[maxtor] iemand al ervaring met de D740X schijven?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Eej,
Wie heeft al ervaring met deze schijven en wat zijn jullie bevindingen?
Is hij stil? stiller dan me huidige IBM 30Gb 75GXP?
word hij warmer dan die ibm schijf?
Of raden jullie mij toch een andere schijf aan?
(hij moet tussen de 60 a 100GB zitten)

alvast bedankt :)

39

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Hoe moet ik nou weten hoe jouw 75GXP klinkt? :P

Mijn 40GB D740X ligt helaas nog op mijn bureau .. geen tijd gehad om in te bouwen.

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 01 november 2001 19:58 schreef tazzman het volgende:
Hoe moet ik nou weten hoe jouw 75GXP klinkt? :P

Mijn 40GB D740X ligt helaas nog op mijn bureau .. geen tijd gehad om in te bouwen.
:)
Misschien zijn er mensen die beide schijven kennen :P

39

Verwijderd

Ik ben ook erg benieuwd. Ik zit er serieus over na te denken.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb er gisteren eentje getest in combinatie met een athlon 1400 / 266 , 256 MB DDR, AMD 760 mobo.

ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd.

erg snelle schijf. en ook erg stil. als je het mij vraagt een aanradertje.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Zijn er nog meer mensen met deze schijf?

39

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:52
en maakt het nou veel uit of je de "J" of "L" versie hebt?
(ball bearing of fluid bladibladibla)

• Insano
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:33
Op vrijdag 02 november 2001 19:33 schreef monkel het volgende:
en maakt het nou veel uit of je de "J" of "L" versie hebt?
(ball bearing of fluid bladibladibla)
huh ik kijk in de lijst van onze leverancier/groothandel

en wat staat daar?

"HDD U133/72 80 Maxtor D740 X"

waar zie jij een J of L? ik zie een X :?

Verwijderd

Ik heb er toevallig net twee in mijn nieuwe compu gestopt. Heb helaas alleen nog niet kunnen testen omdat ik nog ff een floppykabeltje en een ide kabeltje moet halen. (Het installeerd zo lastig zonder floppydrive en cd-rom ;) )

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
D740X is stil en snel....

Ik heb er anderhalve week geleden eentje weggebouwd en vind het een prima schijf.....

Verwijderd

die l of j vindt je terug in het het serie nummer:
L is de stille variant en J de wat luidruchtigere

serienummer ziet er zo uit xxxxxxLx of xxxxxxJx

dit soort nummers vind je vaak wel op de site waar je het product wil kopen en anders even een meeltje sturen, je wil namelijk de L versie die is stiller en das natuurlijk altijd fijn.

voor zover ik weet is voor een systeem waar je normale dingen op doet en spelletjes speelt de D740X op dit moment de snelste schijf, hij is namelijk geoptimaliseerd voor lichte tot medium loads.

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Zit er nog performance verschil in de J en L versie dan?

39

Verwijderd

nee

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik heb precies een week geleden zo'n Maxtor Schijf besteld bij Exile Computers, de 80GB variant en tevens specifiek gevraagd om de L versie (Liquid ball bearing, de stille dus). Helaas tot op heden nog niets van gezien :( Schaarwijnlijk moeilijk verkrijgbaar :? Althans, de 80GB versie dan....

Mijn IBM 60GB 75GXP is vorige week overleden ;(

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Wallie

Herr

Ik heb van de week een 60 gig Maxtor 740 gekocht, J-versie trouwens, maar hij is heel stil (seeken is alleen wat luid misschien).
't Is in alle opzichten een quantum schijf, qua uiterlijk, stikkertje, en zelfs het "qauntum-achtige" lampje onderop, op de printplaat dat ook flikkert als hij leest/schrijft.
Verder 45mb/sec in het begin, 25mb/sec op 't einde.

Oh ja, ik had ook een IBM 30 gig (75gx-serie), hij wordt ongeveer even warm geloof ik, tenminste wat ik zo voel met mijn vingers erop.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Verwijderd

Als ik er een neem wil ik ook zeker de L versie.

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op zaterdag 03 november 2001 17:51 schreef HlpDsK het volgende:
Als ik er een neem wil ik ook zeker de L versie.
:) Ben jij er ook al zo een die z'n systeem stiller dan stil wil krijgen ? ;)

Dan heb ik nog wel een tip voor je wat de voeding betreft:

Zalman 300STP 300W. Dat ding is dus echt NIET hoorbaar !

