Volgens Dell kan ik mijn geintegreerde ATI Rage Pro 3d met 4 Mb uitbreiden tot 8 Mb. Hoe kom ik aan de daarvoor benodigde SGRAM, of hebben jullie iets van: "Gast koop toch een van die superdingen die ze nu hebben"?
In de PC winkel vragen en dan kunnen ze het wellicht voor je bestellen. Maar verwacht absoluut geen grote snelheidsverschillen en ook geen koopjeOp donderdag 01 november 2001 18:54 schreef UltiemeLeek het volgende:
Volgens Dell kan ik mijn geintegreerde ATI Rage Pro 3d met 4 Mb uitbreiden tot 8 Mb. Hoe kom ik aan de daarvoor benodigde SGRAM,
Goed planOp donderdag 01 november 2001 18:54 schreef UltiemeLeek het volgende:
of hebben jullie iets van: "Gast koop toch een van die superdingen die ze nu hebben"?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Dat zou ook kunnen. ik D8 dat hij zo`n video kaartje had waar je later nog ram bij kon prikken. Matrox had dat vroeger ook.Op donderdag 01 november 2001 19:19 schreef yGiDoRp het volgende:
Uhm, geintegreerd, zal dus wel on board video zijn. Gebruikt een deel van je normale RAM. Kijk eens in je BIOS.
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
Verwijderd
Je kan volgens mij geen SGRAM kopen los in de winkel 
Als je videokaart geintergreerd is dan moet je in je bios wijzigen dat ie 8MB van het gewone RAM mag gebruiken ipv 4MB
Als je videokaart geintergreerd is dan moet je in je bios wijzigen dat ie 8MB van het gewone RAM mag gebruiken ipv 4MB
kan je waarschijnlijk alleen bij dell bestellen, dit is bij compaq meuk ook zow. Waarschijnlijk is het inderdaad goedkoper om een ander kaartje te kopen
You have the right to remain silent
everything you say will be misquoted
and used against you in a court of law
Verwijderd
Heb jij ooit wel eens SGRAM gezien inplaats van gewoon SDRAM enz...Op donderdag 01 november 2001 21:11 schreef Magneet het volgende:
kan je waarschijnlijk alleen bij dell bestellen, dit is bij compaq meuk ook zow. Waarschijnlijk is het inderdaad goedkoper om een ander kaartje te kopen
Ja ik heb zeg maar nog een slot op mijn moederbord dus waar ik nog 4 mb bij kan prikken, maar ik ga wel even in m'n bios kijken of dat andere ook kan...
Verwijderd
Dit type video processor maakt gebruik van sgram, en maakt derhalve geen gebruik van je systeem geheugen, het uibreiden van deze chips gebeurd vaak met een geheugen module die een beetje lijkt op een so-dimm voor laptops, aan de buitenkant kun je het verschil erg makkelijk zien omdat sdram aan twee zijden van de chips pootjes hebben en sgram aan 4 (gelt ook voor ddr) overgens.
RGZ
MASH
RGZ
MASH
Je kunt beter een nieuwe videokaart kopen. Investeren in een zwaar verouderde Rage Pro is een slecht idee.
Ik weet niet of je een AGP slot hebt, maar zelfs als dat ontbreekt zijn er voor niet te veel geld veel videokaarten te koop die sneller zijn en meer geheugen hebben als je onboard Rage Pro.
Ik weet niet of je een AGP slot hebt, maar zelfs als dat ontbreekt zijn er voor niet te veel geld veel videokaarten te koop die sneller zijn en meer geheugen hebben als je onboard Rage Pro.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Pagina: 1