XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Indeed, gewoon ff alle dimm's individueel (schrijf je dat zow ?) testen, en dan kijken of het stabiel loopt.Op donderdag 01 november 2001 20:33 schreef abbadon het volgende:
Je kan natuurlijk ook proberen te achterhalen of één DIMM wellicht de schuldige is omdat 'ie niet helemaal lekker is.
Gewoon je pc rustig opbouwen :
1 dimm @ 100 mHz
1 dimm @ 133 mHz
2 dimms @ 100 mHz
2 dimms @ 133 mHz
enz, maar dus eerst ff stuk voor stuk testen.
JawelOp donderdag 01 november 2001 20:37 schreef Da Joker het volgende:
[..]
...individueel (schrijf je dat zow ?)...
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
verder niemand bekend met dit probleem? kan t eigenlijk met video instellingen in t bios te maken hebben?
heb voor die wel een oplossing
Windows 2k Advanced Server in combo met raid.
Mischien werkt dat ook wel voor jou, zo ja...
meel ik ut wel ffies
Dat mag absoluut geen probleem geven; draai zelf ook W2K Pro op een BX@133 met 4*256MB.Op vrijdag 02 november 2001 11:30 schreef dadj het volgende:
ik gebruik win2k pro, geen server, zou toch echt goed moeten werken lijkt me..
Toch stel ik voor met vier DIMM's de CL wat conservatiever in te stellen, gewoon om het te proberen.
Zelf had ik het probleem dat alles volledig vastsloeg als ik een 3D game speelde; het verlagen van AGPx2 naar AGPx1 loste het probleem op, maar dat was met een Matrox G400. Met m'n huidige nVidia kaart is AGPx2 geloof ik geen probleem (alhans, ik heb 'm net en nog maar een paar maal één game gespeeld).
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Good goan
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Hou er wel rekening mee dat de BX chipset maar 128 MB per bank aankan, dus dat 256 MB single sided modules niet goed werken (en 512 MB modules al helemaal niet). Dus 2 x double sided en 2 x single sided geeft maximaal 768 MB.Op vrijdag 02 november 2001 14:02 schreef critical-billy het volgende:
Gewoon, 2 Double sided en 2 Single sided DIMM's gebruiken (of 4 Single sided DIMM's, zolag je maar niet over die 6 sides heen gaat.)
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
Welnee, dat was zo toen de BX maximaal 64Mbit SDRAM-chips ondersteunde. Toen de 128Mbit SDRAM's werden geïntroduceerd konden er unbuffered double-sided 256MB DIMM's worden gemaakt, die ook sinds '99 officieel door de BX ondersteund worden (ik meen vanaf de C-1 stepping). Voorheen was het nodig dat je om tot een gieg te komen registered geheugen moest gebruiken om het simpele feit dat de 256MB DIMM's alleen maar in stacked (dubbelhoog) variant met 64Mbit chips bestonden. 8 unbuffered banken is geen probleem voor een daarvoor geconstrueerd BX bord (6 banken is makkelijker en goedkoper te maken i.v.m. met minder load en het achterwege laten van zgn. FET switches). Maar als je zo'n bord ook nog eens 33% overclocked en alles op de scherpste timings instelt zou het me niks verbazen als het wel eens voor een probleem zorgt. Hier draait in ieder geval overeenkomstig de manual een BX met alle 8 banken vol unbuffered ram, en dat gaat gewoon goed.Op vrijdag 02 november 2001 14:54 schreef nitenite het volgende:
ik heb maar even voor je gezocht
moet dus registered geheugen hebben.