Aniewee, ik hoop dat Exile m'n Maxtor snel op voorraad heeft, de site is momenteel helaas uit de lucht :(

Verwijderd

ik heb de 40 GB versie bevalt me goed is redelijk stil en lekker snel

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Ik heb inderdaad de L versie... die zal wel erg stil zijn, heb nogaltijd geen tijd gehad om um in te bouwen :( Maar goed, er zit ook een hele luidruchtige Fireball 18GB 7200 RPM naast dus tja, dat maakt dan ook niet zo veel uit :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
okee, ik ben overtuigd, zometeen ga ik dan zo'n Maxtor bestellen :)

39

Verwijderd

Op zaterdag 03 november 2001 18:24 schreef kazuka het volgende:

[..]

:) Ben jij er ook al zo een die z'n systeem stiller dan stil wil krijgen ? ;)

Dan heb ik nog wel een tip voor je wat de voeding betreft:

Zalman 300STP 300W. Dat ding is dus echt NIET hoorbaar !

Aniewee, ik hoop dat Exile m'n Maxtor snel op voorraad heeft, de site is momenteel helaas uit de lucht :(
Ik haat herrie.

Ik heb nu een Dikke Enermax :) En een Silverado.

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Gebruikt iemand die schijf al in combinatie met een UDMA133 controller? Ik kan nergens zo'n controller vinden, wie weet waar die dingen te koop zijn? :?

• estorino
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-04 22:02
Ik ben van plan er ook een te kopen (40Gb), ik ben me aan het inhouden om hem niet nu te kopen ipv. op de HCC dagen... :)

En over die ultra133 controller, voor de snelheid hoef je het niet doen, een ultra100 controller is snel genoeg, die snelheden zijn alleen maar theoretisch haalbaar.
Promise en HighPoint zullen wel met een 133 controller komen, check hun site maar, en de pricewatch

https://www.strava.com/athletes/10490675

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Ik ga morgen de 80GB versie kopen bij exile :)

39

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op maandag 05 november 2001 18:10 schreef Homedisc het volgende:
Ik ga morgen de 80GB versie kopen bij exile :)
Die heb ik daar ook besteld en tevens specifiek om de L versie gevraagd. Heb nog steeds nix ontvangen en op mail reageren ze niet :( Ben benieuwd hoe snel het bij jou gaat...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 08:57 schreef kazuka het volgende:

[..]

Die heb ik daar ook besteld en tevens specifiek om de L versie gevraagd. Heb nog steeds nix ontvangen en op mail reageren ze niet :( Ben benieuwd hoe snel het bij jou gaat...
misschien komt dat omdat hun shop pas vandaag om 18:00 uur weer open gaat :?

39

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb er afgelopen zaterdag een gekocht bij Norrod in Groningen, de 40 Gb versie. Werkt prima, lekker snel en stil :).
Ik heb de L-versie, dus de stille...

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-04 21:07

mvds

Totally awesome!

Huh, is dit een foutje???

20GB D740X voor 249 piek
40GB D740X voor 291 piek

Beetje klein verschil voor het dubbele aan GB toch?

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 12:58 schreef obsidian het volgende:
Huh, is dit een foutje???

20GB D740X voor 249 piek
40GB D740X voor 291 piek

Beetje klein verschil voor het dubbele aan GB toch?
Neuh. Platters zijn niet zo duur. De rest van de HDD wel. Die prijs kan heel goed. 20 GB is een instapmodel.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 november 2001 13:01 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Neuh. Platters zijn niet zo duur. De rest van de HDD wel. Die prijs kan heel goed. 20 GB is een instapmodel.
Mmmm, makkelijke keuze dan. :)

Verwijderd

Prachtig schijf :9 Ik heb mijn 60 gb 7200 rpm ata-133 sinds vorige vrijdag binnen. Het is de J-versie maar dat doet er niet toe :7 Heerlijk stil en supersnel :)

Hij is identiek aan Quantum schijven :) En ja wat wil je nog meer? :9~
MeKnowHow is een trots eigenaar van een 40 gb 7200 rpm ATA-100 en 60 gb 7200 rpm ATA-133 schijven :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 13:01 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Sterker zelfs nog... de D740X heeft 40GB per platter, maar ze hebben nu eenmaal ook een instapmodel nodig voor de mensen met een krap budget dus gebruiken ze voor de 20GB versie maar 1 kant van de platter en 1 kop. De 40GB versie heeft ook nog maar 1 platter maar gebruikt wel beide kanten en heeft twee koppen :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op dinsdag 06 november 2001 14:11 schreef PsyFlux het volgende:

[..]

