Toon posts:

chronisch hardware kapot maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik word er echt helemaal doodziek van, ik heb hier een stuk of 5 pc's, waarvan op 1 na allemaal pentium I pc's. Nu heb ik een stuk of 8 hd's hier en wat ik ook doe, geen van die pc's ziet de hd's als master, ook al staat ie erop...of hij ziet hem helemaal neit en alleen als ik hem als slave zet (ja op de hd zelf ja), of hij ziet hem gewoon als slave terwijl ie als master staat....

Hoe kan dit ooit bij al mijn pc's en hd's (ik ben er nog steeds niet achter wat het nou werkelijk veroorzaakt) dit probleem heb, is behoorlijk vervelend want ik kan vrijwel nooit normaal iets testen met die pentium I's....

• jle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-07 06:25

jle

Heb je de schijven al eens geprobeerd zonder jumpertjes.
Sommige HD's accepteren geen jumpertje als ze als master moeten werken.

Good goan

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En wat doen die harde schijven op die niet Pentium 1?

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Hier 2 oplossingen:

1) Probeer eens ipv. Master of Slave de optie Cableselect met de jumpers.

2) Ga eerst 2 uur mediteren, vooral positieve gedachten toelaten, daarna voor je PC's en onderdelen gaan staan, dan ze eens stevig toespreken dat ze het wel doen (als een soort coach, dus alleen positieve dingen zeggen en denken) en er echt in geloven dat het gaat werken. 9 van de 10 keer werken ze bij mij daarna, weet ook niet waarom....

zie ook mijn Topic Computers beinvloeden met je geest in Hardware Algemeen.

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
toevallig WD hd's ?

dan ff op SINGLE zetten :)

of nog ff een slave device bijpluggen :)

heb ik ook weles mee zitten kloten :P
(oplossing: RTFM)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 02 november 2001 15:24 schreef Righteye het volgende:
Hier 2 oplossingen:

1) Probeer eens ipv. Master of Slave de optie Cableselect met de jumpers.

2) Ga eerst 2 uur mediteren, vooral positieve gedachten toelaten, daarna voor je PC's en onderdelen gaan staan, dan ze eens stevig toespreken dat ze het wel doen (als een soort coach, dus alleen positieve dingen zeggen en denken) en er echt in geloven dat het gaat werken. 9 van de 10 keer werken ze bij mij daarna, weet ook niet waarom....

zie ook mijn Topic Computers beinvloeden met je geest in Hardware Algemeen.
hehe

als ik overgens de hd's in me andere pc doen gaat het wel goed, maar het gekke is als ik een hd uit die andere pc in die pentium I's doe gaat het ook goed

het zijn idd op 1 na allemaal westerndigital's, ik heb al alle jumper combinaties wel 100x gehad...

• bugs
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-06-2024

bugs

www.bugs.nl

Zit er een twist in je IDE kabels? Anders heb je cable select IDE kabels en met je je disk op cable select zetten. Compaq wil dat nog wel eens doen... :(

Celeron(cd0) 1000@1000,1.80V ASUS P2B-S Rev 1.03 BIOS 1014 beta 1a, 256@222,100Mhz/AMD k6-III+ 450@550,2.0V ASUS P5A-B rev 1.03 BIOS 1010, 256Mb@222,100Mhz

Pagina: 1