek eerst ook naar terratec. Elektronisch zijn het hele mooie kaarten maar de driverondersteuning is ronduit ***, ik denk dat meerdere mensen op het forum dit kunnen bevestigen. Het is zelfs zo dat sommigen Hercules drivers gebruiken voor hun Terratec kaart die toevallig dezelfde chip gebruikt, omdat terratec lang op zich laat wachten met het uitbrengen hiervan.
Hercules Game Theater XP

Waarom?
- Goeie driverondersteuning (op de dag van de XP introductie XP drivers, met 6.1 ipv 5.1 support)
- Goeie geluidskwaliteit
- Veel aansluitmogelijkheden
- Goeie support
- Geen typische creative problemen (ruis, via bug, ...)
- Externe breakout box
- Goedkoop tov live/audigy platinum

Meer info vind je hier
En vraag anders maar raak, ik heb em sinds maart en ben nog steeds heel blij ermee, zeker voor die prijs! Zie ook de pricewatch, voor zo'n Fl. 360,- gulden dus.
Ik keek eerst ook naar terratec. Elektronisch zijn het hele mooie kaarten maar de driverondersteuning is ronduit ***, ik denk dat meerdere mensen op het forum dit kunnen bevestigen. Het is zelfs zo dat sommigen Hercules drivers gebruiken voor hun Terratec kaart die toevallig dezelfde chip gebruikt, omdat terratec lang op zich laat wachten met het uitbrengen hiervan.
ok maar heeft hercules ook midi support en optische uitgang? (noodzakelijk
)
Als je even op m'n linkje naar hercules klikt zie je dat hij Midi in/out en optisch in/out heeft. Plus alle andere specs.Op vrijdag 02 november 2001 12:24 schreef justice_strike het volgende:
ok maar heeft hercules ook midi support en optische uitgang? (noodzakelijk)
Ff layout fokken

alleen voor de Terratec 512 zijn XP drivers uit, voor alle overige kaarten nog geen XP drivers uit 
Onder XP doet de X-fire het wel met de Crystal Soundfusion drivers. Het zal mij benieuwen wanneer er voor de X-fire XP drivers uit komen, over het algemeen is driver-ondersteuning ver te zoeken bij de mannen van Terratec
Ik heb hierover een mailtje naar Terratec gestuurd op de dag dat XP uit is gekomen, maar antwoord ho maar......
Onder XP doet de X-fire het wel met de Crystal Soundfusion drivers. Het zal mij benieuwen wanneer er voor de X-fire XP drivers uit komen, over het algemeen is driver-ondersteuning ver te zoeken bij de mannen van Terratec
Ik heb hierover een mailtje naar Terratec gestuurd op de dag dat XP uit is gekomen, maar antwoord ho maar......
Tja als terratec slechte driver support heeft dan moet ik er maar 2 keer over nadenken
en is die gameport van hercules nou gewoon te gebruiken als midi poort want ik heb weinig zin om nieuwe kabeltjes te kopen (kon dat niet echt vinden op site van hercules)
en is die gameport van hercules nou gewoon te gebruiken als midi poort want ik heb weinig zin om nieuwe kabeltjes te kopen (kon dat niet echt vinden op site van hercules)
De Terratec DMX (niet de X-Fire dus); maar er zijn nog geen XP drivers.Op donderdag 01 november 2001 19:52 schreef justice_strike het volgende:
Ik ben van plan een nieuwe pc te kopen maar ik ben het een
maar nu vroeg ik mij f wat is de terratec tegenhanger van de soundblaster live audigy platinum ex?? en heeft deze xp drivers? (ik kon geen vinden op de zite van terratec)
Geen XP, maar ook geen 2k drivers, en die komen niet ook. Geen aanrader lijkt mij..Op vrijdag 02 november 2001 15:39 schreef warp het volgende:
[..]
De Terratec DMX (niet de X-Fire dus); maar er zijn nog geen XP drivers.
Het is overigens wel bedoelt om Audio bewerkingen te doen op prof niveau (er moet dus geen ruis in voorkomen....) het is dus niet echt nodig om spelletjes te ondersteunen (is natuurlijk wel een+)
Misschien is Hoontech oid dan geen beter idee?Op vrijdag 02 november 2001 17:19 schreef justice_strike het volgende:
Het is overigens wel bedoelt om Audio bewerkingen te doen op prof niveau (er moet dus geen ruis in voorkomen....) het is dus niet echt nodig om spelletjes te ondersteunen (is natuurlijk wel een+)
Bv:
SoundTrack Audio DSP24 Value

Features:
- 2 channel ADC (dynamic range 100dB[A]) via RCA input connectors
- 2 channel DAC (dynamic range 110dB[A]) via RCA output connectors
- optional bracket with digital I/O (coaxial and optical S/PDIF) and MIDI I/O
- systemsound-/monitor-output (1/8" mini-jack)
- internal analog input for CD or aux signals
- direct monitoring for input signals (zero latency, by hardware)
- internal mixing, routing and monitoring software provided
- Logic SoundTrack 24 (24-bit/96kHz powerful recording software from Emagic) included
- drivers for Windows 95/98/ME, Windows 2000, ASIO 2.0 (latency can be lowered to 2ms), GSIF (GigaSampler/-Studio)
Controller Chip & Converters:
- DSP24 Value card uses the IC Ensemble Envy24 I/O controller chip (ICE1712)
- AKM 24bit/96kHz Codec for analog in- and outputs
- DSP24 internal I/O for standard windows system sounds (mini-jack on card) uses SigmaTel STAC97xx 18bit AC-97 Codec (ADC & DAC) 95dB output S/N ratio (a-weighted)
Check ff de laatste editie van PCM, daar staat een vergelijking in van een aantal geluidskaarten.
Deze maand kost ie ook maar 5 piek
Ik geloof dat de nieuwe Philips-kaart er ook lang niet slecht vanaf komt in die test.
Deze maand kost ie ook maar 5 piek
Ik geloof dat de nieuwe Philips-kaart er ook lang niet slecht vanaf komt in die test.
Amateurcoureur en fervent banktukker
Pagina: 1