Sterker zelfs nog... de D740X heeft 40GB per platter, maar ze hebben nu eenmaal ook een instapmodel nodig voor de mensen met een krap budget dus gebruiken ze voor de 20GB versie maar 1 kant van de platter en 1 kop. De 40GB versie heeft ook nog maar 1 platter maar gebruikt wel beide kanten en heeft twee koppen :)
Mmm. Die 50 piek verschil heeft weinig te maken met een krap budget denk ik maar met weinig intelligentie. Je gaat toch geen 20GB extra laten liggen voor maar 50 piek meer???

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 14:15 schreef obsidian het volgende:

[..]

Mmm. Die 50 piek verschil heeft weinig te maken met een krap budget denk ik maar met weinig intelligentie. Je gaat toch geen 20GB extra laten liggen voor maar 50 piek meer???
Denk dat het meer voor van toepassing is op complete systemen bij de vobis bijvoorbeeld. Budget computertje krijgt 20GB, middelmatige computertje 40GB en supermodel 80GB, ongeacht de prijs wat die schijf nu werkelijk kost. Dat is gewoon als het ware wat de klant verwacht: budget computer heeft nu eenmaal weinig hd-ruimte. Dat een 40GB nu toevallig maar vijf tientjes duurder is weet de gemiddelde koper niet.

Het gaat er gewoon om dat er meerdere modellen zijn om aan de eisen van de computerbouwers te voldoen: een kleine hd voor de instapmodel computers. Net zoals dat men bijvoorbeeld een Geforce 2 gaat handicappen om een budget model te creeren (MX serie).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Heb je wel gelijk in ja.

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Net 1 ingebouwd voor een klant, is uitermate stil en snel, wel tevreden over wat dat betreft.

Was wel op een ata 100 controller, nog niet op een ata 133 controller kunnen proberen.

Echter, in het verleden wel gesodemieter met sommige soorten schijven gehad, dus eerst maar eens 2 maand verder zijn, dan kan er misschien ook wat gezegd worden over eventuele fouten die erin zitten (of juist niet).

• ko9
  • Laatst online: 16-04 15:07

ko9

Hmm, als ik al die reacties hier zo lees denk ik dat ik ook maar ff zo'n ding van 40 gig er bij ga kopen. Heb ik eindelijk wat meer ruimte om normaal mn backups te downloaden :P

Alleen die Stille (L-versie) zie ik bijna nergens. Ik zou het prijsverschil wel eens willen weten...

• OMX2000
  • Laatst online: 20:50

OMX2000

By any means necessary...

Op dinsdag 06 november 2001 15:21 schreef ko9 het volgende:
Hmm, als ik al die reacties hier zo lees denk ik dat ik ook maar ff zo'n ding van 40 gig er bij ga kopen. Heb ik eindelijk wat meer ruimte om normaal mn backups te downloaden :P

Alleen die Stille (L-versie) zie ik bijna nergens. Ik zou het prijsverschil wel eens willen weten...
Er is naar mijn weten geen prijsverschil, en ik denk dat in Nederland vooral de L-versie verkocht wordt... Exile verkoopt de L-versie... Ik heb de D740X 40 GB vorige week binnen gehad, en hij is mega stil en snel... De enige drive die ik liever zou hebben is de 100GB Western Digital (maar kost wel een stuk meer)...

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• max
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

En ff ontopic:

Kheb er van de week 2 in me comp gebouwd en ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd. En ff over dat stil zijn...ik hoor ze toch niet boven mijn FOP38 uitkomen dus BOEIUH :P

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• K-2SO
  • Laatst online: 16-04 13:28
Op dinsdag 06 november 2001 08:57 schreef kazuka het volgende:

[..]

Ik heb 4x 40GB en 2x 60GB D740X-6L besteld bij Exile, 1 dag later had ik ze binnen.
Prima toch ?

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 09:03 schreef Serum het volgende:

[..]

Ik heb 4x 40GB en 2x 60GB D740X-6L besteld bij Exile, 1 dag later had ik ze binnen.
Prima toch ?
Hoe heb jij dan besteld? omdat de shop nog steeds offline is.

39

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Dat wil ik ook wel eens weten ja...want op mail reageren ze ook niet en ik zit echt te springen om die HD :P

Ik had zoveel goede dingen over Exile gehoord, maar dit valt me wel tegen, ookal zijn ze bezig met hun site en winkel...

