Chello probleem met overzetten.

Pagina: 1
Acties:

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoi,

Ik heb chello met een terrayon. Nou wil ik die verbinding over zetten naar een andere pc. Maar die heeft geen pci, en daarvoor heb ik dus een isa netwerkkaart(getest en goed geinstalleerd). Ik ben geen newbe ofzo, heb al enige ervaring.

Nou is dit het probleem: Als ik de chello kabel in de isa netwerkkaart doe(na hem eerst vrij te geven in de oude netwerkkaart) krijg ik een heel vaag ip. 10.63.*.*.
Dat hoort zo bij het nieuwe systeem van chello(vroeger was vrijgeven genoeg, nu moet je op een site die je met dat ip kan berijken je aanmelden). Dan ga ik naar die site toe(url: aps). En kan ik op start drukken, en vervolgens mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Dam krijg ik te zien dat mijn account is gedeactiveerd. Terwijl ze mijn vanmiddag aan de telefoon zo konden vertellen wat mijn wachtwoord was, enzo. Nou ik kan dus niet verder inloggen. En ze zijn telefonisch weer eens niet berijkbaar. Wat moet ik nu doen?

Owja, heb ook nog een 2de gebruikersnaam, met hetzelfde password. Die kregen we toen we ons aanmelde. En met de installatie kregen we weer een nieuwe. En ik vermoed dat die eerste van iemand anders is(kom mail op die duidelijk niet van mijn is). Maar aan de telefoon zeiden ze mij dat die toch echt op mijn adres stond, en voor de andere(waarvan ik altijd dacht dat die ons eigenlijke was) die was niet bekend in het systeem. Ik kan er wel mee emailen enzo. En het is niet zo'n alias want daar heb ik er ook nog eens 2 van.

Wat kan ik nu doen? Zo'n formulier invullen op het internet helpt helemaal niet, krijg er niets op terug. En aan de telefoon zeiden ze me dat ze op dit moment een vertraging van een week of meer hadden.

Ps. Ben nu dus erg pissed op chello(ja nog meer als normaal)

I, for one, like Roman numerals

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-07 21:25

Bergen

Spellingscontroleur

Op donderdag 01 november 2001 19:19 schreef Def_P het volgende:
Hoi,

Ik heb chello met een terrayon. Nou wil ik die verbinding over zetten naar een andere pc. Maar die heeft geen pci, en daarvoor heb ik dus een isa netwerkkaart(getest en goed geinstalleerd). Ik ben geen newbe ofzo, heb al enige ervaring.

Nou is dit het probleem: Als ik de chello kabel in de isa netwerkkaart doe(na hem eerst vrij te geven in de oude netwerkkaart) krijg ik een heel vaag ip. 10.63.*.*.
Dat hoort zo bij het nieuwe systeem van chello(vroeger was vrijgeven genoeg, nu moet je op een site die je met dat ip kan berijken je aanmelden).
Er zijn inderdaad een aantal ip-mogelijkheden. Ik zet ze even op een rijtje. (Collega's uit Ehv, correct me if I'm wrong want ik ben geen helpdeksel) Als je IP 0.0.0.0 is heb je gewoon lekker nix. Als alles goed staat en de verbinding gewoon zou moeten werken kan het zijn dat er nog een mac-adres van een andere netwerkkaart bij Chello in 't systeem staat. Oplossing: een zogenaamde ARP-Flush. Daarbij worden de mac-adressen door het toilet gespoeld. Na een reboot die daarop volgt heb je een ander soort IP adres, namelijk: Het 10.x.x.x adres. Dat krijg je ook als je wisselt van netwerkkaart en hem eerst releaset op de ouwe kaart. Het 10.x.x.x adres geeft aan dat je pjoeter klaar is om de APS-site een bezoekje te geven. Als je de site bent doorgelopen en je netwerkkaart mac-adres (beide mac-adressen dus, van je netwerkkaart en je kabelmodem) (voor de geinteresseerden: mac staat voor Media Access Control) staat opgeslagen bij Chello krijg je na een reboot een adres met (dacht ik) 169.x.x.x. Dat adres geeft aan dat je pjoeter klaar staat voor een lease. Dat laaste weet ik niet helemaal zeker. Zonet om 10 uur stonden er nog een paar (5 of 6)klanten in de wacht bij de klantenservice dus die moesten er nog ff uitgehaald worden. De klant die ik had had in het menu blijkbaar voor de klantenservice ipv de chello helpdesk gekozen want hij had geen verbinding en hij had een 63.x.x.x adres geloof ik. Of 62.. nouja whatever, ik kende het niet. Na ipconfig/release en ipconfig/renew had ie verbinding. Die was vlug opgelost. Na een lease zou je een 213.x.x.x adres moeten krijgen. Niet gevraagd aan de beste man welk ip hij nu had.. maakte ook weinig uit, het werkte.
Dan ga ik naar die site toe(url: aps). En kan ik op start drukken, en vervolgens mijn gebruikersnaam en wachtwoord invullen. Dam krijg ik te zien dat mijn account is gedeactiveerd. Terwijl ze mijn vanmiddag aan de telefoon zo konden vertellen wat mijn wachtwoord was, enzo. Nou ik kan dus niet verder inloggen. En ze zijn telefonisch weer eens niet berijkbaar. Wat moet ik nu doen?
Dat is apart.. Je bent de hele APS-site doorgelopen? Of krijg je daar de kans niet eens voor? De helpdesk was idd slecht te bereiken vanavond. Constante wachtrij van >30 minuten afaik. Het nummer is gratis maargoed.. wachten sux. Niks aan te doen. Wat je moet doen: Morgen lekker het gratis nummer bellen en ff hopen dat je er rap doorheen komt. Tip: neem je telefoon mee en ga maar een spelletje spelen, dan vliegt de tijd :)
Owja, heb ook nog een 2de gebruikersnaam, met hetzelfde password. Die kregen we toen we ons aanmelde.
Fout :) Je hebt een gebruikersnaam, eigenlijk gewoon je mailadres en je mag een alias uitzoeken. Het e-mailadres is altijd gewoon voorletter.achternaam@chello.nl. Maar om de klant toch keuze te bieden mag je je alias zelf verzinnen (als je nog geen alias hebt: bel ff, ze kunnen zo een aanmaken) Affijn, de mail die naar het alias wordt gestuurd komt gewoon in de postbus van het eerste adres terecht. Je hebt dus gewoon 1 postbus maar met 2 mailadressen.
En met de installatie kregen we weer een nieuwe. En ik vermoed dat die eerste van iemand anders is(kom mail op die duidelijk niet van mijn is). Maar aan de telefoon zeiden ze mij dat die toch echt op mijn adres stond, en voor de andere(waarvan ik altijd dacht dat die ons eigenlijke was) die was niet bekend in het systeem. Ik kan er wel mee emailen enzo. En het is niet zo'n alias want daar heb ik er ook nog eens 2 van.
Hmm geen alias? Hoe weet je dat zo zeker dan? Hoe zie jij het verschil tussen een alias en een mailadres? Enneh je mailadres is anders geworden? Als een alias bezet is gooit UPC er meestal, in overleg, een volgnummer achter. Niet mee eens? Je kunt zo een nieuw alias uitkiezen. Je e-mailadres (tevens dus gebruikersnaam op de APS-site) mag je dus niet zelf verzinnen. Vroeger wel gedeeltelijk, nu niet meer. Anyway, als je mail krijgt waarvan je denk dat het voor een ander is, mail diegene dan ff terug dat ie een verkeerd adres heeft. Ben je er vanaf. Tenzij er home made p0rn-picz over worden verstuurd >:) sick haha
Wat kan ik nu doen? Zo'n formulier invullen op het internet helpt helemaal niet, krijg er niets op terug. En aan de telefoon zeiden ze me dat ze op dit moment een vertraging van een week of meer hadden.
Gebruik dat formulier maar ff niet nee, er zijn wat achterstanden. Hoeveel precies mag ik niet zeggen denk ik dus dat doe ik ook niet.
Ps. Ben nu dus erg pissed op chello(ja nog meer als normaal)
Chill :*

