Toon posts:

Bluetooth pcmcia kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zijn deze kaarten los te koop, ik zoek er eigenlijk een voor m'n Toshiba Satellite pro 480CDT. Is dit mogelijk en waar kan ik ze vinden? Om zo m'n Ericsson te kunnen verbinden zonder IR met m'n Flappie :) :?

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 16:52
Bluetooth, ik hoor er de laatste tijd niet veel meer over, terwijl dit toch de veelbelovende standaard voor draadloze apparaten zou moeten worden. Is de hype een beetje over-hyped??? :?

• magneet
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:04

magneet

Magnetic enhanced

yep, is zwaar aan het floppen, te veel security issues

You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law

• Ino Dekker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:51

Ino Dekker

Mr. Guide

Dit is zeker mogelijk.
Zo heeft Toshiba bijvoorbeeld de Toshiba PCMCIA Bluetooth Card. Ook IBM heeft zo'n PCMCIA kaartje.
Voor een stage opdracht ben ik zelf op zoek gegaan naar deze devices, maar het zoeken gestaakt omdat er al zo'n kaartje aanwezig bleek te zijn.
Het is mij dan ook niet gelukt om zo'n kaartje te vinden bij de bekende nederlandse PC leveranciers.

Success ermee.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand misschien waar ik zo'n ding kan kopen?

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
tuurlijk weet ik dat

www.3com.nl

perfect apparaat! :P

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:44
Niet zozeer de security alswel de snelheid is de reden dat Bluetooth geflopt is - tests lieten zien dat de snelheid werkelijk abdominabel is. Het is dus zeker geen alternatief voor 802.11b en het is nog steeds hartstikke duur... hoewel het streven was om een goedkope chip te maken is dit dus niet gelukt - in mobiele telefoons is het slechts een speeltje maar ja, als de pc-apparatuur veel te duur is...

Overigens verkoopt Computerpirates Bluetooth PCMCIA kaartjes, en ook Dell levert ze.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

Ok welk type is nu het beste ?
(weet dat het relatief is)
voor gebruik met ericson T68 en laptop met windows xp

volgende opties :

3Com Wireless Bluetooth PC Card (3CRWB6096)
TOSHIBA Bluetooth Card/100m +20dBm TypeII PCMCIA (PA3053E-1PCC)
XIRCOM CreditCard Bluetooth Adapter (CBT/M)
SONY PC Card f BLUETOOTH adapter (PCGECBT)
XIRCOM RealPort2 Bluetooth Adapter (R2BT/M)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 21:09

DDX

Iemand ?
wil hem nu toch echt zsm gaan bestellen
lijkt erop dat alleen de 3com support heeft voor Windows XP
maar dan lees ik via dejanews weer dat de 3com veel problemen heeft met de Ericsson T68... :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hoezo beveiliging problemen? Het werkt maar in een straal van 5 meter ofzo. Dus de hacker kan je lekker zien :Y)

Maar mij lijkt het niet geflopt. WLAN is voor netwerken, bluetooth voor gadgets zoals pda's laptop's misschien tv's ofzo in de toekomst. Dat hoeft toch niet alleen via de WLAN ? Bedoel is het nuttig als je afstandbediening 100m werkt? Of je PDA met internet verbinden terwijl je gsm 100m verder op ligt?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08 07:44
hmmmmm

ik wil eigenlijk als MSI die moederborden uitbrengt mijn laptop laten netwerken via bluetooth zodat ik lekker op mn dakterras kan zitten :) [nu nog met een lange UTP-kabel]

maar dat zal iets van 8mtr [tussen de pc-kast en het laptopje] met 1 muur ertussen zijn. gaat dat dan nog wel goed? het gaat me dan vooral om mp3tjes streamen van mn harddisk en een beetje surfen..
Pagina: 1