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 21:37 schreef kazuka het volgende:
Dat wil ik ook wel eens weten ja...want op mail reageren ze ook niet en ik zit echt te springen om die HD :P

Ik had zoveel goede dingen over Exile gehoord, maar dit valt me wel tegen, ookal zijn ze bezig met hun site en winkel...
Op mail reageren zekers wel, ik heb vandaag toch echt 3x met ze gemaild en iederekeer netjes antwoord terug gehad.

Zelf heb ik vandaag me Maxtor 80GB (DMax Plus D740X, 7200rpm)besteld.
Hij komt vrijdag binnen :)

39

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Waar op de schijf kun je zien of je een L of een J versie heb?
Nevermind, heb het al gevonden (stond op de vroige pagina al |:()

39

• ko9
  • Laatst online: 16-04 15:07

ko9

Hoeveel goedkoper kan je zo'n 40 gig ding ongeveer op de HCC dagen kopen???

Weet iemand dat?

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb er vannacht >:) een besteld bij exile (om 12 uur gisteravond deed hun site het weer)

dus ik hoop mijn 40gb morgen te ontvangen via de NPD

• RustyTank
  • Laatst online: 08-01-2022
Op donderdag 08 november 2001 20:35 schreef ko9 het volgende:
Hoeveel goedkoper kan je zo'n 40 gig ding ongeveer op de HCC dagen kopen???

Weet iemand dat?
Afgelopen PC Dump adam ging deze bij Mycom voor 290 over de toonplank. :)

Intel Core 2 Duo E6300 || Asus P5B E-Plus || 2 x 512MB Corsair || Nvidia GeForce 7600GS Silent || |IIyama 17" TFT || Samsung 40" LCD!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 20:43 schreef Allardie het volgende:
ik heb er vannacht >:) een besteld bij exile (om 12 uur gisteravond deed hun site het weer)

dus ik hoop mijn 40gb morgen te ontvangen via de NPD
Hij heeft vandaag alles op de bus gedaan, dus je hebt hele grote kans dat hij er morgen is :)
Ik ga nui snel slapen zodat het snel morgen is, en dan komt ptt met me epox, xp1800+ en me maxtor 80gb :P

39

• Lucky_me
  • Laatst online: 19-09-2024
Hmm, na het posten van mijn vraag kwam ik dus deze tegen! Ik heb inderdaad ook zon d740x schijf. 40 GB 7200 RPM. En ata133. Wat wil je nog meer? Dacht ik.

Nu werkt die schijf prima hoor! Geen klachten, Alleen mijn probleempje dat ie ata66 staat en niet ata100 terwijl mijn mobo wel ata100 aankan :?

Voor de rest heb ik IBM afgezworen na dat ik er 2 kapotte had in 1 maand tijd! Eerst mijn HD uit mijn notebook Travelstar 6 GB, en daarna mijn IBM DLTA307030 die dood ging!( waarvan de problemen inmiddels al wel bekend zijn bij die schijf ) En het ergste was nog dat er geen garantie meer op zat. Nou EXIT IBM en heb mijn gok nu maar op Maxtor gewaagd :)

• Wimo.
  • Laatst online: 01:03

Wimo.

Shake and Bake!

Het zal aan mij liggen maar mijn nieuwe halve quantum/maxtor schijfje (40gb 7200rpm) maakt dus ECHT wel meer herrie dan mijn oude maxtor 40gb 7200 rpm

• K-2SO
  • Laatst online: 16-04 13:28
Ik heb het zaakje besteld NET VOOR dat de site offline ging. *D
Dat was echt puur toeval dus.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 09 november 2001 09:18 schreef Serum het volgende:
Jij hebt de schijven waar de site op stond. :P

• kazuka
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Op vrijdag 09 november 2001 09:18 schreef Serum het volgende:
Ik dus ook, ruim een week daarvoor nog. Maar ze zijn vandaag pas verstuurd :P Samen met mijn PAPST fan voor op m'n Alpha 8045 HS die weer op m'n AthlonXP 1800+ zit die weer op mijn Epox 8KHA+ bordje zit......goh, ik heb pcies hetzelfde systeem als Homedisk :+

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-03 13:55
Ik heb de 60gb

soms denk ik dat ie nix doet

maar dan issie gewoon zo stil

en hij is ook zo snel

• mvds

mvds

Totally awesome!

Trouwens, die mensen die zo'n schijf willen hebben, nemen jullie ook meteen een UDMA133 controller dan? En zijn die al te koop? Of hebben jullie geld teveel en nemen jullie een nieuw mobo met een UDMA133 controller erop?