[off-topic]
Sneu stukje in de Metro trouwens over zo'n UPC-klant. We hebben er smakelijk om gelachen wat die vent uit z'n duim zoog.. Dat de installateur in tranen uitbarstte enzo.. prachtig.. Hij had wel humor maar het realismegehalte stond op een laag pitje.
[/off-topic]

• Def_P
  • Niet online
Nou, alles is nu voor elkaar. Het heeft ff geduurt. Mijn account was gedeactiveerd, en dat heeft de meneer die mij hielp veranderd. Nu kon ik dus inloggen op die aps server. En na heel wat gekloot is het gelukt.

Dus ik weer blij. En ik ff kijken of ik mail had.

Ik zal het uitleggen:
Toen wij chello aanvroegen, kregen we: achternaamvanmijnma@chello.nl
Toen ze het kwamen aanleggen kregen wij: voorletters.achternaamvanmijnma@chello.nl
En bij elk hoort ook nog een alias.
Ik heb dus nu: 2 mailboxen, 2 aliassen, 2 maal webspace.
Het enige nadeel is, dat het adres achternaamvanmijnma@chello.nl door iemand anders wordt gebruikt. Daar komen dus regelmatig mailtjes op die duidelijk niet voor mij/mijn ma zijn. Nu kwam er zelfs een mailtje met een verzekerings aanvraag voor de meneer die nu niet meer op zijn eigen email kan inloggen omdat de meneer die ik de eerste keer aan de lijn kreeg het wel handig leek om het wachtwoord te veranderen.

Nu d8 ik altijd, dat ik die achternaamvanmijnma@chello.nl ten onrechte in kon. Maar die staat dus toegewezen aan mijn huisadres. En dat andere adres kunnen ze in het systeem niet vinden.

Maar toen heb ik ze dus net weer gebeld, en dat verteld. En kom ik in een wachtrij van een half uur. En vervolgens werd ik opgehangen. Toen dacht ik bij mijzelf, is wel een beetje raar, moet ik dus dingen gaan doen om hun fout te verbeteren. Maar ik voel me tegen over die gozer die nu zijn email kwijt is wel lullig. En het is niet dat ik het niet heb geprobeerd. Ik heb een aantal keren mailtjes gestuurd(via de website van upc). En ik heb meerdere keren gebeld.

Dus nu moeten ze het zelf maar uitzoeken.

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
uhmz, je moet volgens mij eerst op de ene pc het IP release door ipconfig /release in te typen. Daarna kabel verhuizen naar andere PC en daar ipconfig /renew doen.

Dan zou ie je ip aan het nieuwe mac-adres moeten koppelen als het goed is.

edit: niet goed gelezen, problem has already been solved!

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Def_P
  • Niet online
Op zaterdag 03 november 2001 15:04 schreef intert0y het volgende:
uhmz, je moet volgens mij eerst op de ene pc het IP release door ipconfig /release in te typen. Daarna kabel verhuizen naar andere PC en daar ipconfig /renew doen.

Dan zou ie je ip aan het nieuwe mac-adres moeten koppelen als het goed is.

edit: niet goed gelezen, problem has already been solved!
Dat had ik ook al geprobeerd, maar ze zijn nu over op een nieuw systeem.