• Chemist
  • Laatst online: 07-11-2025
Mwa; UDMA100 vind ik snel zat ...

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 16:46 schreef Chemist het volgende:
Mwa; UDMA100 vind ik snel zat ...
Snel zat? :? Bestaat dat dan?? :P

Ik heb dus zelf een UDMA66 controller on-board, nu wil ik een Maxtor D740X schijf bijplaatsen. Kom ik sowieso poorten tekort, dus ik wil een nieuwe IDE controller, het liefst een 133. Probleem is alleen dat ik die nergens kan vinden! Waar kun je die dingen halen/bestellen? :?

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:06 schreef Jarno het volgende:

[..]

Snel zat? :? Bestaat dat dan?? :P

Ik heb dus zelf een UDMA66 controller on-board, nu wil ik een Maxtor D740X schijf bijplaatsen. Kom ik sowieso poorten tekort, dus ik wil een nieuwe IDE controller, het liefst een 133. Probleem is alleen dat ik die nergens kan vinden! Waar kun je die dingen halen/bestellen? :?
Gewoon in de pricewatch. UMDA controllertje. Los. Meestal 4 kanalen PCI IDE.

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 19:17 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Gewoon in de pricewatch. UMDA controllertje. Los. Meestal 4 kanalen PCI IDE.
En waar zie jij dan precies de 133-versie staan? :?

Verwijderd

Onder de P van (poep) nee Promise!

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 19:26 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Onder de P van (poep) nee Promise!
We hebben het toch over deze categorie? Daar gaan de Promise controllers toch echt niet verder dan UDMA-100 hoor.

Verwijderd

Ja sorry... dan moet je ff w8en tot de 1e 133 controllers uitkomen

• Servor
  • Niet online
Op vrijdag 09 november 2001 19:31 schreef BasjeBanaantje het volgende:
Ja sorry... dan moet je ff w8en tot de 1e 133 controllers uitkomen
En dus zijn we, via een omweg weliswaar, weer terug bij mijn oorspronkelijke vraag! Fijn! :+

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:20 schreef Jarno het volgende:

[..]

En waar zie jij dan precies de 133-versie staan? :?
Ehhm, het liefst is niet persé toch? :)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 11:19 schreef kazuka het volgende:

[..]

Ik dus ook, ruim een week daarvoor nog. Maar ze zijn vandaag pas verstuurd :P Samen met mijn PAPST fan voor op m'n Alpha 8045 HS die weer op m'n AthlonXP 1800+ zit die weer op mijn Epox 8KHA+ bordje zit......goh, ik heb pcies hetzelfde systeem als Homedisk :+
hehehe :)

Vandaag heb ik mijn 80gb maxtor binnen gehad, damn wat is 80 gb veel als je eerst maar 30 had :P
Het is een l versie :) dus liquid.
Hij is zeker een stuk stiller dan me "oude" IBm 30gb 75gxp, en hij is zeeer snel.
Windows stond er idd een stuk sneller op :)

Voor de rest heb ik nog niet veel getweaked, heb pas net me nieuwe set inelkaar zitten :)
ik houd jullie op de hoogte :)

39

• Allardie
  • Laatst online: 22-03 08:58

Allardie

AT..

ik heb hem nog niet binnen gehad........ :(

zit er wel op te wachten, had hem speciaal thuis-thuis laten komen zeg maar, omdat ik daar dit weekend was. Nu komt hij dus (hopelijk) maandag en ben ik weeral op kamers :(

Levert de NPD (waar exile mee verzendt, toch) ook op zaterdag????

Verwijderd

dus mijn Maxtor 40 gigabyte U133 6L040J2 is een NIET vloeistof gelagerde hardeschijf? deze heb ik ipv de diamond max 60 plus 30 gigabyte omdat die 30 niet er meer was, voor dezelfde prijs, maar nu, is die ook stiller dan de diamond max 60??? (ga altijd bij alternate kopen!! als je iets heb besteld en ze hebben het niet meer dan krijg je een beter product voor evenveel geld) ik had een 850 besteld, maar kreeg een 900 voor een 10tje minder, en een 30 naar 40 gig voor nix *D das pas service!!

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 19:29 schreef Jarno het volgende:

[..]

We hebben het toch over deze categorie? Daar gaan de Promise controllers toch echt niet verder dan UDMA-100 hoor.
ik heb de 133 gevonden (via dit http://www.tweakers.net/pricewatch/22259 draadje!!) Promise 133 lijkt mij een UDMA133 controller :?

• Servor
  • Niet online
Op zaterdag 10 november 2001 18:25 schreef slamm het volgende:

[..]

ik heb de 133 gevonden (via dit http://www.tweakers.net/pricewatch/22259 draadje!!) Promise 133 lijkt mij een UDMA133 controller :?
Toegevoegd op 10-11.

Maar goed, hij is er iig! Dan ga ik er maar van uit dat -ie ook op de HCC te leveren is, waar ik ook m'n HD wil gaan kopen! Thnx for the update! :)

• estorino
Kheb er vandaag een gekocht, ik heb de 'j' serie, dus zonder vloeistof. Kweenie of het de moeite is om terug te gaan voor een 'l' versie, mijn pc maakt standaard al aardig wat geluid, denk niet dat het wat uit zal maken.

Ik heb 'm aangesloten op mijn onboard promise UltraDMA/66 controller.

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:04

Appie

F1RST Racing

2x40gb in raid 0 draaien: perfect

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• estorino
Afbeeldingslocatie: http://www.talkingtree.nl/martijn/pc/sandrahd2.jpg

Mwoa, geen slechte score dacht ik zo... :)
En ondanks dat ik de ballbearing versie heb hoor ik hem echt niet.

Verwijderd

Blijkbaar is ie niet veel sveller dan zijn voorganger de Dmax 60 die heb ik. Ik heb ongeveer dezelfde score!

Verwijderd

Mijn IBM 75GXP 45GB heeft het net begeven, ik heb er nog garantie op, maar dat zal wel een maandje duren eer ik iets anders heb.
Heb dus maar effe een Maxtor 740DX 40GB besteld, kan ik tenminste weer effe vooruit met mijn pctje.
Heb hem gisteren besteld, levertijd 1-2 dagen stond erbij.
Zodra ik hem heb dan zal ik het verschil hier posten.

Verwijderd

ik heb nu net een d740x gekocht (60 gb). had hiervoor een diamondmax 20 gb. Ik vind hem stiller en uit benchmarks blijkt hij iets sneller te zijn. Hij wordt echter wel een stuk warmer.

Verwijderd

Ik heb hem nu ook. Bij 1to0 besteld en erg snel gekregen ook. Ik vind hem niet stiller dan mijn andere 30 Gig Maxtor. Hij is wel een ietsje sneller. Daarnaast wordt ie wel weer erg warn in vergelijking met de de 30 Gig schijf die ik al had.
Wat me ook is opgevallen is het kleine verschil in geluid tussen accoustic management off en on. Dat was bij die oude schijf wel anders. Deze is niet stil maar ook niet luidruchtig te krijgen.
Voor iedereen die hem niet kan horen...;laat je oren eens uitspuiten :) , hij is best stil maar echt niet geruisloos...

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Op donderdag 15 november 2001 01:10 schreef X-hero het volgende:
Ik heb hem nu ook. Bij 1to0 besteld en erg snel gekregen ook. Ik vind hem niet stiller dan mijn andere 30 Gig Maxtor. Hij is wel een ietsje sneller. Daarnaast wordt ie wel weer erg warn in vergelijking met de de 30 Gig schijf die ik al had.
Wat me ook is opgevallen is het kleine verschil in geluid tussen accoustic management off en on. Dat was bij die oude schijf wel anders. Deze is niet stil maar ook niet luidruchtig te krijgen.
Voor iedereen die hem niet kan horen...;laat je oren eens uitspuiten :) , hij is best stil maar echt niet geruisloos...
En welke heb je dan? De J of de L versie.

• tvdleur
  • Laatst online: 03-12-2024

tvdleur

ehh...okay?

Ik heb net de maxtor 40 gig 540X. Denk zelfde reeks, het "kleinere broertje" zeg maar. Die is vrij snel en lekker stil :)

Sja weet niet of je er iets aan hebt, maar denk... ik post het toch maar.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op vrijdag 16 november 2001 00:32 schreef tvdleur het volgende:
Ik heb net de maxtor 40 gig 540X. Denk zelfde reeks, het "kleinere broertje" zeg maar. Die is vrij snel en lekker stil :)

Sja weet niet of je er iets aan hebt, maar denk... ik post het toch maar.
Er is wel een anders topic waar meningen over de 540X gevraagd worden. Post daar je ervaringen ook maar even.

Verwijderd

Ik heb nu de Maxtor D740X binnen gekregen, wel de J (luidruchtigere) versie. In vergelijking met mijn IBM hdd is hij ongeveer evensnel. Ik kan het verschil niet merken.

De Maxtor D740X maakt een iets zwaarder geluid dan de IBM DTLA307045. Hij is in totaal wel stiller.

De Maxtor is dus stiller, maar heeft wel een nadeel: Als ik de pc uitzet stopt de harde schijf niet door middel van een remmechanisme. Dit had de IBM wel. Dus als ik mijn pc snel weer aanzet dan kan dat schadelijk zijn voor mijn Maxtor hddtje.

• ferno
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-02 12:16

ferno

Op vrijdag 02 november 2001 00:35 schreef smvs het volgende:
ik heb er gisteren eentje getest in combinatie met een athlon 1400 / 266 , 256 MB DDR, AMD 760 mobo.

ik heb nog nooit zo snel windows geinstalleerd.

erg snelle schijf. en ook erg stil. als je het mij vraagt een aanradertje.
Is dit de L of J?

Ik heb de J en die vind ik niet stil :(
Hij is wel lekker snel :9~

Ik vind wel dat hij iets te heet wordt (43 graden C) :'(

640K Should be enough for everyone! ;) Bill Gates

• ferno

ferno

Op donderdag 22 november 2001 19:08 schreef speedysplaza het volgende:
Ik heb nu de Maxtor D740X binnen gekregen, wel de J (luidruchtigere) versie. In vergelijking met mijn IBM hdd is hij ongeveer evensnel. Ik kan het verschil niet merken.

De Maxtor D740X maakt een iets zwaarder geluid dan de IBM DTLA307045. Hij is in totaal wel stiller.

De Maxtor is dus stiller, maar heeft wel een nadeel: Als ik de pc uitzet stopt de harde schijf niet door middel van een remmechanisme. Dit had de IBM wel. Dus als ik mijn pc snel weer aanzet dan kan dat schadelijk zijn voor mijn Maxtor hddtje.
Die IBM is dat een GXP60 of GXP75 :? ik snap niets van die model nr's van IBM. |:(

Ik ging namelijk voor een IBM en ben met de Maxtor thuis gekomen.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
wie weet welke shop de L versie verkoopt en/of welke juist de J versie verkopen?

• Paladin
  • Laatst online: 20-04 21:30

Paladin

Play Ball!

ik heb op hcc 80 gig maxtor gekocht en heb de L versie enig probleem is dat fdisk maar 10 gig ziet :? me bios herkent hem zover ik weet wel gewoon. Iemand enig id?

Ik heb Asus A7V en die heeft bios 1008. moet ik misschien een andere fdisk versie hebben of toch weer een bios update of iets in die geest?

Plz help mij even want snap er helemaal niks meer van greetz Pala

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

• Sir_Killalot
  • Laatst online: 15-04 18:55
Voor mensen die naar de HCC gaan !

De Maxtor D740X-6 Liquid Bearing 60GB is bij MyCom F 395,- :)

(weet je teminste zeker dat je de L versie heb)

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
Op zondag 25 november 2001 03:55 schreef Sir_Killalot het volgende:
Voor mensen die naar de HCC gaan !

De Maxtor D740X-6 Liquid Bearing 60GB is bij MyCom F 395,- :)

(weet je teminste zeker dat je de L versie heb)
damn dat is wel lekker goedkoop :9

39

• ferno

ferno

Powerline verkoopt de J versie 385,-

Enne om meer dan 10 Gig te zien moet je large disk mode (ofzo) selecteren als je FDISK start , wel effe Fdisk van Win98 of hoger gebruiken.
Lukt dit niet dan effe PQmagic of Gdisk van Nortin Ghost gebruiken.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

hoi, is MAXTOR ook geschikt als schijf in een webserver ??? (er komen geen SCSI schijven in dus ik moet betrouwbare IDE's hebben)

maxtor is redelijk betaalbaar en volgens mij ook erg goed!

of hebben jullie daar andere ideen over ??

welke schijf is beter ?? Western Digital (minder warm!) was een tip die ik kreeg !

iemand ?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Memendo
  • Laatst online: 18-04 17:41

Memendo

V4-power/Team BSD

Op woensdag 07 november 2001 09:03 schreef Serum het volgende:

[..]

Prima toch ?
Het gaat niet om de l na de 6 maar om de 1naarlaatste letter
De combinatie 6l zit in elk serinummer van deze serie zoals deze: 6L040J2. Het gaat hier dus om een j versie (en niet om een L) verder is dit een 40gb (zie je aan het nr 2 achter de J) 1=20gb 3=60 en 4=80

Ik vind de J stil zat, mijn cdromdrive maakt nogsteeds het meeste geluid. Ik had hem al begin vorige week, maar de prijs was dan ook iets hoger als dat ik nu voorbij zie komen in dit topic voor een 40GB

• ferno

ferno

Op zondag 25 november 2001 14:43 schreef xychix het volgende:
hoi, is MAXTOR ook geschikt als schijf in een webserver ??? (er komen geen SCSI schijven in dus ik moet betrouwbare IDE's hebben)

maxtor is redelijk betaalbaar en volgens mij ook erg goed!

of hebben jullie daar andere ideen over ??

welke schijf is beter ?? Western Digital (minder warm!) was een tip die ik kreeg !

iemand ?
Ik zou in ieder geval voor een 5400 rpm gaan, bij een webserver denk ik niet dat je het verschil zal merken maar ze worden een stuk minder warm, voor het geval je het gewoon in je kametr hebt, ze zijn ook stiller.
Doordat ze minder RPM's draaien zullen ze ook langer meegaan.

Ho ja bijna vergeten ze zijn ook goedkoper, wat merk betreft bijna alles is wel goed tegenwoordig (op samsung na :r) dus als je niet voor een tweak bak gaat dan maakt het niet zo uit.

Verwijderd

kheb er nu ook een, een L versie 60 gb voor 385,-
zon beetje het enige wat WEL goedkoper was op de HCC :)

• banaan-X
  • Niet online
Op zondag 25 november 2001 19:01 schreef BananeKoning het volgende:
kheb er nu ook een, een L versie 60 gb voor 385,-
zon beetje het enige wat WEL goedkoper was op de HCC :)
Ik zou nog maar eens goed kijken naar het SERIENUMMER, en alleen naar het modelnummer. Ik heb nl. alles stands zo ongeveer die de D740X verkochten afgezeurd naar de L-versie. En Mycom had trouwens een J. Uiteindelijk heb ik maar bij Norrod een J gekocht (niet de goedkoopste zaak, maar ik woon in Lwd, dus dat is dan wel prettig met garantie)

Ik heb m net 3 uurtjes geleden er in gezet, en vind m dus niet stil. Hij maakt over het algemeen evenveel geratel als mijn oude Western Digital Expert. Hij vibreert alleen niet met de kast mee, das wel prettig, want dat deed mijn WD wel eens, en dat was dan een pokkegeluid. Als ie maar weinig leest/schrijft hoor je m echter helemaal niet, das wel prettig. Wel geeft ie soms bij de eerste kbytes schrijven een scherp <krrg>-geluid. Is dat normaal?

Verder is Windows misschien iets sneller geinstalleerd, maar dat viel me eigenlijk niet op. Ik weet alleen dat ie een stuk sneller is dan de WD.

En nu mijn HD het ook doet, weet ik dat al mijn HCC-aankopen (Lite-on 16x, logi optical muis, netwerkspul) het doen, ook een prettig gedachte! :)

Verwijderd

Op zondag 25 november 2001 01:53 schreef ferno het volgende:

[..]

Die IBM is dat een GXP60 of GXP75 :? ik snap niets van die model nr's van IBM. |:(

Ik ging namelijk voor een IBM en ben met de Maxtor thuis gekomen.
Een GXP75...

• cjdijk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-04 13:35

cjdijk

Hans favoriete radiostation

Ik heb zelf de 80GB maxtor, via Mycom voor 485 gulden,
op de hcc dagen.
Weet niet of dit de L of J versie is.
Hij bevalt goed, is snel en stil.

P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB

• mvds

mvds

Totally awesome!

Op donderdag 29 november 2001 13:46 schreef cjdijk het volgende:
op de hcc dagen.
Leuk voor je. :)

Ik heb minder geluk helaas:
[topic=335263/1/50]

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-04 08:57
Op donderdag 29 november 2001 13:46 schreef cjdijk het volgende:
op de hcc dagen.
J :)

• Virtox
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-04 21:56
Hmm net de 60 GB J versie ingebouwd, die is tijdens het zoeken toch wel HEEL erg luidruchtig, verder wel supersnel.

Anything goes !!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-04 15:04

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

net de 40 gig j2 versie ingebouwt in mun oude bak en zonder problemen... ik hoor hem echt bijna niet... en best wel goedkoop 120 euro...

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1